1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

<p>Hoi meiden,</p><p>Naar alle waarschijnlijkheid kunnen wij eind oktober starten met IVF. Ontzettend spannend allemaal, maar ik probeer het zelf zo positief mogelijk te bekijken. Mijn man en ik zijn onverklaarbaar onvruchtbaar en hopen dat het IVF traject ons meer geluk brengt. Ik vind het traject ontzettend spannend en ik weet ook dat het zwaar gaat worden. Qua hormonen en op emotioneel vlak. </p><p>Zelf ben ik inmiddels begonnen met het eten van biologisch eten en let ik erop dat ik genoeg groentes, fruit etc binnenkrijg. </p><p>Zijn er hier meer meiden die in dit traject zitten? En hebben jullie eventueel nog tips qua voorbereiding, of voor als we midden in het traject zitten?</p><p> Liefs, Fleur</p>

Hey wat fijn ja ij was zelf in traject vrij snel intake en kon meteen beginnen nu 23 weken zwanger .
Hormoon prikken ging bij mij super goed zo lang je maar goed praat met je partner.  
Ik had niet zo veel last van 
Bij de punctie werkte helaas de morfine prikje njet bleek dat ik het op adreline deed . Maar ondanks het niet werkte deed het geen pijn voor mij gevoel. 
Verder zal ik rustig aan doen en alles echt optijd nemen ook al zeggen ze rond de zelfde tijd ik deed alles op exacte tijd. Begin met mama fit te slikken heb ik ook gedaan daar zat alles in daar ben ik toen ik 14 weken zwanger was mee gestopt verder beweeg ik gewoon eet ik gewoon normaal wat ik altijd deed want lichaam moet het zelf doen.  Ik dacht ook aan aan anders eten maar daar kan je lichaam ook anders op reageren wel bewust eten maar ook gewoon genieten . 

Hey wat fijn ja ij was zelf in traject vrij snel intake en kon meteen beginnen nu 23 weken zwanger .
Hormoon prikken ging bij mij super goed zo lang je maar goed praat met je partner.  
Bij de punctie werkte helaas de morfine prikje njet bleek dat ik het op adreline deed . Maar ondanks het niet werkte deed het geen pijn voor mij gevoel. 
Verder zal ik rustig aan doen en alles echt optijd nemen ook al zeggen ze rond de zelfde tijd ik deed alles op exacte tijd. Begin met mama fit te slikken heb ik ook gedaan daar zat alles in daar ben ik toen ik 14 weken zwanger was mee gestopt verder beweeg ik gewoon eet ik gewoon normaal wat ik altijd deed want lichaam moet het zelf doen.  Ik dacht ook aan aan anders eten maar daar kan je lichaam ook anders op reageren wel bewust eten maar ook gewoon genieten . 

Oww wat een onhandige site ook?
wij zitten net weer in een nieuw traject ivf voor een tweede kindje. Helaas een miskraam gehad en na 6 pogingen alle cryo’s op dus weer een nieuw traject in.
gezond eten voldoende rust en toch ook gezellige dingen blijven doen denk dat dat vooral de dingen waren die wij gedaan hebben. 
Het traject zelf het spuiten vind ik niet zo erg de punctie vorige keer wel erg pijnlijk.. tip voor wanneer je tegen een overstimulatie aanzit veel water drinken zo heb ik het de vorige keer voorkomen en kon de verse terugplaatsing doorgaan.
heel veel succes en mocht je vragen hebben... 

Hoi!
Ow wat spannend om te mogen beginnen! Ook fijn om te starten, ik vond het fijn om eindelijk geholpen te worden! Inmiddels is onze dochter 14 maanden oud na 4 iui en 1 ivf behandeling. 
Als tip kan ik je mee geven om er over te praten. Niet alleen met je partner maar juist ook met je omgeving. Dat lucht enorm op en er is niks om je voor te schamen! Wij zijn heel open geweest met juist de enorme steun van iedereen. Op het werk werd mee gedacht hoe ik weer een ochtend kon missen (vele echo's! ) en vriendinnen bedachten wat leuks of liefs om te ondersteunen. Ook nu een paar maanden verder zeggen mensen hoe fijn het wat dat we open waren. Het werkt dus twee kanten op.
Tweede tip. Laat het over je heen komen en ga niet van alles op zoeken van te voren. Je maakt jezelf gek met alle verhalen. Vooral de negatieve blijven hangen. Terwijl er zoveel positieve verhalen zijn! 
Sterkte en veel succes! Op naar een prachtige zoon of dochter!

Hoi meiden, bedankt voor de lieve reacties! Wat fijn dat er ook zoveel postieve verhalen zijn. Als je naar de statistieken, qua zoveel procent kans op een zwangerschap kijkt dan lijkt het bijna onmogelijk. Maar ik probeer dit ook zoveel mogelijk los te laten. Ik laat het inderdaad over mij heen komen, en zal proberen niet te veel te google. ;) Ik had gisteravond mijn telefoon al bewust weg gelegd en ben lekker ontspannen op de bank gekropen. 
@happy Wat balen dat het bij deze 6 eitjes niet is gelukt! Bedoel je met een nieuw traject weer een nieuwe punctie? Ik vind het voor nu vooral heel spannend of er genoeg eitjes groeien bij mij en of ze ook bevrucht worden en hoeveel het er dan zijn. :)

Terug
Bovenaan