1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Ahh nee joh FleurBo wat verschrikkelijk! Had dit ook niet zien aankomen. Bah wat naar. Probeer het allemaal even de tijd te geven. Dit is niet niks om te moeten verwerken. Dikke digitale knuffel!

Bedankt voor jullie lieve berichtjes! Ik merk dat ik ondertussen al wel wat meer rust kan vinden en het steeds meer went dat het niet goed is. Ik hoop nu vooral dat het snel op gang komt zodat we dat stukje ook kunnen beginnen te verwerken. Lijkt me verschrikkelijk om nog weken te moeten rondlopen met een vruchtje waarvan je weet dat het niet meer leeft. 

Zwindo hoe is het met jou? Begin je wat te herstellen van Corona?

FleurBo echt heel naar allemaal hoor. Ik hoop ook voor je dat het nu allemaal snel op gang komt voor je en dit niet een hele lange nasleep wordt. Hoe is je man/vriend eronder? Weet van mn eigen man en een mannelijke collega dat deze dingen ook flink effect hebben op hen en dat ze zich vaak machteloos voelen zo aan de zijlijn. Hopelijk hebben jullie veel steun aan elkaar.

Hier gaat het mwa. Ik ben sinds het weekend mn totale smaak en reuk verloren. En ruik en proef letterlijk niets. In het begin was dat wel even grappig. En ga je een beetje op onderzoek uit. Nu is het gewoon heel erg vervelend. Ik hou echt van lekker eten en kan ook echt genieten en dat is nu helemaal weg. Ik stop eten in mn mond omdat ik weet dat mn lichaam het nodig heeft, maar het smaakt naar niks. Ik heb net de kruidenkast open getrokken en kruidnagel knoflook kaneel enz even geprobeerd te ruiken maar helemaal niks. Enige wat ik soms qua smaak een klein beetje proef is zout en zoet. Verder snotterig en is mn energiepeil wel echt weer een stuk lager en lijkt het echt een beetje op een terugval naar een paar maandjes geleden voor mij. Gelukkig mogen we weer uit onze isolatiebubbel en kan ik weer wat gaan wandelen met de hond en heb ik weer wat meer ruimte om ook weer wat oefeningen te doen om mn energielevels omhoog proberen te krijgen en weer wat fitter te worden. Gelukkig is mn menstruatie gestopt maar heb ik nog wel een beetje een nasleep van mn darmen. Corona en een menstruatie hebben mn darmen niet veel goeds gedaan zeg maar. We komen er uiteindelijk wel weer bovenop. Mn man gaat het gelukkig al stukken beter mee. Dus hopelijk voel ik me ook over een paar dagen weer wat beter.

Caroline hoe is het bij jou?

Met mijn vriend gaat het eigenlijk ook een beetje in golven. Hij probeert vooral veel afleiding te zoeken. Gelukkig kunnen we er goed over praten en zijn we best nuchter. Hoewel ik echt wel mijn momentjes heb waarop ik erg verdrietig ben, kan ik ook vaak relativeren. Omdat het bij 5 of 6 weken gestopt is, heeft er mogelijk niet eens een hartje geklopt. Daarnaast heb ik gedurende de zwangerschap heel weinig momenten gehad dat ik echt het gevoel had dat er een kindje in mijn buik zat. Die magische glow en soort van band die sommige vrouwen voelen heb ik nooit heel erg gehad. Misschien omdat ik vrij nuchter ingesteld ben, maar misschien ook omdat ik toch ergens aanvoelde dat het niet goed zat? (Oké, dat klinkt dan weer helemaal niet nuchter besef ik me). Het voelt dan ook niet echt alsof ik ons kindje ga verliezen/ben verloren. Het is meer de droom van het zwanger zijn en van dat er op relatief korte termijn een kindje ging komen die ik hierme verlies. Misschien veranderd dat nog als ik straks toch echt een vruchtzakje ga zien. Ik weet het niet. 

wat balen zwindo dat je nog geen reuk en smaak hebt. Kan me goed voorstellen dat dat op een gegeven moment heel vervelend wordt! Hopelijk ga je snel opknappen net als je vriend. En zeker fijn dat je weer naar buiten mag, zowel mentaal als fysiek kan ik me voorstellen dat je daar behoefte aan hebt. Doe het rustig aan, hopelijk ben je snel de oude 

Terug
Bovenaan