27 te jong?

Ik wil alsnog even reageren ik vind dat tegenwoordig wel degelijk heel makkelijk over kinderen krijgen gedacht word want sommige beseffen echt niet wat het inhoud lees goed sommige zoals iemand de reactie geeft van leeftijd doet er niet en levenservaring ook niet en nog eens ik heb er niet voor gekozen om op mijn 31e een kind te krijgen nee ik heb gewacht dat ik der juiste man in mijn leven ben tegengekomen   ondertussen zijn we 8 jaar bij elkaar in deze tijd word er zo makkelijk over gedacht en zie ik heel veel gescheiden gezinnen om mij heen en daar zijn altijd de kinderen de dupe van ook al tref je een goede regeling. Wat hoor je nou tegenwoordig niet allemaal in het nieuws weer een babylijkje gevonden weer een gezin omgekomen bij een familiedrama en als je jong ben hoor je nog van je jeugd te genieten en ja tuurlijk zijn er uitzonderingen en ieder voor zich maar . En wat ik eerder schreef was ook wat mijn huisarts zeg niet ik persoonlijk dus daarom zet ik erbij lees goed   Toen ik 20 was riep ik ook ik wil een kind maar toen ben ik na gaan denken is het wel eerlijk tegenover het kind dat ik het met een puberende moeder opzadelen omdat ik het wil en ik wil nog zoveel in het leven

hoi,

nou ik zou het niet echt jong vinden eerlijk gezegd ik ben nu 21 en wij zijn ook al bezig...
misschien ligt dat ook anders hoor!!
maar je moet doen wat jezelf het beste vind als jullie denken dat je eraantoe ben
moet je het gewoon doen toch???

Groetjes Mariette

Ik ben ook 27 en ben er nu gewoon aan toe samen met mijn mannetje! We gaan een samen een gezinnetje stichten! Ik vind dat iedereen het voor zichzelf bepalen moet. Iedereen is anders en kijkt ook anders tegen bepaalde dingen aan. Dus 27 te jong? Nee hoor!!!

Ik wilde even reageren op ilse, die zegt als je zo jong bent en dan een kind met een puberende moeder opzadelen. Maar wat denk je van van de wat "oudere" moeders. Dan heb je grote kans dat moeder in de overgang is terwijl kind aan het puberen is. Nou dat is ook geen ideale situatie.
Maar dat een huisarts dat zegt snap ik ook niet echt. Als je een kindje hebt, kun je ook levenservaring op doen lijkt mij. Levenservarig is toch niet alleen op het kind gericht. En mensen van in de 30 kunnen net zo goed uit elkaar gaan als mensen in de 20 of 40.
Maar goed, iedereen moet het natuurlijk zelf weten!
Sucses allemaal!

Ik wil weer even reageren op mom 1986 ik was toen ik 20 was aan het puberen en ik begrijp wel wat mijn huisarts dat zegt het gaat erom als je wat meer levenservaring heb dat je tegen bepaalde dingen anders aankijkt als ik mijzelf neem zie ik wat het leven inhoud en heb ik al zoveel meegemaakt maar nou snap ik wat mijn moeder heeft doorgemaakt als je nog jong ben besef je bepaalde dingen niet 123 en dat blijf altijd wel houden want ik heb het nou ook met mijn zoon dat ik aan mijn moeder vraag heb je dat met ons ook gehad of niet en ja wat deed jij dan want somsis het vrij pittig je wil het hoe dan ook het goed doen. Ja een moeder in de overgang ja is nooit een pretje maar dat zal je toch een keer tegenkomen of je nou jong of oud een kind neem moeder gaat toch een keer in de overgang en ja scheiden doet iedereen tegenwoordig snel dat heeft niets met leeftijd te maken maar sommige mensen denken ook soms niet na voor ze aan kinderen beginnen of hebben en zeggen later dat ze er eigenlijk nog niet aan toe zijn en  dan de kinderen in de steek te laten en de partner of ze willen graag nog op stap maar je leest het ook niet goed want dit is mijn mening dat iedereen het zelf moet weten maar ik zie zoveel om mij heen dat doe mij zeer als ik die kinderen weer zie huilen want ze willen graag dat hun papa en mama weer bij elkaar zijn en ik ben zelf opgevoed door mijn moeder en ik heb mijn vader heel veel gemist en trouwens nog steeds die is jong overleden dus misschien is dat de reden dat ik zo ouderwets er tegen aan kijk ik wil een goede vader voor mijn kinderen en die heb ik gelukkig gevonden en ik hoop voor iedereen dat het lukt om een kind te krijgen want het is ook niet vanzelfsprekend er zijn mensen die heel graag kinderen willen en niet kunnen krijgen en er zijn mensen die eigenlijk maar geen kinderen moeten krijgen omdat ze maar verwaarlozen de wereld is heel erg krom

Hai ilse,
Ik snap ook best wel wat je bedoelt. Tuurlijk denk jij aan het kind, maar ik denk dat we dat allemaal doen, en ja wat we in de kranten lezen etc. dat is ook vreselijk, maar goed dat heeft niks met leeftijden te maken.
Maar ik kreeg alleen gewoon het gevoel dat jij van mening bent dat je als "jonge" moeder dus te kort schiet. En dat vind ik jammer. Levenservaring heeft nl niet met leeftijd te maken. Je doet tot je dood levenservaring op, dus wanneer heb je voldoende om aan een kindje te beginnen? Is toch per persoon verschillend. En ik denk dat degene die hier op het forum zijn al heel goed over een kindje hebben nagedacht. Anders zouden ze hier niet zitten!
Maar ergens snap ik ook wel weer wat je bedoelt hoor

Toch blijft de leeftijd waarop je voor kinderen kiest een discussie punt. Vaak is het zo dat je jezelf niet te jong vindt maar je omgeving je te jong vindt, of het niet in het maatschappelijk plaatje van dit moment past. je vrienden om je heen hebben nog geen kinderen, jij zal de eerste zijn en dat is vreemd, eng etc.
Toch ben ik er van overtuigd dat iedereen zijn eigen keuzes moet maken en dat mensen van 20 of van 40 kinderen kunnen krijgen. 20 omdat het misschien geen keuze was maar een wonder en iemand van 40 kan ook een geschenk krijgen naar eventueel jaren van proberen. Daarom is iemand afrekenen op leeftijd ook niet goed. Je weet tenslotte nooit wat er zich afspeelt in iemand zijn privé situatie...
Ik ben zelf 26 en heb al abortus en miskraam achter de rug en ben nu 16 weken zwanger van ons eerste hummeltje. Alle situaties heb ik meegemaakt met de man van mijn dromen, de papa van mijn toekomstige kindjes. Ik heb een goede baan en niemand zou dit "verleden" achter ons zoeken... Dus wat ik wil zeggen is wij zijn zooooooo blij met dit wondertje wat we in november gaan zien. En dat ik geen 28 ben wat nu staat als leeftijd waarop je volgens de huidige maatschappij verantwoord mama mag worden vind ik echt BULLSHIT!!
Mijn motto is leef je eigen leven met je eigen geluk! Voor een ander doe je het toch nooit goed!

Succes met zwanger worden, het is het mooiste geschenk van de wereld!

Gr Miranda

Elke situatie is anders en ik veroordeel niemand het zijn ook niet mijn woorden van mijn huisarts en in de maatschappij heb je altijd kritiek je doet het nooit goed ik probeer alleen wat dingen uit te leggen en tuurlijk als je er klaar voor bent moet je het doen waarom niet iedereen maakt keuzes in het leven zo heb ik voor een donkere man gekozen en ja ik krijg wel eens een opmerking over mijn zoon of hij geadopteerd is of waneer hij zijn vader ziet dus en mensen zeggen weleens ondoordacht dingen en beseffen op dat moment niet dat ze iemand op hun tenen kan trappen maar ik ben zover dat ik erom moet lachen.Maar mijn man heeft meer respect dan wie dan ook voor mijn moeder dan een blanke ooit heeft gehad .Daar word ook niet bij stilgestaan

Terug
Bovenaan