2e gesprek voor ivf gehad

Hallo allemaal .
2e gesprek gehad en meteen
de instructies gehad maar jeetje dan komt er veel meer op je lichaam en relatie kijken dan bij ivf.
MOet eerst pillen slikken 11 dgn lang, dan de vanaf de 4e dag hormomen erbij prikken alles stil liggen, dan de 11e dag vd pillen, krijg je weer een bloeding de 4e dg echo, dan ander hormoon spuiten stimulerende en dan weer de hormoon voor eisprong, en dan binnen 35u punctie.
De dg van punctie lig ik halve dg in zh, steef op pad met eitjes en potje inleeveren. De insiminatie gebeurt 2a3 dgn erna.
Dit gebeurt in een anders zh, ook de preperatie van de eicellen dat kan bij ons niet in MCA. moeten naar VU toe.
Dus geen rondleiding....
Nu maar afwachten wanneer ik Ongi ga worden, ws as wkd maarja alks het net als vorige mnd was dan wordt het een probleem......
Het komt nu allemaal weer erg dichtbij en we vinden het allemaal ook erg spannend.

OOk is mijn man er zenuwachtig want die had allemaal rare verhalen er over gehoort. Deze werd gelukkig wel geruststelt maar toch vind hij het nog wel wat eng.

Hij staat er gelukkig nog wel achter, want dit gaat wel heel veel vragen van je relatie heb ik het gevoel.

laat je hret wel weten wanneer ik ga starten.
xxx natas

Hey Natas,

wij doen t in Blaricum en de tp in de VU! haha gaan dus toch samen op.

Mijn man heeft al eerder zaadonderzoek gehad in de VU en moest ter plekke een potje vullen, nu is hij echt niet van t op comando doen, maar hij zei verstand op nul en doen....tis echt nie leuk zelfs een beetje ranzige gedachte die kamertjes voor de mannen, maar goed das t enige dat zij hoeven te doen.

Jaja IVF heeft enorm veel impact op alles, hormonen beinvloeden je doen en laten, bij mij dus gelukkig alleen enorme vermoeidheid, maar kan hier goed mee omgaan. Prikken durf ik dus niet zelf, maar laat ik doen, ben superblij met dit alternatief...

Dag van punctie lig je als vrouw inderdaad een halve dag in t ziekenhuis, maar niet opgenomen bij ons, gewoon op een aparte kamer, mijn man rijdt dat 2 x op er neer naar de VU. 's morgens potje ter plekke vullen en later op de ochtend mijn eitjes brengen en daarna mag ie mij ophalen.

Plan die dag we helemaal vrij voor jullie beiden, is best heftig is mij verteld.

Je hebt trouwens in de VU geen inseminatie meer, maar de terugplaatsing van een embryo. Dit schijnt kort te duren en in principe niet pijnlijk.

Wat voor pillen moet jij nu slikken?

Ik ben gestart met Microgynon, toen ongi, meteen starten met Decapeptyl en dag later Gonal-f erbij...dit blijf ik doen tot nader order en dan Pregnyl en binnen zoveel uur punctie. Na tp Utrogestan om innesteling te bevorderen...

Heeeeeel veeeeel succes meid, tis niet niks, maar we doen t voor het mooiste doel dat er bestaat, een eigen beebje!!

gr Yosha

Ik zie /lees dat het overal verschillend gebeurd, wij moeten op dag 21 beginnen met spuiten van decapeptyl dan wachten op ong en dan op dag 2/3 of 4 starten met gonaf f tot aan de pregnyl spuit.
Maar ind het vergt veel energie van je, maar je meot maar zo denken als je dadelijk zwanger bent en uiteindelijk een wondertje in je armen sluit dan ben je dit alles zo weer vergeten. Dat houd ik me tenminste voor. Dat maakt een vrouw sterk!!!

Succes wij starten woensdag de 19e.

Gr WEndy

Ik hoor morgen wanneer ik de punctie heb, ze dacht tussen vrijdag en maandag a.s., dus dat gaat ineens erg hard.

Van alle follikels zien er 4 super uit, baarmoederslijmvlies is ook mooi dik, dus erg positief allemaal...nu hopen dat de punctie ook meevalt, ook deze arts zei dat mijn linkereierstok een beetje verstop ligt, dus dat dat wat lastiger zal zijn, maar de mooiste follikels liggen rechts..

Dus vanavond nog steeds 225 Gonal-f spuiten en Deca en morgen weer terug voor een echo...

Ja en echt, ik laat de spuiten dan zetten, maar dat valt me verder reuze mee, afgezien van de vermoeidheid, had van Clomid veeeeeel meer last dan nu van deze hormonen....ik voel me goed en optimistisch en dat is denk ik ook wel nodig in dit traject! T vergt veel van je, zowel lichamelijk maar nog meer geestelijk...

Succes Wendy, de 19e starten, poging 2 voor ICSI?

gr Yosha

ja wij poging 2, maar eerst morgen maar weer eens terug ben al 14 dgn aan het vloeien en nu zet het dus weer door, dus ben benieuwd nu, als dit weer een menstruatie is dan zal het denk ik 2 weken uitgesteld worden. Ik hoop dat die menstruatie nu eens stopt, dit is mn derde week.

Maar de punctie viel mij erg mee, je meot gewoon goed luistern wat ze zeggen, en rustig blijven hoe moeilijk dat ook is.

\succes meid.

He Yosha.

ik moet ook tabletten slikken de 2e dag vna mijn menstruatie zo direct. De primolut en dat dan 11 dgn lang.3 keer dags.
dag 4 met Decapeptyl spuiten.
Dan na dag 11 van primolut vloeien dus.
na vloeien dus opnieuw tellen en bellen de 1e dag.
tijdens vleoien door blijven spuiten met decapeptyl.
4a5 dg een echo en dan ook starten met Puregon 150ie. Na dan een echo, een goeie eitjes heb dan stoppe met Puregon Pregnyl spuiten en dan ook de laaste keer decapeptyl spuiten.
en na de punctie dus Utrogestan vaginale tabletten inbrengen. en dit pas stoppen als zij hetzeggen.
Ik heb de buurvrouw ook al gevraagt of ze me wilt prikken als ik het niet meer zie zitten het prikken ja dat wou ze wel doen joepie.
Ja we lopen echt allebei in het VU.dus kunnne we elkaar goed steunen qua artsen enz...

bij ons doen ze gonal-f alleen met de iui, zeiden ze.
Maar dat jou man van te voren potje moet afleveren, de mijne blijft bij mij tot punctie, gaat dan met mijn eitjes daarheen. owrden mijn eitjes nagekeken, en dan mag hij potje vullen, en dan mag hij naar mij toe weer.
dus hij hoeft gelukkig maar 1 kr rijden naar VU toe.

Maar yosha ik ga morgen duimen voor je dat het vrijdag la mag gevueren ik ben ws pas eind vd m,nd febuarie aan de beurt.

Wendy jeetje al bijna 3 wkn aan het vleoeien dat is ook niet normaal meer.

Maar mag je nu al weer een nieuwe poging doen tegen ons is verteld dat als deze poging mislukt we 3 menstruaties later pas weer een poging mogen doen.
maar ik begrijp dat alles bij elk zh dus anders is wat een gedoe.

maar allebei sterkte en ik hou iedereen op de hoogte.
ga nu zo ivia internet ons inschrijven bij VU omdat we doorde wks het niet redden

Hey Natas,

je moet er wel persoonlijk naar toe, want je krijgt een kaart mee met stickers bij de VU, inschrijven via internet is volgens mij alleen een algemene inschrijving voor de VU niet voor de IVF poli...Bel ze anders eerst even, dan weet je het...

Ja mijn man moet 's morgens al potje vullen in de VU, dan mij voor punctie wegbrengen, eitjes naar VU brengen en mij weer ophalen..

Vaag he dat t allemaal anders verloopt, lang protocol, kort protocol...

Ach als ons doel maar bereikt wordt!!

Eitjes groeien als kool!! Wordt vandaag gebeld wanneer ik Pregnyl moet laten zetten en wanneer de punctie is! Spannendddddd...
In ieder geval 4 eitjes maar misschien bij punctie wel 5-6 zei de arts...liggen wat verstopt..

gr Yosha

Terug
Bovenaan