2e kindje?

Hallo,

Ik heb een dochter van 3 en ik kom er maar niet uit of ik nog zo'n heerlijk kindje wil.
De ene dag slaat het door naar de JA-we gaan voor een 2e kindje-kant en de andere dag moet ik er niet aan denken. Ik wordt er helemaal gek van. Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van moeders met 1,2 of meer kindjes en de motivatie van hun keuze.
Thanks,

Groeten Brenda
 
Hoi Brenda,

Ik ben moeder van twee jongens en ik vind het geweldig, wij willen ook nog wel graag een derde,
Wat zijn de redenen om te twijfelen of je aan een tweede begint,

Onze jongens zijn nu 3 en 1 jaar oud en dat gaat heel goed.

Je hebt het er wel wat drukker mee dan met een maar het is ook wel weer gezellig.
Groeten Marieke
 
Hoi
Ik heb een dochtertje van 2 jaar, en wij willen graag voor een tweede kindje gaan.
Omdat wij gek op kinderen zijn, omdat mijn dochtertje heel sociaal en een echt moedertje is, en dat zeker weten leuk gaat vinden, en omdat ik weer de  kriebels krijg.

Maar ik vind wel, dat je gevoel voor 100% goed moet zijn, voordat je zo'n grote beslissing neemt. En je niet moet laten beiinvloeden door andere mensen.
Succes met je keuze.

Groetjes Vilies
 
Hoi Marieke,

Er zijn zoveel redenen om te twijfelen (net zoals er zoveel redenen zijn om er juist WEL voor te gaan). Kleine opsomming: Het wordt steeds makkelijker, een baby is weer helemaal terug bij af, mijn mannetje werkt heeeeeeel veel dus het meeste komt op mijn schouders neer, oppas regelen is weer lastig enz.enz. Nu is mijn lijst met pré's net zo, dus vandaar dat ik er ook niet uitkom.

Thanks Vilies, ik wil idd  er met mijn gevoel voor 100% achter staan.    
Bedankt meiden voor het meedenken. Ik hoop dat ik eruit ga komen!

Groeten Brenda
 
Ik (en mijn man ook) hebben altijd 3 of 4 kinderen gewild. Toen we er aan toe dachten te zijn, heeft het nog 3 jaar geduurd voordat ik zwanger was van onze oudste dochter. Zij was een erg makkelijk baby, dus de keuze voor een 2e was snel gemaakt, puur op gevoel. Ook in ons achterhoofd dat het wel even kon duren. Dus niet, onze 2e kwam 20 maanden na de oudste.  Volgende week wordt de jongste 2, en mijn man wil heel graag door voor de 3e. Maar nu beginnen bij mij toch meerdere dingen mee te spelen, dus voorlopig nog even niet.
groetjes Melanie
 
Hoi je moeilijke keuze is dat.. Ik twijfelde ook heel erg.. Voor mijn man was het altijd al duidelijk dat hij meerdere kinderen wilde of in ieder geval twee. We hadden een dochter, die toendertijd 1 jr was. Toen begonnen mensen ook te vragen of we voor een tweede gingen enzo, ik had eigenlijk zoiets van, nu is t perfect, het voelde voor mij al compleet. Mijn man leek het wel leuk om er niet te lang tussen hebben zitten, dus ben ik ondanks mijn dubbele gevoelens toch met de pil gestopt. In het begin vond ik het niet leuk om zwanger te zijn, toen begon het idee te wennen en naarmate de zwangerschap vordert, ben ik er helemaal aan gewend en kan ik niet wachten tot ons tweede meisje er is! Maar ja.. dat is mijn verhaal.. En ik ben altijd een twijfelaar.. dus ik moet het gewoon doen en dan pas kan ik er over oordelen.. maar begrijp dat dat moeilijk is.. je hebt het tenslotte wel over een kind.. Ik denk nu trouwens niet eens dat het heel zwaar gaat zijn. Gewoon wat zwaarder in t begin, net als dat je bij een eerste moet wennen. Nou succes met je keuze in ieder geval!! Liefs
 
mijn zoontje word in januari ook twee
zou graag een tweede willen maar twijfel ook heel erg
aan de ene kant heb ik zoiets vn het word al makkelijker en da moet je weer opnieuw beginnen en voor hem zou het ook gewoon heel leuk zijn een broertje of zusje ?
ik weet het ook echt niet

groetjes melissa
 
Hi Brenda,

ons zoontje is nu bijna 2 1/2, heel lang hebben wij gedacht het bij 1 te houden, om allerlei redenen oa de baby tijd, slapeloze nachten, voeden midden in de nacht, het geregel met naar creche brengen. Nu hebben we toch besloten voor de 2de te gaan, ach dat eerste jaar is zo voorbij en ik denk dat met een 2de je een stuk makkelijker bent.

succes met je beslissing
lia
 
Terug
Bovenaan