2e kindje?

Hallo Brenda!

Ik heb nooit getwijfeld of ik 1 of 2 kinderen wil, eerder 3 of 4!!
Ik vind het geweldig, kinderen!
Natuurlijk is het in het begin een beetje puzzelen maar dat weegt (vooral achteraf!..) niet op tegen zo'n klein hulpeloos wezentje, die zo lekker ruikt en heerlijk tegen je aan hangt!
Het lijkt mij vooral geweldig als ze de basisschool leeftijd bereikt hebben; met etenstijd met z'n allen aan tafel, verhalen vertellen en die verschillende karaktertjes en in allemaal zie je het een of ander van jou of je partner!
Duidelijk, ik wil graag een groot gezin, heb nu een dochter van 11 maanden en vorige maand na 10 wk helaas een miskraam gehad...hopen maar dat dat grote gezin er komt!
Maar ik probeer niemand over te halen hoor!
Als je twijfelt moet je echt goed nadenken want een kind verdiend ouders die 100% voor hem/haar gaan!!
Succes
 
Hallo Brenda, lastig he.Voor ons was het nooit zo van we willen een bepaald aantal kinderen.Na de geboorte van Roos hadden we ook echt iets van voorlopig geen tweede.
We hadden het ook erg leuk met zijn drie-tjes.Maar bij mij begon het op een gegeven moment toch weer te kriebelen + het leek me voor Roos ook leuker om een broertje of zusje te hebben.Na twee miskramen-waardoor ik weer twijfelde of we nog wel een kindje erbij moesten krijgen- is in aug. Linde geboren en ik vind het heerlijk twee meiden.
Ik hoop dat ze als ze wat ouder zijn veel aan elkaar zullen hebben en heerlijk samen kunnen spelen.
Succes met je keuze!
Groetjes Danielle mama van Roos 15-04-2003 en Linde 30-08-2006
 
Voor ons stond altijd al vast, dat we 2 kinderen wilden.
We hebben er nu 3.
De reden dat we er 3 hebben, is omdat we helaas ons zoontje hebben verloren, maar we zeggen nog niet, dat er nu geen kinderen meer bij komen, we laten het open, dus wie weet.
Ik vind de overgang van 1 naar 2 kinderen ook veel gemakkelijker, omdat je al in het ritme zit.
Veel succes met je keuze!
 
Hoi,

Wij hebben een dochter van bijna 2 en ik ben nu 30 weken zwanger van de 2e. lijkt me leuk voor de kinderen als ze niet zoveel schelen in leeftijd, zelf schelen mijn broertje en ik 6 jaar en vroeger had ik eigenlijk niets aan hem.

Verder moet je er zelf natuurlijk wel achter staan en hoe doet je oudste het? gaan de belangrijkste dingen zoals slapen, eten enz goed ?
 
Hallo,

Wij hebben elke keer ook gezegt dat we wel een tweede kindje zouden willen.
Wij hebben nu een zoontje van 2 jaar en 3 maanden.
Nu hebben we na een hele poos heen en weer praten in nov. besloten dat ik zou stoppen met de pil en zouden afwachten wanneer ik zwanger zou worden.

We hebben ook tegen elkaar gezegt dat we nu nog niet weten of dit de laatste keer zou zijn. Dat willen we gewoon afwachten.
Want we weten ook niet of deze zwangerschap wel goed zal gaan e.d.

We wachten gewoon in spanning elke maand af.

Groetjes Mammajesse
 
Hoi Brenda,

Mijn dochter is net 3 geworden en we hebben een zoontje van 5 maanden. Het is ook niet zomaar wat zo'n beslissing om ervoor te gaan. Je bent er wel weer druk mee (de nachten bijv. ik vind het wel vermoeiend). Maar als ik zie hoe mijn dochter constant mijn zoontje aan het lachen maakt, dat is toch wel een schitterend gezicht hoor. Ze is erg gek met hem. Als mensen voor de grap zeggen dat ze mijn zoontje wel meenemen naar huis dan raakt ze echt in paniek (zielig).
Maar de beslissing is natuurlijk heel persoonlijk. Ik wilde het niet bij 1 kind houden wat mij betreft (moet altijd maar afwachten of het weer zou lukken zwanger te worden), ik heb drie broers en ik vond het toch ook altijd wel gezellig vroeger thuis in die drukte.
 
hallo,

onze zoon is   nu bijna 2 en in juli ben ik uitgerekend van de 2de.
we hebben bewust voor een 2de gekozen het is gewoon leuk als ze een broertje of zusje hebben zijn ze nooit alleen vooral in de winter als iedereen binnen zit
en we vinden het zelf gewoon erg leuk

en je kan met 2 nog net zo goed leuke dingen doen en op vakantie ( sommige mensen denken dat je dan ineens niks meer kan heel raar:s)

wij waren vroeger met 4 kinderen thuis en we gingen ook elk jaar op vakantie en leuke dingen doen met z,n alleen gaat prima is alleen wat meer voorbereiding als ze klein zijn dan maar goed dat is met 2 wel minder

en qua geld valt het ook best mee tuurlijk ben je wat meer kwijt als voorheen maar goed zo heel veel is het nou ook weer niet

en carriere kan je maken als je kids op school zitten en partime werken kan altijd natuurlijk ( doe ik nu ook heb 2 studie,s gehaalt straks na de bevalling de laatste doen van 2 jr ) en tegen de tijd dat ze beide op school zitten kan ik aan m,n carriere werken onder het weer te hoeven afbreken.

maar goed iedereen denkt daar toch anders over en ik ben zelf ook nog vrij jong dus (22) dus ben dan 26 :)

groetjes en succes allemaal met je keuzes ( maar onthou kinderen zijn een geschenk die neem je niet die krijg je ;) )
 
Hoi,

Ja, voor ons was het een makkelijke keuze. Allebei willen we 2 of drie kinderen. Ik heb nu een zoontje van bijna 3,5 jaar en een broertje of zusje zou zo leuk voor hem zijn. Zelf is hij gek op baby's, hij wil ze altijd op schoot nemen en zit altijd met ze te spelen. Ik maak me daarom niet teveel zorgen over hoe het zal gaan als er een tweede komt. Belangrijk is dat de oudste genoeg aandacht krijgt, ook af en toe alleen, dus zonder broertje of zusje erbij.

Ook wil ik nu meer genieten van de zwangerschap, de vorige keer ging het allemaal zo snel en was het nogal overdonderend. Het gevoel dat er een kindje

Doe wat je hart je ingeeft en als je nog twijfelt... Wat maken die paar maandjes langer wachten uit!!

Veel succes met je keuze!!

Liefs Mylene
 
Terug
Bovenaan