2e ronde na mk, wie nog meer?

hallo meiden

ik heb in januari na 6 weken een mk gehad. heb na 5,2 weken positief getest maar meteen na die dag is bloedverlies begonnen.was zo blij maar hield er toch ook wel rekening mee dat het mis kon gaan. dit is helaas ook met 6 weken gebeurd. ik heb toen 's nachts het vruchtzakje verloren hier heb ik niks van gemerkt had wel al 2 dagen een ongi gevoel.
het duurde 5 weken voordat ik weer ongi werd na mk en daarna precies 4 wk voordat ik weer ongi werd zit nu dus in 2e ronde na mk en ben er wel erg veel mee bezig. vorige keer was het meteen eerste ronde raak en hoop zo dat het nu ook niet lang meer gaat duren. mijn nod is nu 25 april erg spannend dus!

herkent iemand dit? en hoelang zijn jullie dan al bezig na mk?

Hoi Suzywan,
ik ben Yvette en heb een curettage gehad op 5 feb. Dit was mijn eerste mk. Ik heb geen kinderen. Was dus mijn eerste prille zwschap.
Heb nog steeds veel verdriet, zeker omdat mijn vriendinnetje wel nu net zwangr is.
Na 31 dgn had ik mijn eerste ongi weer (duurde 3 dgn) en net benn ik weer ongi geweest na 35 dgn en deze duurde maar 2 dgn. Vind ik toch wel kort. Maar ja.
Ik ben ook heel erg bezig met zwanger worden. Het is bijna een obsessie.
Hoe gaat het nu met jou?
Gr. Yvette

Hoi meiden,

Ik zit nu in de eerste echte klusronde na mijn mk. Mag ik dan ook meekletsen?

Ik ben 31 en de vorige keer in de 4e ronde zwanger. Bij de eerste echo bleek het embryo na ongeveer 6 weken gestopt te zijn met groeien. Miskraam kwam niet op gang dus na twee keer in het ziekenhuis cytotec (hoe schrijf je dat) ingebracht gekregen te hebben, toch een curretage. Ben na een week of 6 weer ongesteld  geworden  en daarna zijn we  er  weer voor gegaan. Nu dus in de  1e ronde. We hebben dit keer (voor het eerst) ovulatietesten gebruikt en daaruit bleek dat  afgelopen weekend mijn ei is geweest. Normaal gesproken zou ik dan rond 27 april mijn NOD hebben.

Het is weer erg spannend en ik  hoop natuurlijk dat het niet lang gaat duren. Ik ben  wel benieuwd hoe de volgende zwangerschap zal zijn. Ik  zal denk ik wel erg ongerust zijn totdat ik de eerste echo weer heb gehad. De vk gaf aan dat ik bij de volgende zwangerschap  al bij 8 weken  een echo mag laten doen  ipv 10/11 zodat ik niet zo lang in onzekerheid  hoef te zitten.

Groetjes Lisa

Hoi Yvette,

Ik heb de testen op www.sensitest.nl besteld, 12 midstream ovulatietesten en 3 zwangerschapstesten voor 26,99 euro. Je kunt ze online betalen en dan heb je ze binnen 2 dagen in huis. Komt gewoon in een envelop door de brievenbus.

Bij een cyclus van 28 dagen, moet je beginnen met testen op dag 11. Er bestaan testen waarbij je 4 uur van te voren niet naar het toilet mag. Dat is bij deze test niet. Je mag alleen niet testen met ochtendurine. Het werkt eigenlijk hetzelfde als een zwangerschapstest. Je houdt de test in je urinestraal of je doet het in een bekertje of iets dergelijks. 5-10 minuten wachten en dan krijg je wel of geen streepje. Het enige verschil is dat je echt een dikke streep moet hebben (minstens zo dik als de controlestreep) dan pas is hij écht positief.

De test meet het LH hormoon. Dit hormoon is vlak voor de ovulatie veel hoger in je urine aanwezig dan de rest van de maand. Wanneer de test positief is (dikke streep) dan kun je ervan uitgaan dat er binnen 24-48 uur een eisprong plaatsvind.

In mijn geval ging het  als volgt:
woensdag: geen streep
donderdag: lichte streep
vrijdag: streep bijna zo donker als de teststreep
zaterdag: dikke vette streep
zondag: lichte streep

Mijn LH piek is dus op zaterdag geweest. Mijn ei zal dan zondag of maandag zijn geweest. Ik denk zelf zondag.

Ja, je komt zo in een korte periode in heel verschillende "werelden". Eerst was het zwanger worden, toen zwanger zijn, toen miskraam en nu weer zwanger worden...  

Groetjes Lisa  

hoi lisa en yvette

leuk dat jullie mee willen kletsen.
hoe oud ben jij yvette? en hoe ver was jij in je zwangerschap?
was de curretage naar?
wat dat betreft had ik "geluk"dat het er op de natuurlijke manier uit kwam.
lisa gaat idd allemaal erg snel zwanger proberen te worden,zijn en   een miskraam en nu weer hopen op een zwangerschap.
ik had vorige maand een cyclus van 28 dagen en daar ga ik nu maar weer van uit als het goed is heb ik dan afgelopen vrijdag mijn eisprong gehad.
nog tot volgende week vrijdag afwachten.
heb nu al paar dagen gevoelige tepels hoop zo dat dit een teken is maar weet ook dat ik niet alles er op moet betrekken maar dat is gewoon erg moeilijk.
op zich gaat het wel goed met me weet in ieder geval dat ik zwanger kan raken das op zich al een opluchting.
mijn vriendin is ook zwanger vind het super mooi om alles bij haar te zien en ze weet van mijn mk en steunt me enorm ik gun het haar maar soms is het wel moeilijk.
maar onze tijd komt vast snel dames!

liefs suzan

Hoi Suzy en Lisa,
Ik ben 35 jaar en woon in Scheveningen. De curettage zelf was bij mij niet naar, want ik was onder narcose. Maar ik moest vaginale pillen inbrengen en die wekten weeen op. Dat was zeer pijnlijk. Ik heb echt gegild. Was een weeenstorm.
Ik kan niet goed met de zwangerschap van mijn vriendin omgaan. Vind het toch moeilijk.
Mijn cyclus is ongeveer 33 dgn. Heb net die sesitesten besteld. Ben  benieuwd.
Ik hoop zo dat ik snel zwanger ben. Ik heb al veel te lang gewacht. Hier heb ik echt spijt van, maar ja, daar is nu niet veel meer aan te doen.
Ik ben nu zo ongeduldig!
Liefs, Yvette

hoi yvette,

wat een naar verhaal zeg!
snap wel dat je moeite hebt met de zwangerschap van je vriendin hoor maar ik zie er gewoon ook het positieve van in kan ik goed kijken hoe allles gaat. heb namelijk nog nooit een zwangerschap van zo dicht bij meegemaakt.
maar ik zit ook steeds naar die dikke buik te staren en denk dan : dat wil ik ook!
gewoon nog ff geduld hebben! en hopen dat we binnenkort allemaal met goed nieuws kunnen komen.
had jij de vorige keer al kwaaltjes voordat je kon gaan testen?

liefs suzy

Terug
Bovenaan