2e ronde na mk, wie nog meer?

Hoi Lisa,

Ik heb er totaal geen last van. In januari was ik de hele tijd nerveus en bang vanaf dag 1 dat ik zwanger was, helemaal zonder reden want ik had nog nooit een miskraam gehad ofzo. Toen het misging was het eigenlijk geen verrassing. We zagen op de echo geen leven meer en ik had het min of meer al geweten want al die tijd zat ik niet goed in mijn vel. Nu wel. Ik heb totaal geen angst en geniet van het zwanger zijn. Het zit gewoon goed volgens mij. Dinsdag weet ik het zeker. Kijk echte zekerheid heb je nooit maar om de hele tijd met angst rond te lopen is ook niks. Als het misgaat hou je het niet tegen of je nou angstig bent of blij bent...dan kies ik liever blij!   Spannend blijft het toch wel he dat is gewoon zo want er groeit toch weer een nieuw wondertje.

Groetjes en heel veel geluk bij dat je maar snel zwanger mag zijn.

hoi allemaal

geertje:welkom op dit topic!
ik herken ook wel een beetje wat je zegt een neefje van ons wordt vader en hij en zijn vriendin vertelde dat aan iedereen op een verjaardag . toen had ik zoiets van als ik geen mk had gehad was ik al wat verder geweest en had ik het dan ook aan iedereen kunnen vertellen. hij is namelijk het eerste "klein kind"dat vader wordt dus iedereen super enthousiast anders hadden wij dat dus gehad en er was daar niemand die van mijn mk afwist dus dat was wel ff moeilijk. maar bij mijn vriendin heb ik er minder moeite mee zij is al 30 weken zwanger.

petra gefeliciteerd met je zwangerschap fijn om te horen dat het na een mk ook snel weer raak kan zijn! heel veel succes met je echo!

lisa wij hebben het de ouders en broertjes nog niet gezegd omdat we het echt als een verassing willen houden. ze weten wel dat we niet heel lang meer willen wachten maar verwachten denk ik niet dat we er nu al druk mee bezig zijn. we hebben dan ook niet over de mk verteld omdat de verassing dan minder groot is als ik weer zwanger ben.
maar ga het als ik weer zwanger ben  wel meteen zeggen tegen de ouders want ook al mocht het nog een keer mis gaan dan vind ik het wel fijn om dat met ze te delen.
en dan vertel ik misschien ook wel dat het in januari al een keer mis is gegaan

sorry heel verhaal weer!

liefs suzy

Heej.....

Dank jullie voor het welkom....
ik denk dat ik dat ook ga hebben hoor......die onzekerheid bij de volgende zwangerschap.....
En het is niet zo zeer die miskraam....want ja, dat hoort bij het leven, maar het feit dat je echt zoooo vaak terug moet nar het ziekenhuis, en dan die dagopname voor de curretage...Laat het maar gelijk over zijn, dan ben je er vanaf!
Maar ja, komt goed....

Hebben de dames die alweer met de volgende ronde bezig zijn gewacht tot na hun eerste menstruatie? of zijn jullie gelijk weer begonnen?
Wij zijn eigenlijk gelijk doorgegaan.....mede ook om de reden dat ik heb gehoord, dat je vlak na een miskraam op zijn vruchtbaarste bent.....

Wel zit ik met de twijfels,want stel dat ik een zwangerschapstest zou doen...zitten de hormonen van de vorige keer dan nog in mijn lichaam of zijn deze al weg?

weet iemand dit?
x Geertje

Hallo meiden, Wat is het hier ineens gezellig druk geworden.
Voor Geertje: ik  heb een week gewacht  na mijn curettage met vrijen. Daarna gewoon weer met elkaar naar bed geweest (onbeschermd). Gyn zei dat ik een ongi moest afwachten, maar heb iik niet gedaan. Helaas nog niet zwanger, maar ja, het gaat nou eenmaal niet altijd zo snel.  Al zou ik dat dolgraag  willen.  Ik heb nou eenmaal die beslissing genomen en dan wil het ook graag nu!  
Irritant dat je zoiets  niet kan afdwingen. Ik word zo moe van dat wachten.  
Stom dat je maar  een paar dagen in de maand vruchtbaar bent.
En ik heb mijn leeftijd ook al niet mee.
Gr. Yvette  

hey dames,

wij hebben na de mk ook niet gewacht tot eerste menstruatie.
we zijn er die maand ook niet heel druk mee bezig geweest maar hebben het wel een paar keer onbeschermd gedaan.
dacht mocht het wel raak zijn is dat mooi en anders weet ik hoe lang mijn cyclus nu is en gaan we daarna weer verder.
aan de ene kant is het beter om menstruatie af te wachten omdat er dan eventuele "restjes"nog uit kunnen komen. als je een curretage hebt gehad is dit denk ik anders.
bij mij kwamen er bij eerste menstruatie idd nog wat stolsels uit dus achter af beter geweest dat het die maand nog niet raak was. maar dat weet je toch niet van te voren.

het is idd gezellig druk geworden yvette ben je ff een dagje niet geweest en ...
wel leuk om te lezen dat er meer in het zelfde schuitje zitten maar ook weer hele andere ervaringen hebben.

liefs suzy

Heej allemaal,

Raar eigenlijk, dat we inderdaad in hetzelfde schuitje zitten, het vervelend is ,maar dat het toch als leuk en gezellig wordt ervaren om je ervaringen te delen....;-)

Het is om te bepalen wanneer je het beste sex kan hebben, makkelijk om de eerste menstruatie af te wachten denk ik.....Maar ja, wat heeft het voor nut om met veilig te vrijen als je toch weet dat je kinderen wil......dan kan je het toch gewoon net zo goed onveilig doen, en is het raak in die eerste weken dan heb je gewoon geluk denk ik dan...

in ieder geval veel succes iedereen....
xx Geertje

Hoi G,

Ik moest even  glimlachen om je woorden. Wat je schreef over bepalen wanneer sex te hebben. Wij hebben daar totaal geen rekening mee gehouden weet je dat? Iedereen is maar bezig met ovulatie hier en daar etc. Ik las ergens dat het toch bij elke vrouw anders is en je er vanuit kan gaan dat je gewoon ineens zwanger kan raken ook al denk je dat je ver naast je eisprong zit. Ik zou er niet op mikken maar het gewoon erg vaak doen zodat je de hele tijd kans hebt. Klinkt een beetje vreemd misschien maar zo is het bij mij alle keren al gegaan. Ik weet niet eens hoever ik zwanger ben omdat ik niet bij houd wanneer mn nod is en en al helemaal niet wanneer mn eisprong is eigenlijk. Tis wel wat onbezorgder op die manier.
Voor anderen kan ik het echter wel begrijpen dat wanneer het niet lukt dat je er dan op gaat letten wanneer de beste kansen er zijn.

Groetjes Petra

Hoi Petra,
Ik was aanvankelijk ook heel onbezorgd bezig. Maar nu   niet meer. En aangezien mijn vriend minder vaak zin in sex heeft dan ik  ( ja hoe bestaat het??!!) moeten we denk ik nu wel. En ik heb het gevoel dat de tijd begint te dringen, gezien mijn leeftijd.
WEn het bedrijf van mijn vriend is failliet verklaard, dus dit helpt ook niet mee. Denk je dat je je portie wel hebt gehad, krijg je dit weer.
Maar daar weet jij ook alles van.
Ik las ergens dat je al wat meer vertrouwen in de toekomst hebt? Komt het dan weer goed of ga je alleen verder?
Liefs, Yvette

Terug
Bovenaan