34 weken en 3 kilo baby?

<p>hallo mama’s</p><p>gisteren weer controle bij de gyn, heb geen suiker maar wel een grotere baby ze is nu 3 kilo geschat, en ze denken dat ze rond de 4 kilo word als ze word geboren, word ingeleid met 39 weken maar als ze zo door groeit 38.</p><p> </p><p>wie heeft ervaring met deze situatie en hoeveel wogen jullie kindjes echt bij de geboorte.</p><p>mijn eerste dochter woog 3510 bij de geboorte, vind een best verschil.</p><p> </p><p>liefs</p>

Onze zoon werd ook groot geschat en ook ik had geen zwangerschapsdiabetes. Ik ben uiteindelijk om een andere reden (nierstuwing) ingeleid bij 38+3 en hij woog 3915. Inderdaad aardig groot dus voor die termijn, ik wil denk ik niet weten wat zijn gewicht was geweest als hij bij 40 weken of meer was geboren ;)

Wij moesten trouwens een nachtje blijven om elke 3 uur zijn suiker te checken ivm zijn hoge gewicht, maar dit was allemaal goed gelukkig! 

Bij mij zijden ze dat ze zo rond de 3500gr zou wegen bij de geboorte en uiteindelijk was dat 3900gr!! Dus het blijft een schatting ik zou me er niet te druk om maken. Een collega van mij was bevallen van een zoon en die woog -niet schrikken- 4200gr!! En zij is echt dun en klein van zichzelf maar gewoon vaginaal bevallen

Ik heb geen ervaring met een grote baby
Maar wel met dat ze er flink langs kunne zitten

Toen ik 38 weken was schatte  ze mijn baby op een kleine 3000 gram of eronder  zelfs. Ik werd  ook medisch daardoor heb veel echos extra  gehad om zn buikomvang  en alles in de gaten te houden.  En mijn eigrn buikomvang hing al 6 weken op hetzelfde.  Dus paniek paniek.  Mocht kiezen om ingeleid te worden of niet. Maar  ik had toen al 2 cm ontsluiting dus ik dacht laat maar zitten  zolang die daar goed zit. Met 38 w en 6 d begonnen mijn weeen zelf
En der kwam een prachtig jongetje uit  van 3254 gram.  Dus nee helemaal niks te klein.?

Hier hadden ze onze man op een normaal gewicht geschat. Maar was bij de geboorte toch echt 4300 gram en 55 cm lang. Flinke knul. Had verder ook geen suiker oid.

Hier hadden ze onze man op een normaal gewicht geschat. Maar was bij de geboorte toch echt 4300 gram en 55 cm lang. Flinke knul. Had verder ook geen suiker oid.

Terug
Bovenaan