34 weken en 3 kilo baby?

[quote quote=10121218]Geen complicaties gehad tijdens de bevalling ondat hij iets groter was ? liefs[/quote]
Nee! Binnen 6 uur geboren en 1 hechting..

Ik heb woensdag weer een groeiecho, bij de vorige echo schatte ze haar op 4kg bij geboorte. Dus ben heel benieuwd.
De grootte van mijn buik loopt wel bijna 3 week voor.

Mijn baby werd geschat op 3300 gram bij een zwangerschap van 40 weken, met 38 wkn en 4 dgn bevallen en ze woog 3920!!  Terwijl ik ook niet eens een héle grote dikke buik had.

[quote quote=10121383]Ik heb woensdag weer een groeiecho, bij de vorige echo schatte ze haar op 4kg bij geboorte. Dus ben heel benieuwd. De grootte van mijn buik loopt wel bijna 3 week voor.[/quote]
 Hier loopt haar buikje drie weken voor, ik vind het nogal wat hoeveel weken ben jij??

Ik ben nu 32+5
Vorige groeiecho was ik 29+3 week. Toen waren haar beentjes gemiddeld dus zou lengte gemiddeld zijn.
Hoofd 31 en buik 32 dus ook 3 weken voor. Enige wat de verloskundige zei was dat ze goed gevoed is. En als ze zo het lijntje blijft volgen ze rond de 4kg uit zou komen met 40 week.
Krijg nu dus woensdag weer een echo dus met iets meer dan 33 week. 

Hoi!
Hier werd gezegd dat mijn zoontje 6a7 pond zou worden, dus 3000 tot 3500gr, maar wel wat langer, ongeveer 52cm. Hij was bij de geboorte, en hou je vast: 4615gr en 54cm.
Deze knul was ook nog eens andersom gedraaid, dus een sterrenkijker. Dit werd wel een keizersnee, maar dat was vooral omdat ik totaal uitgeput was en de bevalling al best lang duurde en meneer de avond ervoor al in het vruchtwater gepoept had. Verder geen complicaties gehad bij de bevalling. 
Heb nu een kerngezonde kleuter die lang is, maar erg smal. Alle broeken zijn te wijd en moet ze maximaal aansnoeren ?. 
Mijn vriendinnetje werd ook verteld 7 a 8 pond. Kindje werd geboren: 2895gr. Dat vond ik ook een schrikbarend verschil met de schatting.
Wat ik wil zeggen is dat ze er, zeker qua gewicht, heel vaak naast zitten. Dit is zelfs vorige week door mijn verloskundige bevestigd.
Succes en maak je niet te druk.
Liefs, Maaike

Ik zou inderdaad proberen me er niet te druk om te maken. Vanaf 14 weken zwangerschap heb ik bij elke echo gehoord dat we een zeer zware jongen zouden krijgen, minimaal 8 pond. Door een hoge bloeddruk heb ik ongeveer 20 echo's gehad en elke keer opnieuw hoorden we dat weer. Ze wilde me zelfs een 2e suikertest laten doen.
Uiteindelijk woog ons mannetje precies 3000 gram en was 53 cm lang, doordat zijn gewicht in zijn lengte zat vonden ze hem juist wat aan de magere kant (zucht, het is ook nooit goed).
De verloskundige gaf toen aan dat alles tijdens de zwangerschap ook maar een schatting is, dat blijkt wel want ze zaten er bijna 20 keer naast!
Bij een eventuele volgende zwangerschap laten we ons niet meer gek maken! 

Terug
Bovenaan