34 weken en 3 kilo baby?

Bij mij schatten ze haar met 40 week op 4kg. Enige wat de vk erover zegt is dat we een goed gevoed kindje hebben. Dus helemaal geen probleem. En ze volgt netjes haar eigen lijntje. Hier ook geen zwangerschspsdiabetrs 
Mijn vorige was netjes 7 pond en 51cm dus zie het wel. 

Ten eerste blijft het een schatting en ze zitten er vaker naast dan dat ze het goed hebben. In de laatste weken kan er ook nog veel veranderen. 
En er worden meer kinderen van rond de 4 kilo geboren dan je denkt. Meestal gaat dit zonder problemen. 
Soms valt een schatting verkeerd uit en heb je opeens een kindje van 4845 gram en 56 cm. Dat zagen ze in mijn geval echt niet aankomen ondanks een hoge schatting. 
De bevalling was allesbehalve leuk en na 34 uur een keizersnede gehad omdat het toch echt niet ging passen. Maar het is een gezonde jongen die het  lekker rustig aan doet met verder groeien. 
Nu is nr.2 onderweg. Geschatte geboortewicht is 3300 gram, maar ik als het een kilo meer wordt dan verbaas ik mij daar ook niet over. 

Ik heb vanwege hoge bloeddruk ook veel controles en groei echo's. Ze waren ook overtuigd dat ik zwangerschap diabetes zou hebben. Maar niks aan de hand. Baby ligt altijd al flink voor op groei en wordt groot ingeschat. Bij 35 weken zou ze 3kg zijn. Ben benieuwd bij de bevalling??
Ik word vanwege de bloeddruk medicatie wel ingeleid dus stel dat is met 38.5 weken dan schatte de echoscopiste haar 3800 wat volgens mij erg netjes is. Maar ikzelf ben erg klein, vriend is erg groot. Maar bij de geboorte was ik 52 cm en net 3kg. Ik ben bij 38 weken spontaan geboren. Mijn vriend bij 40 weken 4.5 kg. Dus valt weinig van te zeggen. Ben wel zeeeer benieuwd. Ook of ze voor t inleiden kijken of t kind door t bekken past?

Ik kreeg ook groeiecho’s omdat mijn buik te hard groeide. Mijn kindje zou idd ook aan de grote kant zijn. Toch ben ik niet ingeleid en ben ik met 40+3 bevallen. M’n zoontje woog ruim 4kg dus de metingen klopten wel maar het werd zeker niet als probleem gezien. 

Het is en blijft een schattig, zou me er inderdaad niet zo druk om maken.
Onze baby was met alle schattingen, een gemiddelde baby. Uiteindelijk met 38+5 bevallen van een meid van 3835 gram. Dus toch wel iets zwaarder dan gemiddeld. Ben blij dat ze eerder kwam en niet langer heeft gezeten ?

Ik ben met 39 weken ingeleid omdat ik een groot kindje zou krijgen. Ook getest op suiker, had ik niet. Zoon was 3920 gram, nog steeds heel klein hoor!
achteraf gezien had ik me niet laten inleiden, bevalling ging soepel. Had hem ook wel wat later kunnen baren zeiden ze ook in ziekenhuis tegen me Maarja achteraf praten is altijd makkelijk.

inleiding zelf was best pittig, zwaarder vaak dan natuurlijke bevalling. Kreeg een weeenstorm, duurde mega lang. Aan het einde Vd dag trok ik het njet meer en kreeg in een ruggenprik. Hierdoor na bevalling geen gevoel in benen, kon paar uur niet lopen. En door katheter had ik blaasontsteking en fikse koorts in kraamweek.
alles bij elkaar had ik achteraf niet
voor inleiding gekozen denk ik. 
Ze kunnen grootte van baby vaak niet goed inschatten op zon termijn. 3920 gram is ook niet uitzonderlijk groot en hoor je steeds vaker.
veel succes met het nemen van je beslissing!

Terug
Bovenaan