35+ en zwanger worden van de 1e

Ik lees zulke herkenbare stukken!

Ja, ik had al heel lang een kinderwens, maar geen goede relatie. En toen ik mijn man leerde kennen, heb ik nog twee jaar nodig gehad om hem mee te krijgen. Ondanks mijn eigen onzekerheden is dat gelukt. Maar verklaart wel waarom ik nu op 39 jarige leeftijd pas zwanger ben.

En als je steeds ouder wordt, krijgen neven, nichten, vrienden en kennissen (bijna) allemaal een vaste relatie en dan volgen de kinderen. Als ze dan ook nog jonger zijn dan jij, is het helemaal moeilijk. Ik heb het hier heel moeilijk mee gehad. Ik heb zo vaak tranen met tuiten gehuild. Ik durf te zweren dat dit één van de redenen is geweest dat ik uiteindelijk depressief ben geworden.

Omdat ik bij mijn man de druk niet wilde opvoeren (ik was al zo blij dat we het gingen proberen), heb ik expres geen ovulatietesten gekocht. Ik vond ze trouwens ook te duur ;-). Wel heb ik een menstruatie-app geïnstalleerd waarop ik mijn menstruatie bijhield. De app gaf dan aan wanneer je het meest vruchtbaar was volgens je cyclus. Of het ook in zo'n vruchtbare periode raak was, weet ik eigenlijk geeneens. Dat heb ik niet eens gecontroleerd. Was te blij en verbaasd :).

Bedankt M Faber voor jouw verhaal. Dit haalt weer een beetje van mijn twijfels en onzekerheden weg.

Denise, verwacht niet dat het in één keer raak is. Kan toch wel een jaar duren. bij mij duurde het 9 maanden. Zoals bij Johanna, die de moed er super in houdt, weet niet of ik dat zou trekken. Ik weet ook niet of de stap naar het ziekenhuis hadden genomen of anders gezegd: of mijn man dat wel wilde. Dat gesprek hebben we gelukkig niet hoeven voeren.

Ben vandaag trouwens bij de diabetesverpleegkundige geweest. Ik mag nu dagelijks prikken en mijn suikerwaarde controleren. Daarnaast ook nog eens naar de internist en elke twee weken naar de gynaecoloog. Dit kost mij dus echt superveel verlofuren. Dat is vooralsnog het enige nadeel dat ik ervan ondervind.

Maar als dat alles is... dan doe ik het ervoor. Er zijn vrouwen die wel ellende en fysieke last hebben van hun zwangerschap.

Wat doen ze met acupunctuur, Sanne?
 
Manon, binnen 9 maanden zwanger is ook best snel. En gelukkig, op de diabetes na, gaat het goed.

Fijn om de herkenbaarheid bij anderen te lezen. Ik heb er ook vriendschappen door verloren omdat vriendinnen het niet begrepen als ik het niet zag zitten om als enige zonder kinderen op een kinderverjaardag te zitten. Zijn voor mij ook geen vriendinnen, terwijl ze wisten hoe groot mijn wens is.

Vwb accupunctuur weet ik het fijne er nog niet van, maar een vrouw van een kennis van mij doet het en zij heeft al een aantal vrouwen gehad die zwanger zijn geraakt na accupunctuur terwijl ze al lang bezig waren. Wij zijn nu nog te kort bezig, maar mocht ik in januari nog niet zwanger zijn, dan ga ik het wel proberen.



Verder ben ik 15 kilo afgevallen en sport ik 3x per week. Afvallen wilde ik sowieso, maar was ook bang dat ik na een zwangerschap helemaal zwaar zou zijn. Later las ik dat een gezond gewicht ook meewerkt om zwanger te worden. Nu nog worden...

 
Ik heb nu voor het eerst ovulatietesten. Bij mijn twee jongens niet gebruikt, bij beide toen met 4 maanden zwanger (maar toen was ik wel een stukje jonger (24 en 27 jaar).

Inmiddels ben ik ook 10 kilo lichter als bij de zwangerschappen toen en eet ik op het moment gezond. Ik volg op het moment de menu's van the green happiness en die zijn veganistisch. Ik wilde eens kijken of mijn huid ervan opknapt en mijn darmen rustiger worden. Beide zijn het geval!

Daarom slik ik wel vegetarian multivitaminen en vegetarian omega-3, er zit voldoende vitamine D en foliumzuur in.

Ik hoop ergens deze week mijn eisprong te hebben, maar ja geen idee hoe mijn cyclus is....

 
Jij bent ook goed bezig! Spannend dat jij ook deze week je eisprong hebt. Hopelijk hebben we beide eind van deze maand goed nieuws ;-).
 
Ik zou een deze dagen ook mijn eisprong moeten krijgen.

Maar ik ga straks toch ovulatie testen halen.. omdat ik pas 1 keer ongesteld ben geworden en mijn cyclus nog niet ken. Ben benieuwd! Hopelijk allemaal een positieve test eind vd maand.. zou geweldig zijn :)
 
Hee dames,

Leuk dat er weer wat verhalen bijkomen!Wat goed dat je zo met je gezondheid bezig bent en lekker aan het sporten, mamalb! Een miskraam lijkt me heel heftig. Wel fijn dat het jullie dichter bij elkaar heeft gebracht. Poeh.

Ja. Mijn vriend heb ik leren kennen net voor ik 31 werd. Met vriendinnen hebben we altijd gezegd dat ik de eerste zou zijn die kinderen zou krijgen en nu ben ik zo goed als de laatste. Ja, dat steekt me. Zeker omdat zij allemaal gezonde kindjes hebben en zelfs al tweede. Maakt me verdrietig en ik baal ook ontzettend dat het nu nog niet gelukt is. En natuurlijk huil ik daar ook om. Aan de andere kant: het is wat het is. Wij hebben nu de handen en buik vrij om te klussen en ons droomhuis te bouwen, een ervaring die ik ook niet had willen missen. En hoe zeer ik het anderen ook gun, ik word vooral af en toe jaloers van die verhalen: het was meteen raak, 2 of 3 maanden en we zijn er.
Ik dacht dat ik in december wellicht een vroege miskraam had gehad, omdat ik toen op 1 dag meer bloed verloor dan in mijn hele menstruatie normaal (en die is niet perse heel licht...), maar de gynaecoloog zei van niet. Dus we zijn nog niet zwanger geweest.
Mijn vriend wil er niet over praten. Dat vind ik dan wel weer lastig. Ik ben een prater. Dus ben heel blij met een forum als dit! Zijn jongere broer en vriendin zijn sinds een aantal maanden ook bezig. Dus hij zal het toch moeten vertellen, zodat zijn broer ook getest kan worden. Vind dat misschien nog wel het lastigste, zou wel heel graag het eerste kleinkind willen maken. Hahaha.

Mijn gevoel zegt dat er nu 2 dingen kunnen gebeuren: of we worden spontaan zwanger alsnog nu de stress van de verbouwing bijna voorbij is of we gaan een medisch traject in. Ondertussen wil ik ook gewoon leuk leven. En genieten! Elke dag die je leeft, leef je maar 1 keer. Ik wil dan ook niet teveel stilstaan bij wat er niet is, maar liever bij het feit dat we zoveel fijne mensen om ons heen hebben, elkaar hebben en ieder werk.

Ik wil al heel lang kinderen, nu meer dan 10 jaar. Al ben ik blij dat het in vorige relaties niet gebeurd is, ik merk dat ik er nu wat gelaten onder ben. En ik zie ook wat je op moet geven als ze komen en er zijn. Daarom plannen we een skivakantie, niet als vervanging, maar om ook zonder kinderen en zwangerschap fijn te leven. En misschien nog een lange reis ofzo. Ik ben erg van het reizen. En met kleine kindjes gaat dat er een tijd niet van komen verwacht ik. Hetzelfde geldt voor werk, dan maar nu gave projecten oppakken en genieten van mijn vrijheid. Want hoe leuk kinderen ook zijn, ze zetten je hele leven op hun kop. En natuurlijk hebben we dat ervoor over. Ik denk dan maar: laten we genieten van de tijd die we met z'n tweetjes hebben en samen verder bouwen. Zolang kennen we elkaar nog helemaal niet (nu iets meer dan 3 jaar).  Ik heb zo het gevoel dat het komt wanneer het komt. Onze tijd is het kennelijk nog niet.
Mijn eisprong is rond 13 september. Ik gebruik soms wel en soms geen ovuluatietesten. Ik moet nu deze maand temperaturen van de gynaecoloog, vind dat maar niets. Maar goed, dat schijnt betrouwbaarder te zijn. Ik duim voor jullie allemaal! Ook voor je doktersbezoeken met je diabetes! Hoop dat het allemaal onder controle blijft voor je en je gewoon lekker thuis kunt blijven.

Ach, ik hoop gewoon dat we snel goed nieuws hebben en jullie natuurlijk ook!! Oh, en foliumzuur mag je oneindig lang slikken. Ik slik het nu al meer dan een jaar, is geen punt.
 
Het blijft allemaal spannend, zeker als je het heel graag wilt!

Er zit niets anders op dan klussen en afwachten.... En dat wachten duurt lang....
 
Wachten duurt inderdaad zo lang. Ik heb bij Sensitest zwangerschaps- en ovulatietesten gekocht en een thermometer. Die testen zijn niet duur en volgens mij wel ok. Zojuist weer een ovulatietest gedaan, maar nog niks.

Ook voor mij is het afwachten na 1 menstruatie hoe mijn cyclus is. Ik heb ook zo'n app en dat is wel handig om alles in bij te houden.

De verloskundige zei tegen ons dat we het op dag 10 tm 18 gewoon "gezellig" samen moeten hebben/maken en dan om de dag.

 
Terug
Bovenaan