35+ klussers 4

Lieve Luna,
Wat ontzettend bah!!!! Ik snap helemaal dat je het een beetje gehad hebt. Bedenk dat er nog voldoende pogingen over zijn en dat het echt niet altijd de eerste keer moet lukken om toch succes te hebben. Heel veel sterkte en ik hoop dat je je  snel weer positief zult voelen. Knuffel!!
Jen sterkte met het verlies van je hondje, ik weet hoe het voelt. Gelukkig heeft hij een mooie leeftijd bereikt ook al neemt dat niets weg van het verdriet. Hoe ging de echo vandaag? En de misselijkheid? Ik werk ook freelance en denk dat: als ik me rot voel werk ik gewoon niet, dat maar even wat minder geld. Het is ook een stukje vrijheid.
Wietske, wat een geweldig verslag van de kliniek. Jullie weten dan echt zeker dat er alles aan gedaan wordt. Ben zeer benieuwd.
Mirjam is het nog wat geworden?
Groetjes Brigitte, alles goed?
Ik ben vanaf pinksteren beroerd geweest en zelfs woensdag nacht naar het ziekenhuis. Zwaar ellendig. Dus verder een snelle groet. De echo was overigens goed en heb mijn kleine wild zien bewegen.
Knuffel voor iedereen en dank voor jullie lieve woorden van vorige week.
Alexx

Hoi alex,

Heb een super echo gehad. Vrijdag was ik 7,5 week zwanger en mooi kloppend hartje!! De gyn zei ook dat er nog maar een heeele kleine kans is dat het fout gaat als je al een kloppend hartje hebt gezien.
Dus we zijn meteen een stuk zekerder (ookal hou je altijd in je achterhoofd dat het mis kan gaan) Ik mag 2 juli weer voor een echo, dan ben ik ruim 11 weken.

Hoe gaat het bij jou>???

Liefs Jen

4 dagen overtijd en toch nog ongesteld geworden......Ik vraag me af of er misschien iets geweest is? Ik heb niet getest, maar misschien had ik dat moeten doen, dan weet ik in ieder geval dat ik weer zwanger KAN worden; nadat mijn man zgn. onvruchtbaar (volgens de gyn) zou zijn en ik te oud.....

Maar het is goed zo. We stoppen effe met de IUI's en gaan twee keer op vakantie in onze 7 weken lange zomervakantie (sorry, onderwijsbanen)
Ik heb stille hoop dat we tijdens die heerlijke weken iets gebeurt. Maar intussen is er een soort van acceptatie; We weten statistisch onze kansen, maar geloven ook in ons zelf. En IVF wil ik zeker niet; het is niks voor ons; we hebben al moeite zat met de IUI.
Ik geniet veel meer van mijn werk, heb meer inspriatie, geniet ontzettend van onze geweldige dochter. Ik moet me wel realiseren dat de kans erin zit dat we gewoon met ons drietjes blijven, maar stiekem heb ik er toch nog vertrouwen in.

Jen, erg goed bericht van die echo; een kloppend hartje is geweldig. Voel je je verder nog misselijk??

Mirjam

Hoi mirjam,

Je hoeft je aan mij niet te excuseren, ik zit ook in het onderwijs en heb ook lekker 7 weken.
Balen dat je weer ongi bent. Als je nu test zit het hormoon nog in je lijf, dus dan zou je alsnog een positieve test hebben. Als je zwanger was duurt het minstens een week voordat het hormoon eruit is (bij mij 4 weken dus moet je nagaan)
Helaas ben ik nog steeds misselijk, maar ik overleef het wel. Als het goed is nog 4 weken en dan heb ik het ergste gehad!!

Liefs Jen

Hoi hoi,
Wat jammer Mirjam van die ongi. Het kan inderdaad zijn dat er iets geweest is. En dat zou dan betekenen dat het zomaar kan gebeuren. Ik was ook een paar keer overtijd en toch ongi geworden. Bij die oude eitjes zit er vroeg of laat eentje bij die én wordt bevrucht én het goed blijft doen. Geniet van jullie vakantie en ...   acceptatie geeft ook rust hè. Wij gaan wegens de zwangerschap dit jaar juist niet op vakantie, best wel jammer.
Jen wat heerlijk zo'n goede echo. Spannend is dat hè. Een kloppend hartje is inderdaad een eerste voorwaarde voor succes. Nog even volhouden, die twaalfde week is er zo! En ik geloofde het eerst niet, maar die misselijkheid gaat echt over, en die zere borsten ook.
Mijn echo vandaag was ook goed en ik ben nu officieel goed door het eerste trimester gekomen. Het is feest hier en ik durf het haast niet te geloven. Nu wordt het echt. Hij (of zij) grijpt al met de handjes, geweldig. Ik voel me nu een stuk beter. Ik ben niet meer misselijk en heb minder last van maagzuur. Ik lust verder nog niets en mijn maag verteert slecht, vooral in de loop van de middag en de avond. Dus licht verteerbare, smakeloze maaltijden en toch proberen alles binnen te krijgen wat ik nodig heb. Drinken is een ramp. Ben nog steeds meteen uitgeput. De depressie is over en ik kan het allemaal weer aan!
Meiden iedereen een fijn weekend en tot snel.
Knuffel,
Alexx

Mirjam, wat balen dat je toch ongi bent geworden. In ieder geval veel plezier op vakantie. geniet van je vrije tijd. Fijn dat je weer inspiratie haalt uit je dochter en andere dingen.

Alex en Jen, Fijn dat jullie een goede echo hebben gehad. Daarna kan het 'echte' genieten van je zwangerschap pas werkelijk beginnen. Dan is de onzekerheid of alles wel goed gaat tenminste een beetje of helemaal verdwenen. Super!

Ik kom zojuist terug van mn eerste gesprek bij de gyn. Ik kom er opgelucht en best blij vandaan. ik weet niet wat ik verwacht had, maar alles wat ze gecheckt hebben was goed. Ze kon zien dat ik recent een eisprong gehad had. Ik dacht zelf gisteren, dus dat kon kloppen. Mijn partner was pas gisteren teruggekomen van een lang weekend buitenland en het spant er dus om of we net op tijd, of te laat waren. Maar goed. Voordeel was dat ze direct een samenlevingstest konden doen. De uitslag ook gelijk gekregen, was ook goed. Kortom, het blijft een kwestie van geduld hebben. Het ziet er wel allemaal goed uit, lijkt ouderdom. Mocht ik deze maand weer ongi worden, dan ga ik op de 3e dag clyclus opnieuw voor een hormoontest. In principe gaan we niet de medische molen in. Maar ik vind het wel prettig dat een en ander gecheckt is. het geeft me weer moed en een positief gevoel. Dan kan ik vast wel weer (even) geduld hebben...

Volgens mij is het behoorlijk rustig hier. Ik hoop dat we binnenkort toch weer wat goed nieuws horen.
Succes allemaal.

Mickey

NAAM
LEEFTIJD
 RONDE  
 KINDJE
 DATUM

Wietske  
38  
29
 1  
 6 juli

Mirjam    
37  
22 na mk  
 2
 2 juni (IUI nr. 3)

Luna  
40
19 na curr.  
 2
 8 mei  7 mei;
                                      start IVF

Mickey
37
12
 3
 30 mei

ZWANGER:  

UITGEREKEND  

Alex
40  
8 na 2 mk  
1  
 29 december 2009

Jen

26

1 na curr

2

16 januari 2009

Zo, ik heb het lijstje toch maar even weer bijgewerkt, lag alweer 2 rondes achter. De laatste 2 rondes had ik een cyclus van maar 24 dagen, dus de eisprong zal wel weer te vroeg zijn geweest. Alle testen en bloedafnames hebben we gehad, nu is het afwachten tot de afspraak, de 23ste.

Mickey, wat goed dat ze direkt konden zien dat de samenlevingstest goed was. Dat zegt best veel volgens mij, Toch maar stug blijven proberen dan. Ik hoop voor je dat het gauw raak is.

Verder heb ik niet zoveel te melden, t is ook veel te mooi weer om achter de pjoeter te zitten.

Liefs, Wietske.

Hoi allemaal,

Er wordt wat weinig geschreven op ons topic en ik mis wel een paar van de oud-gedienden, maar ik zal toch maar even vertellen hoe het gesprek met de arts is gegaan vandaag.
Uit de verschillende onderzoeken blijkt dat inderdaad mijn hormoonhuishouding niet helemaal klopt waardoor mijn ei te vroeg springt en mijn cyclus te kort is.
De zaadjes van manlief (waarvan ze in nederland zeiden dat ze goed waren) lijken in eerste instantie goed, maar in deze kliniek bekijken ze dat beter en het blijkt dat de cellen zelf die in de zwemmertjes verpakt zitten minder goed zijn.
Slechts 4% is goed genoeg.
Conclusie is eigenlijk gewoon dat wij alleen kans op zwangerschap hebben bij een IVF-behandeling, dus in augustus gaan we ervoor!
In juli is de dokter 2 weken met vakantie, dus we moeten 1 cyclus wachten maar dan is het zover.
Volgens de arts hebben wij een kans van minstens 25% dat het met IVF of eventueel ICSI gaat lukken en dat vinden wij groot genoeg om het in ieder geval 1x te proberen.

Voorlopig dus nog maar even afwachten en thuis wat voor de lol blijven oefenen.

Groetjes Wietske

Terug
Bovenaan