35+ klussers 4

He Wietske, ik ben er nog wel hoor maar op de achtergrond. Ik kijk wel af en toe of er al ontwikkeling is bij je hoor.

Ben blij voor je dat het nu lekker op gaat schieten. Tis maar goed dat jullie goed gescreend zijn, dan weet je tenminste waar je aan toe bent en kun je stappen nemen. Meid, het viel mij echt onwijs mee, ook het zelf prikken was appeltje eitje. In het begin is het ff eng, maar als je het eenmaal een keer gedaan hebt, komt het helemaal goed! En ik hoefde maar een weekje en toen was de punctie al, nog lekker snel dus ook. Krijgen jullie ook een kort protocol?

Heb jij trouwens al Hyves? Ik heb op onze   hyvespagina nog iets geschreven over een gebeurtenis vorige week die ik niet hier wil opschrijven, omdat dit een open forum is en iedereen die mij evt. zou kennen onmiddellijk mijn verhaal hierin herkent.

xx Luna

Hoi Luna,

Ik weet niet hoe lang het zal gaan duren voor de punctie is, dat zal wel afhangen van hoe snel de eitjes groeien?
Ik zie niet zo op tegen het prikken, daar ben ik nooit zo bang voor. Wel zie ik op tegen de punctie, dat doen ze hier onder narcose, was dat bij jou ook zo? Een korte narcose van een minuut of 5.
Ik moet op dag 23 beginnen met neusspray en dan ik geloof vanaf dag 2 van de volgende cyclus met prikken. Ook moet ik nog tabletten slikken ergens voor (weet ik eff niet meer, leggen ze later nog wel uitgebreid uit) en ook tabletten omdat ik teveel stresshormoon in mijn lichaam heb.
Mannetje moet 10 dagen voor de punctie antibiotica slikken om er zeker van te zijn dat er geen bacterien in het sperma zitten.
Ik zie wel op tegen al die medicijnen, maar het is inderdaad maar 2-3 weken en het is voor een zeer goed doel.
Ik zit wel op hyves, maar gebruik het nog niet veel. Hoe kan ik jou daar dan vinden?

Groetjes Wietske

Hoi dames,

Helaas, vandaag te horen gekregen dat deze zwangerschap ook weer in een miskraam gaat eindigen, baby was gestopt met groeien bij 9 weken. Voel me echt heeel naar nu. Tweede miskraam in 4 maanden.
Zo zie je maar, dat jong zijn zegt ook niet alles.

Liefs Jen

Hoi meiden,

Jen, wat een drama! Ook bij 9 weken, net als ik toen. Ik weet hoe verdrietig  en machteloos je je zelf voelt nu. Hoe gaat het nu verder? Heel veel sterkte voor jou en je mannetje. Ik denk aan je!

Wietske, ik heb geen narcose gehad, mocht wel als ik het wilde. Ik kreeg een prik morfine in mijn bil en een verdoving inwendig. Ging onwijs goed, geen last gehad tijdens de punctie. Paar uur daarna wel last gehad en de dag er na ook nog wat, maar daarna ging het weer super. Ik ben na de punctie in mijn bed gekropen met een warme kruik op mijn buik.

Maar wanneer krijg je dan je eerste follikelmeting? Ik moet op de eerste dag van de menstruatie beginnen met decapeptyl (is volgens mij net zoiets als jouw neusspray, om je eigen cyclus plat te leggen) en op de 3e dag van de cyclus is er een uitgangsecho om te kijken of er wat follikels klaar liggen en als dat ok is komt er vanaf de 3e dag een 2e spuit bij: de Puregon (stimulatiemiddel). Ik heb precies een week Puregon gespoten en toen was daarna de punctie al).

Over de hyves: moet ik ff uitzoeken hoe het clubje precies heet. Volgt nog dus. Ik ben beheerder samen met Jet. Het is een besloten Hyves, je kunt er alleen lezen als je wordt toegelaten door de beheerder.

Nog een goed nieuwtje: de 2 cryo's worden, als ze goed ontdooien,  in augustus teruggeplaatst. Mocht al in juli maar dat komt niet goed uit met onze vakantie. Klinkt wel wat beter dan oktober he? Als de cryo's niet aanslaan mogen we verder met de 2e IVF in oktober.

xx Luna

hoi hoi,

wietske ik lees ook nog wel mee hoor (hihi, reken mezelf maar tot de oudgedienden), maar we zijn net terug van vakantie op Fuerteventura.
Ferdi is aan het bijslapen van de drukke dag van gister, dus ik heb tijd om bij te lezen op internet.
Hoopte op goed nieuws, maar schrok van het berichtje van Jen.... meid, wat moet je hier op zeggen. Niks kun je zeggen dat ook maar een beetje zal helpen, dus een knuffel van deze kant en ik denk aan je.

Verder veel ontwikkelingen bij jou he Wietske, spannend hoor, maar ze pakken het wel met duitse grundlichkeit aan geloof ik. Ik duim zo voor je dat dit hele traject straks een heel mooi klein beebje op zal leveren!  
En Luna, gelukkig ook al eerder een terugplaatsing. Gaan ze dan allebei tegelijk doen? beter dan wachten tot oktober, laten we hopen dat die sessie   helemaal niet meer nodig is!

nou hier niet veel te melden. Ferdi wordt volgende week alweer 1 jaar! Ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat er geen 2e kindje meer komt, en het voelt als een goede beslissing, al is er soms best nog wel dat verlangen naar nog een kindje.
Ik blijf hier af en toe nog wel lezen hoor, als het goed is :)

Hallo dames,
Jen wat een ontzettend naar bericht! Heel veel sterkte meid, twee zo snel achter elkaar hakt er behoorlijk in. 9 wk is echt zo'n kritiek moment, als daar voorbij komt is het al heel goed. Mijn eerste was ook gestopt met groeien met 9wk 2dg. Dat je jong bent en genoeg tijd hebt is een stomme opmerking en helpt niet bij het verdriet, maar is hopelijk wel een geruststelling.
Luna leuk je weer te "zien". Lekker hè dat je niet die hele procedure hoeft te doen en toch een terugplaatsing krijgt (van twee, misschien een goed idee). Heel mooi, eerst lekker op vakantie en dan hup...!! Ik blijf hier in stilte duimen.
Wietske, uiteindelijk toch goed dat je bij die kliniek in Dl terecht bent gekomen. Klinkt heel grondig. Op naar het succes!!!
Groetjes Brigitte. Fijn dat je enige rust hebt nu jullie besloten hebben het zo te laten.
Hoe zou het met Gwen zijn?

Ik hoop echt op goede berichten de komende maanden. Er moet hier gewoon meer goeds gebeuren.
Bij mij gaat alles goed. Ik voel me goed, alleen nog erg moe. Maandag intake voor vwp. Ik kijk altijd weer uit naar een echo om te zien of alles goed gaat. Het is zo onwerkelijk dat ik het bijna niet kan geloven.

Knuffel,
alexx

Terug
Bovenaan