35 plus en zwanger van je eerste? Ik wil graag ervaringen uitwisselen ...

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik voel me regelmatig een oude, aanstaande moeder. Nu weet ik wel dat er steeds meer vrouwen zijn die op latere leeftijd moeder worden maar ik kom ze niet tegen . Ik zou het fijn vinden om ervaringen uit te wisselen.

Ik wordt 37 en ben zwanger van de eerste na 1 miskraam ruim 1 jaar geleden. Ik had niet verwacht toch nog zwanger te worden en achteraf gezien moest ik het hele gebeuren loslaten. Wellicht moesten we toch eerst verhuizen  want toen eenmaal ons nieuwe huis gekocht was, bleek ik niet veel later zwanger te zijn! Zo zie je maar ....

Groetjes Esther

Hoi Esther,

Ik ben 35 jaar, bijna 36 tegen de tijd dat ik moet gaan bevallen in september. En ben ook zwanger van mijn eerste kindje. Wij zijn drieënhalf jaar bezig geweest om zwanger te worden, zouden afgelopen januari zijn begonnen met IVF, maar het was niet meer nodig, want 2 dagen voor de IVF instructie bleek ik op de "normale" manier zwanger te zijn geworden.
Ik ben 13 september uitgerekend.

Je kan mij verhaal ook nog even nalezen op mijn weblog, die ik nu ruim twee jaar bij houd, www.hetgrotewonder.web-log.nl .

Groetjes Alice

Hallo Esther en Alice,

Op de eerste plaats natuurlijk super van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschappen. Geweldig om te lezen Alice, ons is het ook overkomen. Op de dag dat wij zouden starten met ICSI kreeg ik mijn 1e echo van Charlotte, toen 7 wk zwanger.
En nu, hoera, weer spontaan zwanger van nummer twee! Ben ruim 31 weken en zal nog net 38 jaar zijn als Madeleine wordt geboren....... Charlotte wordt in september 2 jaar.

Esther, het klopt, wij zijn oude zwangere wasbakken maar volgens  mij genieten wij er ook veel intenser van dan menig jong vrouwke. Als ik mijzelf vergelijk met de jongere zwangere om mij heen ben ik toch net iets relaxter met alles. Helaas denk ik ook dat het ouder zwanger zijn ook wat meer lichamelijk ongemak met zich mee brengt. In beide zwangerschappen ben ik opgenomen geweest en heb ik de opdracht om het heeeeeeel rustig aan te doen. Nou..... dat doen we dan ook maar.

Het is toch super dat wij zwanger zijn (even afgezien van het feit dat die roze wolken er maar heeel sporadisch zijn)! Het mooiste volgens mij van het zwanger zijn is het moment dat je mag bevallen en je een wonder ontmoet die je dagelijks laat genieten. Wij hebben ook jaren moeten wachten op de eerste en heb vaak gedacht dat het niet zou gaan lukken. Als ik toen had geweten wat voor iets geweldigs ik had moeten missen was het verdriet nog vele malen groter geweest.

heel veel succes beide en veel groeten van een oude zwangere mama!

emmetje

Bedankt voor jullie reactie Emmetje en Alice .

Ik ben ook in september uitgerekend Alice, in eerste instantie was dit de 15e, nu is het weer bijgesteld naar de 18e. Ach ja, je moet toch maar afwachten wat moeder natuur in petto heeft. Fijn dat je op de natuurlijke manier na zo'n lange tijd wachten zwanger bent geworden. Zo zit je in de medische molen en zo hoeft het niet meer ...

En emmetje, spontaan zwanger van nummer 2. Fijn! HAHAHAHA, zwangere wasbakken, klinkt grappig . Ik heb idd ook erg veel lichamelijke ongemakken maar leg me er bij neer en doe het ook erg rustig aan. Het is gewoonweg niet anders. Evenals het sporadisch op een roze wolk zitten. Ik denk dat onze kindjes  meer  gebaad zijn bij een rustige, ontspannen  moeder.  Laatst is daar nog een onderzoek over geweest. Hoe meer stress aanstaand moeders hebben, des te meer het een huilbaby wordt.  

Ik denk dat ik als oude wasbak ook meer met beide benen op de grond sta  en we misschien wel veel BEWUSTER genieten van dit wondertje. Als je zoals ons ervaren hebt dat zwanger worden niet zomaar gaat dan ga je beseffen dat niets zo vanzelfsprekend is.  Ik heb ook de eerste maanden als een zorg ervaren. De gedachten van "als het maar goed gaat". Dan een schuldig gevoel van niet op een roze wolk zitten wat niet zegt dat ik niet blij ben  zwanger te zijn.  

Leuk Emmetje, nog een meisje erbij. Wij krijgen ook een meisje,  ...  

Groetjes Esther

Hoi mede meiden,

Voel me toch wel een beetje opgelaten als ik jullie verhalen zo lees!!!
Ben voor de tweede keer weer zwanger en dat ging weer net zo snel als bij de eerste ben 37 jaar ruim als de tweede geboren wordt!!!
Maar vertel ff mijn verhaaltje!!! Ben met 35 jaar na het stoppen van de pil in februari 2006 meteen zwanger was totaal verbaasd over maar goed dit ging niet goed en op 1mei heb ik een mk gehad!!! In Juni dat jaar jawel met het wk was ik toch weer zwanger en dit keer ging het goed en hebben we op 2maart 2007 een mooie dochertje gekregen Jessica. Nu ben ik 8wk zwanger van ons tweede kindje toch wel weer onzeker en zo maar heb al een echo gehad met 6wk en 4dgn en het hartje klopte al. Nu ging het weer snel bij de eerste poging weer meteen raak dus ja heb dat besef ik maar al te goed gewoon heel veel geluk met de verhalen van jullie!!! Morgen krijg ik weer een echo omdat ik me wat onzeker voel!!!
Verders is het waar dat het wel zwaarder is als je wat ouder ben maar geniet er wel dubbel en dwars   van en als het moet dan doen we het ook rustig aan maar wacht eerst morgen af hoop dat alles goed is!!! Heb zo weinig klachtjes alleen super moe en veel plassen!!!
Laat het morgen wel weten!!!!
Sucees allemaal het is zo'n bijzondere tijd echt zo'n wonder hoop dat het voor iedereen goed blijft gaan!!!

Liefs Sandy

Hallo "oudere" zwangere!!!

Leuk, dat er weer meer leeftijdsgenoten zwanger zijn, en hier een topic hebben geopend. Ik ben 38, en zwanger van ons tweede kindje. in maart 2007 kregen we Amy. (Duits meisje volgens mij zaten we toen ook samen op het maart 2007 forum!!!)
In febr en begin mei heb ik miskramen gehad, maar gelijk daarna weer zwanger geraakt!!! Ben dus wel heel voorzichtig met te blij te zijn, want we zitten nog is de (spannende zone). Als alles goed blijft gaan, zou ik in febr. volgend jaar moeten bevallen en ben ik nog net 38!!

Denk ook wel dat je door meer "levenservaring" makkelijker omgaat met de zwangerschap, en ook daarna met je kindje. Je weet vaak net iets makkelijker om te gaan met moeilijkere situaties. Aan de andere kant voel ik ook wel dat ik geen 20 meer ben!!! hahahaha
Volgens mij heeft het zijn voor en nadelen.

Belangrijkste is toch dat je er 100% van geniet, want het gaat echt razendsnel!!!!

Ik wens iedereen veel plezier met het zwanger zijn!!!

liefs, Carola

Hoi Esther, je bent nog een jonkie hoor :)
Ik ben 25 juni uitgerekend van onze eerste en in augustus word ik 39!

Ik heb een prima zwangerschap gehad hoor, nauwelijks klachten en fulltime doorgewerkt tot 34w, in de horeca nog wel. In het begin was ik erg moe, en was 's avonds echt op en viel na het eten als een blok in slaap. Misselijk ben ik bijna niet geweest!
De laatste paar weken heb ik wel snel last van maagzuur, moet veel plassen en slaap slecht. Mijn bloeddruk was 2weken geleden opeens te hoog, maar gelukkig ook al weer gezakt. Maar dat is eigenlijk pas sinds ik thuis zit te "wachten" tot meneer zich eindelijk wil laten zien!

Nog maar een paar weken, vind het nu wel spannend hoor. Hoever ben jij nu?

De eerste periode vond ik erg spannend, zou het allemaal wel goed gaan???
Dan de eerste echo, zou het hartje wel kloppen???
We hebben de combinatietest gedaan (pre-natale screening, bloedonderzoek/echo).... zou de uitslag wel goed zijn ???
De 20w echo... zien ze niks geks???

Nou, inmiddels 37w1d, en nog ben ik wel eens onzeker. Voel ik de baby wel genoeg, zal hij wel gezond zijn .... etc. Maar ik denk dat iedereen dat wel heeft.

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

gr Brigitte

haha, beter lezen Brigitte, zie nu dat je al verteld had dat je in september uitgerekend bent, dus dat schiet ook al lekker op!

Terug
Bovenaan