35 plus en zwanger van je eerste? Ik wil graag ervaringen uitwisselen ...

Hoi meiden,

Ik zal me dan toch ook maar eventjes aansluiten hier. Ben ook al 38 en nu bijna 13 weken zwanger. Als ik ga bevallen ben ik al 39 pff wat klinkt dat oud. Het enige verschil is dat ik al 2 grotere kinderen heb. Een dochter van bijna 8 en een zoon van 6 jaar. In januari heb ik een mk gehad dus ik ben nu voor de 4e x zwanger. Ik geniet er heel veel van en heb weinig kwaaltjes gelukkig.

Groetjes van een ander 'oudje' haha

Petra

Hey meiden leuk om te lezen dat er nog meer wat ouder mama's zijn!!!
Mijn echo was helemaal goed vandaag wat ben ik blij het is echt een gerustelling voor me!!!!
Het kindje ja zo klein nog was al goed gegroeit en het hartkje klopte wat mooi toch weer!!!!

Succes allemaal!!!!

Liefs Sandy

Sandy, geweldig, ben blij voor je!  Ik heb me na de miskraam ook onzeker gevoeld maar nu ik het kindje voel bewegen, geeft me dit meer zekerheid plus dat je steeds verder komt in je zwangerschap. Als dan na elke controle bij de VK blijkt dat het goed gaat dan kun je er steeds meer in berusten. Ik heb naast de 20 weken echo nog een pretecho gehad. Ik merkte dat ik het in eerste instantie gewoon allemaal niet zo durfde te geloven. Ik was zo bang voor weer een teleurstelling. Nu ze lekker beweegt, heb ik er alle vertrouwen in dat het goed komt.

Het babykamertje is nu bijna klaar, verheug me op het inrichten

Geniet van je zwangerschap, groetjes Esther

Ha Brigitte, nu voel ik me een iets minder oudje!  

Spannend voor je, nog een paar weekjes, al weet je het met moeder natuur natuurlijk nooit!

Groetjes Esther

Hoi Carola, heel herkenbaar hoor dat je nog heel voorzichtig bent. Gelukkig ben je snel weer zwanger geworden, hoeveel weken ben je nu? of had je dit al gezegd?

Ik ben wel blij met meerdere oudere zwangeren onder ons.

Geniet van je zwangerschap en ik hoop dat je snelle door de eerste 3 maanden bent.

Groetjes Esther

Hoi Esther,

Hier nog een "oudje" hoor, ik was 34 jaar toen ik mijn eerste kindje kreeg en ben gisteren 36 jaar geworden en nu bijna 34 weken zwanger van de tweede! Voor mijn eerste kindje heb ik ook een mk gehad, gelukkig ging het daarna goed zowel bij de eerste als de tweede. Alle keren ben ik supersnel zwanger geraakt dus ondanks mijn leeftijd blijkbaar nog super vruchtbaar en zo zie je maar leeftijd zegt ook niet altijd wat. En wat is oud? Ik woon in buurt met veel 20 plussers maar die gedragen zich als bejaarden in alle opzichten, natuurlijk heb je minder energie maar ook als 30 plusser kun je een hele hippe moeder zijn hoor het is maar wat je er van maakt! Misschien wordt ik geen oma of wordt ik oma op hoge leeftijd maar eerlijk gezegd maakt het me niet zoveel uit, het komt zoals het komt!

Groetjes,

Puk

Hoi allemaal,

Al ben ik dan nog maar net 34 en zwanger van de 4e wil ik toch wel even reageren op het volgende. Veel van jullie geven aan dat jullie leeftijd waarschijnlijk een voordeel is als het op genieten aan komt, nou daar ben ik niet helemaal mee eens.
Mijn oudste 2 kinderen zijn 11 en 9. Ik was dus al jong moeder. En nu ben ik bezig met een 2e leg.  Onze jongste is nu 17 maanden en ik ben 23 weken zwanger.
Ik vind een groot voordeel van jong moeder worden, dat je in de regel toch flexibeler bent.
Hoe ouder je bent als je je eerste kind krijgt, hoe langer je je eigen leven hebt kunnen leiden. Een kind brengt toch de nodige aanpassingen met zich mee en als je al heel lang in een bepaald ritme zit kan de omschakeling best pittig zijn.
Toch ben ik nu wel bewuster met bepaalde dingen bezig, niet zozeer omdat ik nu ouder ben, maar omdat ik ervaring heb. Ja echt, de tijd vliegt, voor je het weet zijn ze groot.
Genieten vind ik niet leeftijdsgebonden. Ik kan me wel heel goed voorstellen, dat wanneer je jaren op een kindje hebt moeten wachten, je intens geniet als je je kindje in je armen houdt. Maar genieten deed ik ook toen ik als 22 jarige voor het eerst moeder werd, en dat doe ik nu nog steeds.

Groetjes,

Suus

hoi,

fijn om te horen dat er nog meer moeders zijn van mijn leeftijd.
Ben 33 jaar en vond zelf al dat ik in de wat oudere categorie val...en dat alleen omdat het er nooit eerder van gekomen is. En toen ik eindelijk de juiste vent tegenkwam, woilde het maar niet lukken.......
Je hoort veel mensen zeggen.....33....jeetje waarom hebben jullie niet eerder kinderen genomen....pfffttt....dan vlieg ik altijd meteen in de verdediging....terwijl dat helemaal niet hoeft.

Terug
Bovenaan