35 plus en zwanger van je eerste? Ik wil graag ervaringen uitwisselen ...

quote: Kaleigh1989 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-08-2008 10:53:14'));

Hoi hoi,

Ik heb even dit hele topic zitten bekijken en lezen, maar ik snap niet waarom er over ouder en jonger wordt gepraat. Het is prachtig om een kindje te mogen ontvangen en voor iedereen een wonder! Ik was zelf 17 toen ik mijn eerste kindje kreeg en hij is nu 17 maanden en ik ben in verwachting van de tweede(nog heel pril). Het is iedereens eigen keus en soms loopt het leven niet zoals je had gepland, maar dat kan je ook niet plannen. Dus iedereen: Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ow nog iets: mijn buik is nu ook een streepjescode maar zo'n slakkencremetje helpt wel, want het is bijna weg en ik loop gewoon nog in een bikini. Dan kijken ze maar niet! Hhahaha!

Groetjes

Hey!
Goed om te weten dat dat slakkengoedje werkt !
En het zal dan idd wel verschillen per persoon.. Al hoor ik toch wel minder "streepjescodes" bij de wat oudere mama's. Hahaha moest ff denken, 17 toen je de eerste kreeg. Dan moet jij streepjes hebben tot over je oren whahaha!!!

Fijn dat het allemaal goed gaat met iedereen..
Het is een hele ervaring, zwanger zijn. Er is niks op aarde dat te vergelijken is met zo een mooi iets.
Wonderlijk, van kwakkie en eitje tot minimensje!

Dus.. op naar de slakkencreme dames ;)

xx Brenda.

Hallo allemaal!

Grappig hoor dat van kwakkie tot minimensje.... En streepjescodes....
Ik ben 37, had m'n eerste op m'n nog net 34ste en wo. ga ik (ks) bevallen van m'n 3de jochie! Ik heb een beetje tijgerstreepjes bij m'n billen/bovenbenen. Ik was altijd heel dun en na de pubertijd kreeg ik ze ongeveer, toen werd ik 'normaler'... Aan m'n vorige zwangerschappen heb ik nix geen streepjes overgehouden, ook nu zie ik er streeploos uit... Van hangen is ook geen sprake, met m'n kleine Acuppie,tijdens zw.schap en erna (bv) is   t alleen maar gevulder/mooier op geworden... en m'n buik was steeds gewoon verdwenen... Maarre... ook al zou ik er niet meer strak uitzien... ik heb mezelf inmiddels geaccepteerd hoe ik ben, geen 20-er meer maar een tegen de veertiger (wow, wat klinkt dat...) Geen streepjes of wat dan ook weegt op tegen m'n mooie jochies!!!!!
Allemaal nog een fijne zwangerschap!!!
groetjes,Priscilla

Ja dat is idd waar, niks kan daar tegenop wegen!
Waar vrouwen zich allemaal niet druk om kunnen maken eigenlijk..

En dan die extra kilo's die je aankomt MY GOD hahaha!
Bij mijn vorige zwangerschap was ik 20 kilo aangekomen..
Ik durf nu al niet eens meer op de weegschaal te gaan staan. Alleen omdat ik dan aan t eind niet weet hoe zwaar ik was hahaha!

Worden jullie eigenlijk gewogen bij de verloskundige?
Ik de eerste keer niet.. dus ik hoop voor de rest van de tijd ook niet. Brrr.

xx Bren.

Pffffff de weegschaal en m'n gynacoloog.....
Nou moet ik zeggen dat  hij een beetje een  'gezondheidsfreak' is... Hij rookt niet (de meeste grieken wel) drinkt geen koffie maar (kruiden)thee, dat doen grieken alleen als ze ziek zijn etc. etc. Hij zei dat ik beter gefrituurd eten kon laten staan, gekookt is veel beter.... Laat ik nou een echte patat met persoon zijn.... Vlees kan me gestolen worden maar van mijn roomboter en taartjes/cake/toetjes moet je afblijven... Ben gelukkig ook gek op fruit...Roken doe ik niet meer en alcohol zegt me ook nix meer...
Bij m'n eerste kwam ik 30kg aan!!!! Met als gevolg enorme rugpijn en een 'boze' gynacoloog... Ben alles (op een gezonde kilo of 3 na) weer kwijtgeraakt. Bij de 2de 22kg tot week 35 toen werd ie gehaald... En nu (vandaag 37w) maar 7,5kg! Ik word bij elke controle gewogen... Ik weet ook niet waarom ik nu zo weinig aankom, door de hitte??? Minstens 2 ijsjes per dag... Door m'n drukke kids??? We bakken graag poffertjes.... Ach, het is gewoon zo... M'n gyn. zegt goedzo meisje.... Haha.. Ik moet zeggen dat ik me lichamelijk heel goed voel... En nog maar 3 nachtjes te gaan en dan wordt beebje gehaald...

Jeeeeeeeeeetje nu maar 7enhalf kilo!!!
Wat goed! Ik denk dat ik dat niet ga redden hihi..
Nou ik heb zoiets van, wat eraan komt tijdens de zwangerschap, gaat er daarna ook wel weer af. Daar zal ik me dan voor in moeten zetten, maar ik denk dat het toch wel wat sneller zal gaan met 2 kindertjes.
Mijn dochter is 3 als deze uk geboren word, dus lekker druk. :)

Ik moet vandaag trouwens naar de Verloskundige, dus zal mij benieuwen wat ze gaat doen. Ik hoop naar het hartje luisteren!

Ga jij trouwens ook nog een pretecho laten maken? Of niet..
Ik denk dat ik het wel ga doen. Ben zo nieuwschierig naar de kleine ;)

Nou fijne dag vandaag!

xx Bren.

Hoi allemaal!

Met verbazing heb ik dit forum zitten lezen (ja ja alle reacties...).
Wat een ophef word er gemaakt over jong en oud!!
Wat maakt het nou uit?! Als je kindje maar vol liefde word gedragen en vol liefde grootgebracht word!!!
Zelf ben ik  een jonge mama; ik ben 25 en heb een dochter van ruim 2 en ben nu 29wk zwanger van onze tweede...En ik moet mezelf   vaak verdedigen (de 1e kwam toen ik 22 was....) juist omdat ik jong ben??!! Het is toch ieders eigen persoonlijke keuze waar eigenlijk niemand iets mee te maken heeft...toch?!! Nou ja ik wou dit ff gezegd hebben hahaha....
Ik wens iedereen een mooi fijne zwangerschap toe met mooie lieve kindjes!

Oh  ja volgens mee heeft striae niks met leeftijd te maken hoor, ik heb er geen last van krijg nu alleen bij de tweede last van wat (spat) adertjes op mijn buik ...Kijk er vol verbazing naar want had er nog nooit van gehoord dat je dit ook kon krijgen!

Meiden veel plezier nog met jullie forum!
Liefs x-je

Hoi meiden ,
hier nog een moeder van 38 4 wk zwanger dus heel pril,
heb 2 kinderen van 13 en 9 en ja het is zelfde huwelijk zelfde man en bewuste keus, gewoon omdat in de tussentijd de tijd niet daar was. Raar he dat er zoveel ophef over is over de leeftijd en bij kindjes die welkom zijn terwijl er zoveel verwaarlozing en mishandeling is!!!
Denk dat het juiste moment het moment is dat jij als ouder zijnde eraan toe bent, en gelukkig (meestal) hebben we de keus om niet zomaar zwanger te worden maar bewust ervoor te kiezen. En dat moment bepaalt ieder zelf, voor ons is dat moment nu en naar goed een jaar was dat zo gelukkig. Woon in noord holland en daar is de leeftijd van de ouders wel een beetje gemengd, ben ook niet van plan mezelf te verdedigen maar mensen mogen natuurlijk altijd vragen hoor belangstelling is altijd goed, veroordelen is wat anders.
gr Maaike

Terug
Bovenaan