35 plus en zwanger van je eerste? Ik wil graag ervaringen uitwisselen ...

goedendag allemaal,

jammer, dat het zo moet gaan.
1 iemand vraagt om ervaringen uit te wisselen en dat komt er zoooo veel ruzie.
het slaat nergens op.
zelf ben ik net 20 geworden en heb een dochtertje van een half jaar.
ik ben super trots op haar en ze was meer dan welkom.
hiervoor heb ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en er is mij vertelt dat de kans groot was op alleen maar miskramen of helemaal niet meer zwanger worden.
des te meer was nathalia gewenst natuurlijk.
had ik 20 jaar later zwanger geweest, had ik net zo trots geweest. zeker weten.
en dat je oud bent?? je bent zo oud als je je voelt toch?
ik denk dat jullie kindjes straks helemaal niks te kort komen, en dat jullie vast en zeker goede ouders zullen zijn.
geniet ervan straks en ik wens jullie een fijne zwangerschap toe, zonder zorgen en dus ook geen ruzies op het forum, daar word je alleen maar gefrustreerd van.

liefs, do

En toch lezen  reageren we allemaal steeds..ha ha.
Dat is omdat het tóch wel een leuke en spannende discussie is die we graag nog even aanzwengelen!
Totaal onbelangrijk maar wel sensatie!

Ik ben 38 en 33 weken zwanger van de tweede. In mijn omgeving kreeg ik bij de eerste veel commentaar dat ik als 35-er in verwachting was. Ach dat meissie wil graag ook een kindje erg begrijpelijk kreeg ik te horen. Aangezien nog 5 vriendinnen rond dezelfde leeftijd zwanger waren heb ik me er niet zoveel van aangetrokken. Vooral mijn schoonmoeder maakte behoorlijk wat bezwaar toen de tweede zich aankondigde. Dit moest toch niet kunnen zei ze. Dat is allemaal niet goed zo'n oude moeder. Toen ik vroeg hoe oud haar moeder was toen ze haar kreeg was de discussie gesloten. Mijn schoonmoeder is nummer 10 in de rij en haar moeder was in de 40 dat zij werd geboren.
Ook mijn beide oma's kregen nog kinderen na hun 40ste( toen was er geen discussie wel of geen kinderen, er kwam gewoon elk jaar een kindje bij, en die zijn allemaal goed terecht gekomen gezond en wel zonder dat een gynaecoloog testen heeft uitgevoerd.

Met mij gaat verder alles goed. Nog 7 weken te gaan.Geen klachten.

Veel succes met jullie zwangerschap.

Hallo allemaal, I
k heb met interesse dit forum zitten lezen en kan het niet laten om toch even te reageren.
Ook ik ben 34, en 35 als het kindje komt. Ook ik voel me qua leeftijd al wat ouder (mn klokje tikte echt al wel een tijdje), maar van lijf en geest voel ik me nog steeds jong.
Niet dat ik me wil verdedigen, maar wil best mijn geschiedenis een beetje uitleggen, en zo zal het voor meerdere vrouwen op deze topic zijn.
Ik heb tot mijn 23e een vaste relatie van 7jaar  gehad. We dachten wel aan kinderen, maar dan zo rond ons 25e. Deze relatie liep stuk. Daarna heb ik 3 jaar een relatie gehad, die niet stabiel genoeg was voor een kind en waar mijn partner zeker niet klaar was voor een kind. Deze relatie heb ik dus mede om deze redenen verbroken. Tsja en dan is het soms even zoeken om de man van je leven tegen te komen... Maar ik vond hem, zo'n  2 jaar geleden. Nu zijn we er klaar voor, en godzijdank was ik erg snel zwanger (nog steeds supervruchtbaar dus). Ben nu 7 weken, dus het is nog spannend...
Ik wil hiermee alleen maar zeggen, zo zal iedereen zijn verhaal hebben. Het leven heb je niet voor het zeggen.
Soms moet je het  nemen zoals het loopt, en daar is het geluk niks niet meer of minder om.

hihihihi, op een verveel avondje eens topics terug lezen en wat schertst mijn verbazing,
Corina kan haar, vaak niet te lezen vanwege spelfouten, mening niet voor zich houden!
Gefeliciteerd meid, het ligt nooit aan jou he?

Lieve andere meiden,

Geniet van jullie zwangerschappen, hoop dat er allemaal heel gezonde frutsel uit mogen komen!

Liefs Rimke
38+4 weken

Lieve jongst, jongere en jonge vrouwen,

Ik heb dit forum (niet alles) eens doorgelezen en het is ook logisch dat dit onderwerp wat stof doet opwaaien. Ten eerste denk ik dat degenen hier met het meeste spreekrecht toch de wat 'oudere' mama's zijn, zij weten waar ze het over hebben als het gaat om zwanger worden op latere leeftijd. Dat er risico's verbonden zijn aan later zwanger worden, dat weten we, net als overgewicht, roken en alcohol en onder de 20 jaar zijn (ja echt waar!) tijdens de zwangerschap. Gelukkig hebben we het recht om zelf keuzes te maken in het leven, iedereen doet dat op haar eigen manier. Ik wil even zeggen dat ik het vervelend vind dat de oudere dames het gevoel hebben zich te moeten verdedigen voor hun keuze, er is NIEMAND egoistisch! Iedere moeder heeft het beste met haar kind voor, daar geloof ik heilig in. Dus hierbij even een hart onder de riem.
Ik werk zelf in de jeugdzorg en heb te maken met af en toe zeer trieste thuissituaties. Niemand kan voorspellen hoe het leven van een kind eruit ziet, we kunnen alleen maar hopen dat de meeste ouders de zorg en liefde geven die het kind zo nodig heeft, of je nu 20 of 40 bent.
Ik wens jullie allemaal heel goede zwangerschappen op en vooral een heerlijk moederschap. Laten we elkaar blijven respecteren, dar komen we het verst mee.

Groetjes Jolie (28 jaar, 15+2 weken zwanger van de tweede)

Hallo,
Wat is oud, sommige mannen verwekken nog op late leeftijd kinderen, je bent zo oud als je je voelt. Als je erzelf maar achter staat en goed bij voelt wie is een ander dan om te oordelen. Meid lekker van genieten.
Ik zelf ben 35 1/2, na een relatie van 8 jr (waarvan 1 jr getrouwd) te hebben verbroken ben ik iemand tegen gekomen waarvan ik dacht, ja met jou wil ik graag kinderen krijgen als het zo mag zijn. Nog geen jaar later is onze eerste op komst. In mijn omgeving had niemand meer verwacht dat ik moeder zou worden. en diverse reacties ontvangen van nou nou dat gaat wel snel zo. Maar ik ben gelukkig met hem en met onze toekomstige kleine en daar gaat het toch om. Bijzonder blijft het om zwanger te mogen zijn en ik geniet elke dag met volle teugen.
liefs Jolanda

Ik kan het niet nalaten om hier te reageren.

Ik ben ook al een bijna 35+ (1-9 jarig)   die aan kinderen begint. Vorig jaar zijn we dus begonnen, het was gelijk raak, helaas is de zwangerschap in een mk geëindigd Ben nu alweer met de 12e ronde bezig na de mk, maar het wil niet lukken. Ik heb dus te zuur baarmoederslijm, en moet een half jaar spoelen elke keer voor t sexen. Dit wordt de 5e ronde daarmee, maar dus nog niet gelukt. Daarna gaan we verdere stappen ondernemen. En tsja, wij zijn dus al 14,5 jaar samen, en zelfs nu 2 weken getrouwd!!! Nu kan ik wel zeggen, waarom zijn we niet eerder begonnen...Maar het is nu eenmaal zo gelopen, Kinderen willen dat overkomt je op een gegeven moment, en of dat nu is als je een jaar samen bent (en dus nog 'jong' bent, of na 13 jaar, dat is iedereen zijn eigen keuze, en bij mij heeft het zeker niets met carrière te maken

Maar dan heb ik toch een vraagje voor corine en vlinder. Ik heb even gemist hoe oud oh sorry jong jullie zijn, en of jullie al kinderen hebben, maar stel dat het nu bij jullie niet lukt en ondertussen nader je de 35, dan gaan jullie dus niet meer door? want ja, dan wordt je natuurlijk te oud, met alle risico's van dien.

Natuurlijk mag iedereen zijn eigen mening geven, maar het gaat ook om de manier hoe het gezegd wordt, en het kwam dus hier niet goed over.
Ik hoop dat jullie snel zwanger raken, want stel je voor dat jullie kinderen niet meer kunnen voetballen met hun papa of mama...

Terug
Bovenaan