37.6 weken en zo klaar met de zwangerschap.

Ha meiden,

Bern morgen 38 weken zwanger en zo klaar net deze zwangerschap. Bij mijn twee eerdere zwangerschappen geen last van gehad. Heb nu ook wel heel erg last van bekkeninstabiliteit. Kan nauwelijks nog iets, kom de dag door met veel liggen en heel veel pijn. Kan ook niet meer voor mijn 2 andere kids zorgen, dit is gewoon te zwaar....
Van de week gehoord dat de baby is ingedaald dus daar ben ik blij mee. Maandag moet ik weer naar de vk en gaan ze kijken of ze kunnen strippen. Zou wel echt tegenvallen als dat niet zou lukken....
Nu hoor ik zulke wisselende verhalen over inleiden voor de 40 weken. Heeft hier iemand ervaring mee?
Sorry dat ik zo zit te zeuren maar kan lichamelijk gewoon niet meer..... herkent iemand het een beetje?

Ik ben nu 38,5 weken zwanger en ik ben er ook zo klaar mee. Ik heb ook last van bekkeninstabiliteit, ik kan 's ochtends nog net iets doen in huis, maar vanaf een uurtje of 12 lig ik op de bank, bed of in bad omdat ik niks meer kan. De deur uit lukt ook nauwelijks meer. Dus ik snap zeker wat je bedoeld. Elke dag hetzelfde liedje, iedereen om me heen is aan het werk overdag dus echt aanloop is er ook niet. En dat al 4 weken...
En daarbij nog dat iedereen tegen me zegt; geniet nog maar lekker van je rust en dat je kan slapen wanneer je wilt en in bad kan gaan wanneer je wilt want dat kan straks niet meer.. nou ik geniet dus niet, ik ben er klaar voor!! 
Ik heb nu dan nog het geluk dat ik zwanger ben van mn eerste kindje, dus ik heb niet de zorg voor nog een kind.
Succes en sterkte verder, ik hoop dat je snel ingeleid kan worden en dat alles goed verloopt.

Wat is het fijn om te horen dat je dit herkent. Wat zegt jou vk over de bevalling?
Zou je eerder ingeleid willen worden?

Ik ben 38 weken en word maandag ingeleid! Morgen zullen ze (als het nog nodig is) een ballon plaatsen. 
Zodra ik er tijd voor heb zal ik je laten weten hoe de inleiding gegaan is en hoe mij dat is bevallen! Aangezien het toch een “niet natuurlijke” manier is van het opwekken van weeën. Onze kleine man is gelukkig wel al ingedaald. Inleiden gebeurd bij mij omdat ik al sinds week 20 aan de medicatie zit voor een te hoge bloeddruk en de medicatie inmiddels is verhoogd. 

Mijn vk heeft het niet gehad over inleiden, ze knikt begrijpelijk als ik vertel waar ik last van heb, en komt dan met de dooddoener; pak je rust waar je kan, luister maar je lichaam.. enz...
Ik weet niet of ik ingeleid zou wil worden, nou weet ik daar ook echt te weinig vanaf.. hoe ik er nu in sta is; hij komt wanneer hij er klaar voor is. En hopelijk is dat snel ?

Ja dat had ik zelf ook het liefste gehad. Maar ivm de hoge bloeddruk loop ik bij de gynaecoloog. Inleiden doen ze ook niet zo maar.. maar omdat het risico voor mij en de kleine te hoog is dat de te hoge bloeddruk omslaat in zwangerschapsvergiftiging laten ze je niet doorlopen tot het spontaan begint. Helaas.. had het liever ook anders gezien. Hopen dat de kleine man zich vannacht of morgen dan toch nog zelf meld ? maar dat gaat niet gebeuren gok ik zo. 

Ik snap inderdaad dat je met een medische noodzaak niet anders kan. Dan zou ik er echt niet over gaan twijfelen.
Maar voor mezelf heb ik nu zoiets van, nog maximaal 3 weken volhouden en maar even dealen met de pijn (wat gelukkig nog gaat, zolang ik maar niet teveel doe op een dag en 's middags echt ga liggen).
Maar als het echt te erg wordt dan zou ik zeker het gesprek aangaan met de vk over evt. Ingeleid te worden, want er zitten dagen bij dat ik m'n been geen eens kan bewegen in bed van de pijn en als dat 24/7 is dan is het echt niet vol te houden.

ah zo grappig ik ben evenlang zwanger als jullie! ben het niet zat maar meer benieuwd naar de baby dus hoop bij elk krampje dat t doorzet maar helaas zijn het oefenweeën I guess :( 
nog even dames en we hebben onze baby in de armen!! veel succes allemaal xxx

Terug
Bovenaan