4 jaar te jong voor schoolreis hoe denken jullie???

hallo moeders,

mijn zoontje is in april 4 jaar geworden en gaat dus nog maar kort na school
nu gaan ze deze maand op schoolreisje en ik vind het doodeng nu wil hij zelf ook niet mee want hij hangt heel erg aan mij hij huilde laatst al ik moest de school bellen dat hij niet mee ging want hij wou niet in de bus
ze hadden het er dus blijkbaar overgehad op school dus ik de volgende ochtend naar de juf toe en gezegd dat hij niet mee wou
moesten we het nog maar even aankijken omdat het nog niet zover was
maar ik wil hem gewoon niet mee hebben eigenlijk
ik vind het doodeng en ik zal hem ook niet de hele dag kunnen missen
ik word gek in huis!
ze hebben groep 1 en 2 samen in 1 klas en ze hebben 32 kinderen
en 3 juffen en er zullen vast wel een paar moeders mee gaan die in de ouderraad zitten maar wat vinden jullie hier nou van ik vind 4 jaar wel erg jong om al op schoolreisje te gaan ben ik nou zon angsthaas of zijn er meer moeders die hetzelfde denken??????????????
mijn tante zijn zoontje zit ook bij mijn zoontje in de klas en zij zegt is toch mooi die van mij gaat wel mee is toch leuk voor ze nou ik wou dat ik zo kon denken maar lukt me echt niet

ben erg benieuwd wat jullie er van vinden!!

groeten mama van een zoontje van 4!
 
Nee hoor, dit is helemaal niet raar. Mijn dochtertje is ook in april 4 jaar geworden  en  zit dus nog ook maar net op school. Ze is ook niet meegeweest op schoolreisje. Ik weet dat de meningen erover verdeeld zijn, maar je weet zelf wat het beste is én wat het beste voelt voor je kind.
Volgend jaar gaat ze gewoon mee.........
Groetjes Nes
 
hoi,

is idd helemaal niet raar hoor!! mijn dochtertje is in september 4 geworden, maar ik vind het ook doodeng om haar mee te laten gaan en ook zij wilt zelf niet, ze hangt op het moment ook heel erg aan me, en idd de begeleiding vind ik ook te weinig dat meegaat.dus wij slaan dit jaar denk ik maar over en kijken volgend jaar wel,

groetjes susanne
 
Hallo,

Mijn dochter is nu 5,5 jr en is vorige week ook op schoolreis geweest en vorig jaar is ze ook geweest. En nog vindt ik het niks als ik er niet bij ben denk dan de hele tijd stel je voor er gebeurt wat ze valt ofzo en misschien gaat ze dan wel huilen om haar mama. ik denk dat je dit gewoon blijft houden dat gevoel het deed me vorige week ook pijn toen ik haar ging uitzwaaien bij school ik wou zo graag mee maar omdat er zoveel moeders mee wilden hebben ze geloot en ik zat er niet bij. Maar je moet haar of hem toch loslaten want kinderen vinden het prachtig met de grote bus op schoolreis en de hele dag lekker spelen.
Ik weet het is moeilijk ze zijn nog zo klein en kwetsbaar.

groetjes Ellen
 
Hallo mamma van 1 zoon.

Als je mijn topic gelezen heb vorige week dan weet je dat deze mamma van een dochter van bijna 9 en een zoontje van 2 maanden ook nog met dat soort dillemma's zit.
Mijn dochter is vandaag op schoolreis gegaan. Ook ik heb dus ernstig getwijfeld of ik ze wel mee zou laten gaan.
Nu gaat zij naar bobbejaanland en die van jullie waarschijnlijk naar iets kleiners maar toch.
Toen ze kleiner was zat ik zelf in de ouderraad ( bewust voor dit soort dingen) om eerder kans te maken om mee te gaan. Ik ben toen ook zelf meegeweest. Had ik nu niet met een zoontje van 2 maanden gezeten en het feit dat ik 6 keer moet kolven op een dag dan had ik vandaag zelf met de auto achter de bus aangereden en dus op eigen houtje meegegaan. Op de hele school waren er trouwens 8 kinderen die niet meemochten op de geplande schoolreisjes.

Die van jouw is nog zo jong, als je zelf niet meekan zou ik hem niet meegeven. zeker niet als het een "weglopertje"is . ik weet niet of dat zo is, mijn dochter loopt stijf aan de juf geplakt vandaag dat weet ik gewoon van haar want ze is zelf al bang om kwijt te raken.
Zeker op die leeftijd als die van jou mag je ze gewoon thuis houden dus dat zou ik dan ook gewoon doen. er komen nog heel veel meer schoolreisjes hoor.

groetjes rachel
 
Hai, ook mijn dochtertje is in april 4 jaar geworden en ik heb haar dit jaar (vorige week) lekker thuis gehouden van het schoolreisje. Ben ook bang dat ze nog erg klein is om in de massa op te gaan, hoewel ik zeker weet dat ze ook wel in goede handen zou zijn bij 1 van de mama's van haar klas die meegingen. Maar gewoon voor mijn eigen gemoedsrust, is ze nog thuisgebleven en mag ze de volgende keer lekker mee op schoolreis. Dus je gedachten en afwegingen zijn heel herkenbaar, hoor. Doe maar lekker waar jij je zelf het beste bij voelt. Succes!
 
Mijn dochter is ook in april 4 geworden en toen de juf een praatje kwam maken thuis in april heb ik meteen gezegd dat ze niet meegaat en de juf gaf dit zelf ook al aan. Vond ze een prima idee. Ze gaat zelfs nog niet eens de middagen naar school, alleen de ochtenden. En dan nog is het 's nachts een drama met verwerken van alles wat ze meemaakt op school. Is niet erg, maar een schoolreis is flauwekul voor een kind van 4 hoor. Lekker een dagje bij mama thuis ;-)
 
Hallo Moeders,

bedankt voor jullie snelle reacties!
engelukkig ben ik dus niet de enigste die vind dat mijn kindje er te jong voor is inderdaad 4 jaar is gewoon geen leeftijd om met een kindje weg te gaan!
ik had me vraag ook bij de leeftijd tot 3jaar gezet en dna kan je zien hoe zon verschil van moeders want daar kreeg ik als anwoord ik had mijn kind wel meegedaan!
en hier geven jullie mij allemaal gelijk!
en ik vind ook volgend jaar is er weer een jaar en dan kijken we wel weer verder hoe mijn zoontje op dat moment is want dat speelt ook mee hoe zon kind je hebt en die van mij die vergeet gauw van bij de jufvrouw blijven weet zeker hij ziet zoveel en dat vin dhij prachtig dat hij dwaalt zo af en je moet toch maar telefoon krijgen dat hij weg is oooohhh moet er niet aan denken dus ik houd hem lekker thuis
en jullie moeders geef ik ook groot gelijk ik ben blij dat ik niet de enigste ben
die er zo overdenkt en bij hem in d eklas is er volgens mij maar 1tje die ook niet mee gaat en dat is een zoontje van mijn nicht die vind het ok te gevaarlijk en derest mag allemaal mee en daarom vroeg ik ook aan jullie van ben ik nou de enigste die denkt van jeetje wat jong maar dus niet
nou mijn zoontje heeft over 2 weekjes lekker een dagje vrij heerlijk kijk er nu al naar uit! hihih

bedankt voor het andwoorden allemaal!

groetjes mama!!
 
Terug
Bovenaan