4 jaar te jong voor schoolreis hoe denken jullie???

Ik bedoel natuurlijk dat ik hem het NIET wil ontnemen om verder te ontwikkelen en leuke dingen te doen met school. .... zo zie je dat af en toe een typefout kan voor hele  gekke dingen zorgen.
 
groetjes, twijfelmama ;-)
 
hee mamavan1zoon

Ik had ook op je topic bij 3 jarige gereageerd en ik was een van de weinige die jou gelijk gaf. (bij mijn oudste op school geven ze alleen een kleuterfeest omdat ze de kleuters te jong vinden voor een schoolreis, ben ik het dus ook helemaal mee eens).
Ik zou het ook erg eng vinden om mijn oudste naar een pretpark of dierentuin te
laten gaan in een groep.
Gelukkig hoef ik die keus nog een jaartje niet te maken, ze heeft volgend schooljaar haar laatste kleuterfeest.

liefs Daan
 
Ach, het lijkt me per kind en moeder weer anders! Joris is nu 5, maar is vorig jaar niet mee geweest op schoolreis. Hij was net 4, sliep eigenlijk 's middags nog, zijn eigen juf ging niet mee (het was op een voor haar vrije dag), al met al leek het ook zijn juf beter om hem niet te laten gaan. En ja, ik heb er zeker moeite mee als hij "alleen" weggaat! Maar als ik weet dat het goed georganiseerd is, laat ik hem wel meegaan. Op de peuterzaal is hij wel mee geweest, dat ging prima. En dit jaar schoolfeest in het bos, ging ook prima. Maar ik hoop altijd wel dat hij in een groepje zit met een oplettende ouder!

groetjes,
Sabine
 
quote: danie8 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-06-2007 20:29:12'));

hee mamavan1zoon

Ik had ook op je topic bij 3 jarige gereageerd en ik was een van de weinige die jou gelijk gaf. (bij mijn oudste op school geven ze alleen een kleuterfeest omdat ze de kleuters te jong vinden voor een schoolreis, ben ik het dus ook helemaal mee eens).
Ik zou het ook erg eng vinden om mijn oudste naar een pretpark of dierentuin te
laten gaan in een groep.
Gelukkig hoef ik die keus nog een jaartje niet te maken, ze heeft volgend schooljaar haar laatste kleuterfeest.

liefs Daan



Hallo Daan,

leuk dat je gereageerd hebt! en ook fijn dat het er iemand met mij eens is en inderaad bij de 3 jarigen ben jij de enigste die me gelijk geeft!
dan is het hier bij dit forum wel iets meer!
ach schoolreisje is al lang geweest en ik heb daarom ook niet meer gereageerd ik vroeg hoe anderen er over denken en krijg heel wat over me heen!
de dag voor schoolreisje heeft de juf ons gebeld mijn zoontje was inmiddels al 1,5 week bij huis was zie en had kroep dus zodoende en die wou mijn zoontje zelf aan de telefoon hebben om te vragen en hij zij heel duidelijk nee
ik heb daarna nog met hem gepraat dat hij mooi in d ebus ging en dat hijlekkere dingen mee kreeg maar niets hielp hij wou niet als hij echt gewild had was hij meegegeaan maar in dit geval was de keus vrij makkelijk en ik heel blij!!

jammer dat sommige moeders zo raar reageren en dat terwijl ze me helemaal niet kennen!
ach ja je hebt er altyd van die moeders bij zitten die denken dat ze alles beter weten!

en dat kleuterfeest waar je het overhad dat vind ik wel een goede optie dat hadden ze hier ook moeten doen ik vind vanaf groep 3 is jong zat om op schoolreisje te gaan die kinderen zijn wta zelfstandiger en niet zo druk zien ook al ietd meer gevaar dus maar goed we zien volgend jaar wel weer!

nogmaals bedankt voor je berichtje!

veel liefs mama van 1 zoon!




 
Terug
Bovenaan