4e kindje

hallo allemaal,

Wat leuk al die grote gezinnen.
Ik ben nu 26 wkn zwanger van de derde. En ik vind 3 kindjes al best veel, haha.
Ik heb 2 meiden van ruim 5 en bijna 2 en nu ben ik zwanger van een jongetje.
Ik vind het soms best vermoeiend maar ik geniet met volle teugen!
Ik wens iedereen veel plezier met de zwangerschappen!!!!

groetjes Daan

Hoi,
Ik wilde even reageren op hoe wij het financieel doen, 4 kinderen. Qua kleding krijg ik echt enorm veel en daar zitten vaak ontzettend leuke (en ontzettend vaak ook dure) kleren bij. Daarnaast gaat alles wat nog mooi is naar de volgende. Ook speur ik vaak Marktplaats af naar mooie kleding, dat scheelt heel veel geld en er staan vaak niet/amper gedragen kleding op. Speelgoed, babyspullen ed. alles wordt gewoon meerdere keren gebruikt.
Qua vakanties, wij huurden altijd al huisjes met meerdere kamers en als je op tijd boekt, kun je altijd wel iets vinden in jou prijsklasse en land van voorkeur. Vaak maakt het bij de huisjes niet uit of je met 4 pers. bent of met 6.
Bovendien denk ik anders, denk ik. Ik zie hoeveel mijn kinderen aan elkaar hebben en dat is niet in geld uit te drukken. Misschien gaan ze straks gemiddeld 1 keer minder naar een pretpark, maar daar staat elkaars gezelschap en een zussen-broers band tegenover. Dat zullen ze zich later herinneren en dat vind ik belangrijk. Samen staan ze sterker. Daarnaast ben ik van mening dat mijn kinderen niet ALLES moeten krijgen. Ik vind het juist goed dat soms dingen niet kunnen of dat ze soms dingen niet kunnen hebben. Dat bereid ze voor op het echte leven en het is belangrijk dat ze daar mee om kunnen gaan.
Ivy

Hoi,

Ben gelukkig nog niet misselijk hoor. Bij de andere 3 zwangerschappen wel, tot en met de 4 maand bleh.

Hopen dat het wegblijft, zal een wonder zijn haha.

Financieel hebben wij het ook niet ruim, mijn man is gewoon vrachtwagenchauffeur dus dat houd niet over.

Maar ook wij stellen prioriteiten. Ik koop leuke kleren bij zeeman en
wibra en af en toe eens dure. Schoenen bij Scapino enzo. En volgens mij
komen de kids niets te kort hoor.

We gaan ook wel op vakantie, maar hebben een stacaravan in Groningen.
We gaan hem wel verkopen, gaan toch minder heen als gedacht. En of ik
er met 4 kids nog zo'n zin in heb om ieder weekend heen te racen???

En Ivy, ik vind ook de gezinsband zo belangrijk! Ik kom zelf uit een
gezin met 4 meiden en een jongen en het was altijd zo gezellig thuis.
Dat wil ik graag zelf ook met mijn gezinnetje. De oudste meiden van mij
schelen 1 jaar en 3 maanden. En mijn zoontje en deze baby dus 1 jaar en
4 maanden ongeveer. Geweldig!!!!

De meiden zijn net een tweeling en ik hoop dat de jongsten ook zo'n
goede band krijgen. Kinderen zijn echt een rijkdom, in iedere vorm van
het woord.

Genieten he?

Liefs,

Vanessa

Ha meiden,

Ook ik ben zwanger van de 4e. Helemaal geweldig.
de oudste is bijna 8 een jongen, de tweede een meisje bijna 6 en de jongste ook een meisje net 2. ik ben rond de jaarwisseling uitgerekend.
mijn man vind dit echt echt genoeg, tja en ik...ik zal altijd blijven hunkeren, maar kan me hier wel bij neerleggen. Eigenlijk zou nr 3 al de laatste zijn wat beterft   mijn man, maar hij heeft nog 1 keer met zijn hand over zijn hart gestreken.
Wat de financieen betreft, ik kom uit een gezin van 9 en 7 daarvan hebben gestudeerd. en het was echt geen vetpot.
Kinderen kunnen er zelf ook voor werken en desnoods een lenign afsluiten. Is ook mijn optie niet hoor, maar als je wilt kun je echt wel studeren. Ik hoop mijn kinderen wel wat te kunnen geven, maar wil ze oook niet alles toeschuiven. Laat ze zelf maar de waarde van geld inzien, anmders komen ze later in de problemen. En inderdaad prioriteiten stellen. Wij gaan deze zomer voor het eerst in 7 jr weer op vakantie ( zal voorlopig ook wel weer de laatste keer zijn aangzien er weer een spruitje bij komt)
Is dat erg? Nee, een dagje uit, logeren naar het strand en het bos, vinden ze ook geweldig!

Hoi Bethje,

Ook ik weet nog niet of dit de laatste is hoor....

Ik vraag me af of ik ooit definitief de keuze kan maken om geen
kinderen meer te krijgen. Als anderen mij zeggen dat ze echt hebben
gekozen, kan ik me er geen voorstelling van maken.

Het is zo genieten!!!!

Groetjes,

Vanessa

Oja vergeten... (zwanger he?!)

Mijn meiden zijn (vandaag)6 en 4 1/2 jaar.

Mijn zoontje is nu 7 1/2 maand.

Daarbij pas ik ook nog op drie kinderen uit een gezin.

Baby van 8 1/2 maand, jongen van bijna 4 en jongen van bijna 7.

Drukte van jewelste maar ze kunnen het zo goed met elkaar vinden.

Nu wil ik toch maar weer buiten de deur gaan werken, dat is financieel
ook iets mooier. Maar wie zal me nog aannemen nu ik weer zwanger ben?

We zien wel.

Groetjes,

Vanessa

Ha Vanessa,

Ik denk dat het bij mij ook altijd wel zal blijven kriebelen, maar ja ik heb ook rekening te houden met mijn man. Hoe staat jouw man er tegenover?
Het lijkt mij juist wel makkelijk als je er echt mee klaar bent. kan het me ook niet voorstellen hoor, maar er zijn vrouwen die na 1 of 2 kinderen kunnen zeggen ik ben er klaar mee.
Is voor jezelf wel makkelijker!
Ik werk 1 nacht per week, dus 5 in de maand. Is voor mij ideaal, geen oppas en redelijk verdienen.
Verder wil ik graag zelf voor mijn kinderen zorgen en ze niet bij een oppas brengen al krijgen ze er niets van als je ze en keer wegbrengt.

Hoi hoi,

Van harte gefeliciteerd met de zwangerschap.
Leuk om te horen dat er meer grotere gezinnen zijn.
Zelf ben ik 4 april bevallen van ons 8ste kindje,we hebben nu 3 jongens en 5 meiden.
De 2 oudsten zijn jongens,15 en 12jaar,dan 5 meiden van 10,7,5,4 en 1 jaar en een jongentje van morgen 6 weekjes.
De broers en zussen zijn hartstikke trots en blij met hun jonge kleine broertje,ze stralen helemaal als ze over Damian praten.
Wel krijgen we vaak reacties van 8 kinderen,zoveeeeeeel?en vooroordelen helaas,wat ik daar de meeste moeite mee heb is dat mijn kinderen daar soms voor aangekeken worden en dat vind ik ongelooflijk,we mogen toch zelf bepalen wat we doen en hoe we het doen,toch?
Leven en laat leven zo is het toch?
Ook wij hebben een stacaravan(sinds kort)dus we gaan zekers op vakantie,we genieten daar echt en komen echt tot rust,dat is het belangrijkste.
En of we nog meer kinderen wensen?geen idee,nu moet ik er nog niet aan denken maar wie weet in de toekomst?

liefs Caro

Terug
Bovenaan