4e kindje

Hai,

Ik heb alleen maar een broer dus we waren met zijn tweetjes maar mijn ouders hadden vroeger geen cent te makken. We wilden allebei studeren en mijn ouders deden wat ze konden maar het was niet veel. Aangezien boeken, huisvesting, lesmaterialen en college geld zo 3000 euro per kind  per jaar kost hebben we allebei gewerkt. Ik heb jarenlang hamburgers verkocht bij de Mc. Ik werkte 6 weken in de grote vakantie en 2 dagen per week en al het geld ging naar mijn studie. Het was zwaar want in de uren die staan voor de studie voor je tentamens stond ik te werken maar ik heb het wel gered en mijn broer ook. Moraal van het verhaal...iedereen kan studeren en van werken is nog nooit iemand dood gegaan. Je kind kan echt wel een stukje zelfinvestering doen. Mijn vader zat met zijn inkomen nog net boven de grens waardoor we net geen tegemoetkoming kregen maar het ook net niet betaalbaar was voor mijn ouders.  Als je echt dik onder deze grens zit hebt krijgen je kids een behoorlijke tegemoetkoming in de studiekosten. Dit was bij mijn oom en tante het geval. Die kregen een fikse beurs. Studeren kan dus echt wel en ook zonder rijke ouders. Maak je daar dus niet al teveel zorgen over. Ik ben goed terechtgekomen hoor. Als student liep ik in 2e hands kleding en at ik soms een week pannekoeken uit pure crisis maar achteraf lach je daarom en mijn inkomen is nu behoorlijk goed dus die investering heb ik er allang uit. Nu stop ik mijn ouders af en toe wat toe.

lfs ing

Hoi allemaal,

Tjee het wordt al een echt clubje zo. Wie had dat gedacht, ik dacht
eigenlijk net als Ivy dat ik wel zo'n beetje de enige zou zijn.

Fantastisch dat er meer meiden zijn zoals ik. Zelfs ook met een 2e
relatie (net als ik). En sommigen met oudere en jongere kinderen.

Ik vind het echt heel leuk om te lezen hoe het jullie vergaat.

Heb zelf af en toe nog wel een onwerkelijk gevoel (hoe kan dat als je
zwanger bent van de vierde denk ik af en toe). Ben niet misselijk, geen
gekke dingen. Vreemd ....

Wel beetje misselijk geweest (1 week) en 2 dagen zere borsten. Maar heb
vooral last van rekpijn in banden en onderbuik. Maar ja, wie weet wat
nog komt, ik ben vandaag pas 6 weken zwanger haha.

Bij de meiden was ik 4 maanden misselijk, bij mijn jongste (zoontje) ook maar in mindere mate.

Ben wel weer lekker aan het klussen geslagen in huis hahaha.

PS hoe verlopen de zwangerschappen bij jullie?

Groetjes,

Vanessa

Hoi,
Is inderdaad gezellig zo'n clubje van grote gezinnen. Nooit gedacht dat ik daar bij zou gaan horen!
Mijn zwangerschap gaat op het ogenblik eigenlijk hartstikke goed. De eerste 14 weken ben ik behoorlijk misselijk geweest (de hele dag door) en dat vond ik wel zwaar. Vooral de verzorging van mijn jongste (toen 11 maanden). Als ik hem droeg, dan zat zijn knietje altijd net in mijn misselijke buik en dat was niet fijn. Daarnaast was ik doorlopend helemaal kapot, dus hoopte ik telkens dat hij heel lang zou slapen, wat hij natuurlijk dan niet deed!!!! Maar nu heb ik echt nergens last van (ben vandaag 19 weken). Natuurlijk ben ik wat eerder moe, lig ik s'avonds wat eerder in mijn bedje en is mijn humeur soms niet zo best, maar dat vind ik niet meer dan normaal. Gelukkig geen lichamelijke klachten.
Vorige zwangerschap heb ik bekkeninstabiliteit gehad en daar ben ik wel een beetje bang voor, maar elke goede dag is er eentje. Ik bekijk het altijd per dag!
Verder heb ik het ontzettend druk. We hebben net deze week een huis gekocht, moeten zelf ons huis verkopen, moeten nog wat klussen om huis verkoopbaar te maken, vakantie komt er aan, kids hebben veel vakantie/vrije dagen, ben mijn rijbewijs aan het halen, hebben binnenkort twee verjaardagen. Druk dus!

Ben benieuwd hoe jullie het allemaal doen en hoe jullie zwangerschappen verlopen.
Ivy

hoi vanessa

hier weer een moeder die van haar vierde kindje in verwachting is
ik heb een dochter van 9 een dochter van 5 en een zoontje van bijna 3
( een dag na mijn uitrekendatum wordt hij 3 )  ik kreeg veel commentaar
van mensen om mij heen maar ik en mijn man vinden het heerlijk hiena zal ik wel
moeten stoppen omdat mijn longen ( ik ben astma patient ) het niet meer zo goed aan kunnen dat extra gewicht want anders was dit kleintje echt niet de laatste
  maar ja het is niet de bedoeling dat ik een volgende niet kan zien opgroeien

heel veel plezier en sterkte met je zwangerschap
 groetjes jeannette

Hoi Ivy,

Wat grappig, jullie doen nu wat ik 7 maanden terug deed. Toen in net 4
dagen bevallen was zijn we (met baby) bij een huis gaan kijken. Dat
hebben we ook gekocht. Ik januari     was het zover. Klussen!
Een maand lang heen en weer gelopen tussen het oude en nieuwe huis,
maar ik heb lekker geklust. Daarbij had ik ook nog een oppasbaby dus
altijd met de dubbele kinderwagen op pad, na een maand was ik echt
stuk. Gelukkig gingen we verhuizen.

Ja, nu is het ook druk (zal wel nooit over gaan haha). Mijn dochtertje
is net 6 geworden dus verjaardag en partijtje gevierd. Ze hebben ook
heel veel vakantie gehad en moesten deze week wel drie dagen naar
school. Gelukkig volgende week hele week hahaha.

En ik ben weer aan het klussen geslagen, de keuken ditmaal schilderen
en zelfs de keukenkastjes gaan opnieuw in de verf (hoezo hormonen).

We hebben ook nog vorige week onverwacht babykonijnen gekregen dus daar ben ik ook lekker mee zoet.

Daarbij pas ik nog steeds op drie kinderen uit een gezin (jongen bijna
7, jongen bijna 4 en baby van 8 1/2 maand) maar daar ga ik wel mee
stoppen. Toch een beetje te druk, 6 kinderen op 1 dag. De oudsten zijn
geen probleem maar met mijn zwangerschap en twee babies vind ik het
iets te veel. Pfoeh.

Gelukkig heb jij ook zo'n schema.

Groetjes,

Vanessa

PS Succes met de verkoop van je huis en lekker klussen he!

Terug
Bovenaan