5-6 weken, geheim houden tot 12 is een uitdaging!

Hi allemaal,
ik heb sinds vorige week ook een positieve zwangerschapstest.
jippie?
alleen ik heb pas over 3 weken de eerste echo.
vind het enorm moeilijk omdat het enige bewijs nu de zwangerschapstest is. Vind het zo moeilijk om te bedenken dat het dan toch werkelijkheid is geworden aangezien ik het al zolang wilde..
toch hier en daar wat kwaaltjes..
gekke misselijkheid die komt en gaat.. echt vlagen dat ik echt nergens zin in heb.. en dan echt tegen me zin in iets eet omdat het nodig is.
ook om de paar dagen even hele heftige buikkrampen die toch wel 20 min kunnen aanhouden.. 
Ook wel wat sneller buiten adem bij inspanningen. Bijv bij volleybal heb ik afgelopen wedstrijd halverwege wissel moeten aanvragen omdat ik helemaal niet lekker werd. Alsof de inspanning me teveel werd..
ik zou nu 6 weken en 4 dagen moeten zijn.. 
alleen ik en me vriend weten het tot nu toe. En dan de roosteraar op werk die ik echt kan vertrouwen weet het ook..
wil het enorm graag me moeder vertellen maar tegelijkertijd willen we eerst de  1e echo afwachten..
vanaf dan mogen onze dierbaren het als eerst weten.. hierna kijken verder..
maar duurt nog 3 weken mehh? Veelste lang voor mijn idee?
bovendien ben ik dan al 9 weken en 2 dagen.. 
VK zei wel dat ze dan echt ook een mooie echo kan maken omdat normaal met 8 weken is.
ben zo nieuwsgierig maar tegelijkertijd ook heel zenuwachtig.
ergens ook wel angst voor de heftige buikkrampen die ik af en toe voel.. kunnen dit ook voortekenen zijn dat het zich aan het afstoten is? Gelukkig nog geen bloedverlies gezien..
groetjes,
linn
 
Hoi Linn,
Ik heb vanavond mijn eerste echo en intake bij de VK en deze afspraak heb ik 2 weken geleden gemaakt. Voor mijn gevoel de langste twee weken van mijn leven hahahaha. Ik wil het ook graag vertellen maar denk dat ik het wachten makkelijker vind zodra ik vanavond wat meer weet. Zekerheid heb gekregen zeg maar.
Die krampen heb ik ook, voelt als menstruatiekrampen. De eerste dagen liep ik af en aan naar de wc om maar zeker te zijn dat ik niet bloedde oid en dat heb ik gelukkig na een dag of 4 een beetje los kunnen laten. Zolang je niet bloed is er niks aan de hand en zelfs als je wat rode/roze/bruine afscheiding hebt dan hoeft het nog niet meteen mis te zijn.
Persoonlijk heb ik voor mijn gevoel (heb geen vergelijkingsmateriaal want eerste keer zwanger) weinig klachten en kwaaltjes en dit maakt me soms wel onzeker. Maar volgens eigen telling vandaag toch al 7+3 en vanavond dus als het goed is meer info. Als mijn telling klopt willen we nog ongeveer 2 weken wachten voor we het aan familie vertellen en nog tot ongeveer 11 a 12 weken tot we het aan de naaste vrienden vertellen.
 
Terug
Bovenaan