5 week zwanger

Sinds vandaag ben ik 5 week zwanger. Dit zou ons eerste kindje worden dus het is uiteraard nog erg nieuw allemaal. Sinds een week weet ik nu dat ik zwanger ben en toen heb ik 1 kruidvat test gedaan die was positief en een clear blue die was ook positief. Nu is het zo dat ik erg bang ben dat er wat fout zal gaan aangezien de eerste 3 maand nog erg onzeker zijn. Ik had nog een kruidvat test in huis dus ik dacht 2 uurtjes geleden laat ik gewoon nog eens een test doen. Die test gaf een heel vaag plusje aan. Wel een plusje maar niet heel duidelijk dus. Ik had gelezen een plus is een plus maar ik had ook gelezen dat vanaf de 5e week de test vager kan worden klopt dit? Kan het verder ook zo zijn dat als er een miskraam nadert er ook een vaag plusje komt? Of kan het gewoon komen dat ik al wat gedronken heb? 500 ml water maar wel tussendoor al 1x naar wc geweest. Ik probeer er niet teveel over in te zitten maar vind dit zo moeilijk.

Hallo Kimberly,

ik ben ook nu 5 weken zwanger, ook voor mij is dit mijn/ons eerste kindje. Ik begrijp je zorgen, maar zou me niet te druk maken.

in je ochtend urinie zit het meeste hormoon, en je lichaam is druk bezig met alle voorbereidingen. Een vaag plusje is nog steeds een plusje! Probeer te relaxen en kijk uit naar je eerste echo.

Succes! Aileen

Hai.

Ook hier 5 weekjes zwanger.

Ik snap je onzekerheid! Hier ook. Maar probeer er zo min mogelijk mee bezig te zijn, ook niet te vaak meer testen. Dit maakt je helemaal onzeker!

Helaas hebben wij afgelopen september een miskraam gehad! Ik snap je angst, waar je bang voor bent!

Hoi Kimberly!

Ik weet sinds gister dat ik zwanger ben (ook van de eerste!). Rete spannend allemaal en terwijl ik dit typ vind ik het nog steeds bizar. Ik snap jouw onzekerheid heel goed, ik probeer er niet teveel aan te denken en gewoon te denken; elke dag is er weer een! Leven in het hier en nu;)

Bedankt voor jullie reacties!

Wat erg Christel dat jullie een miskraam hebben gehad! Maar wel heel fijn dat je nu weer zwanger bent!

En K van gelder gefeliciteerd! Het is ook zo, het is allemaal zo onwerkelijk! Maar zo bijzonder!

Ik had dat ook met 5 weken overal onzeker over vandaag ben ik precies 7 weken en maandag mag ik naar de verloskundige

dit alles erg spannend zal het goed zijn? Blijft spoken maar probeer er zo min mogelijk aan te denken en gewoon gezond te eten en hopen dat we maandag goed nieuws mogen krijgen

dan is het nog spannend er zijn dan nog 4 weken te gaan eer de kans op een miskraam kleiner wordt

tot die tijd probeer ik er zo min mogelijk aan te denken

en veel naar mijn lichaam te luisteren ik voel wanneer ik rust nodig heb dat is erg fijn

Ik was vrijdag 5 weken zwanger!!

vind ook super spannend dus je bent zeker niet alleen!! Ik heb nogal drukke weken waardoor ik drie weken nog vol moet houden tot de echo. Maar elke wc beurt in spanning of geen bloed is en of straks wel een hartje klopt.

Heb helaas niet de tip voor je :(

heb je al last van symptomen?

Schrale troost dat er meer zijn die bang en onzeker zijn. Ik ben bijna 5 weken zwanger maar vannacht steekjes in mijn onderbuik gehad alsof ik ongesteld moet worden. Dan ga je (heel onverstandig) toch op internet lezen en schijnt dat vaak voor te komen. Maar het eerste wat je denkt is toch dat het fout zit. En zeker omdat ik in juli een miskraam heb gehad, maakt het je extra onzeker. Nog 3 1/2 week en dan de 8-weken echo. Gelukkig vliegen de weken aan het eind van het jaar voorbij ;-).

Hopelijk hebben we allemaal een mooie kerst!

Terug
Bovenaan