5 week zwanger

Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die steeds bij het wc-gaan denkt: ow gelukkig geen bloed of iets...

wij weten nu net een week dat ik zwanger ben, en ga nu mn 6e week in. Ik vind het ongelofelijk spannend en vind dat de tijd echt superlangzaam gaat....wil deze weken gwn voorbij hebben en het van de daken schreeuwen!

Maar ja... nog even geduld dus...

jullie al wat symptomen enzo? Want ondanks 2 positieve testen voel ik me niet bepaald zwanger... haha!

groetjes, Daan

Daan; Ik voel nu momenteel veel krampen en steek aan rechterkant.
Mister google zegt dat dit de banden kunnen zijn die aan het oprekken zijn. Dus ik hoop dat google gelijk hebt.
En mijn tepelhof is een beetje gevoelig. Verder voel ik dit alleen als ik rustig op de bank zit ;) Als ik aan het werk ben voel ik niet zoveel.

Hi Kimberly,

Het is allemaal heel spannend, maar een plusje is een plusje. Een vager plusje is geen teken van een naderende miskraam. Sterker, een aantal dagen na een miskraam kun je nog steeds een positieve test hebben. Die hormonen zijn namelijk niet zomaar uit je lichaam. Een miskraam gaat niet ongemerkt voorbij, dus zou niet al te lang stil blijven staan bij een vager plusje als je verder geen signalen hebt.

Succes en probeer te genieten!! Anna

Hier ook 5 weken en 2 dagen zwanger van de eerste. Ook herken ik ook helemaal al deze verhalen. Elke keer denken bij een wc bezoekje als er maar geen bloed bij zit. En nog niet echt symptomen. Wel zere tepels en menstuatie achtige pijn, maar dat had ik al 2 dagen voor mijn NOD. Dus dacht dat ik wel weer ongesteld zou worden. Maar nee hoor!!! Ik ben hartstikke zwanger! 14 dec de eerste echo. Duurt veel te lang. Vind het echt heeeeel spannend. Als alles maar goed is. Ik lees ook veel te veel dingen overal! Maar fijn dat ik niet de enige ben :)

Denk dat we allemaal aan het aftellen zijn naar de 1e echo. Ik heb dat ook dat ik bang ben om bloed te verliezen, maar dat zegt niks. Bij mijn miskraam begon ik pas in week 10-11 een beetje bloed te verliezen terwijl de 8 weken echo aangaf dat het vruchtje bij week 5-6 waarschijnlijk gestopt is met groeien.

Ik ben vandaag precies 5 weken als het goed is en ik probeer het blije gevoel toe te laten, al is dat best moeilijk na de vorige ervaring. Gelukkig gaat het veel vaker goed dan slecht.

Nog een paar weekjes geduld zullen we allemaal moeten hebben ;-).

Wel een leuke tijd om te vertellen. Ik wil het zelf heel graag al met Sinterklaas vertellen aan de familie. Voor de rest nog even stil houden en met oud en nieuw vertellen. Maar mijn vriend wil wachten tot een goeie echo en met kerst vertellen. Ook wel begrijpelijk maar ik wil het wel van de daken af schreeuwen en dat ik het er ook over kan hebben met mijn zussen. Vind dit zo lastig! Wanneer vertellen jullie het?

Denk dat wij het met kerst tegen de familie zeggen (ben ik ongeveer 10 weken) en na kerst nog een echo vragen en als die goed is met/na oud & nieuw tegen de rest.

Een mooier kerstcadeau kunnen we onze ouders niet geven. Bij beide ouders wordt het het 1e kleinkind.

Ja denk dat wij het ook zo doen. Vind lastig mijn mond te houden! En moet echt al oppassen met wat ik aan trek. Krijg al een buikje!! Is dat normaal bij de eerste zwangerschap?  Mijn zus heeft een 2ling, dus die kans heb ik natuurlijk ook. Mijn vriend trok al helemaal wit weg!! Haha bij jullie al iets te zien? Vandaag moeders voor moeders op bezoek gehad en had weer een hele dikke positieve test. Zij zei al dat ik misschien al wel iets verder was dan ik zelf dacht. Omdat mijn laatste menstruatie ook wel korter was dan normaal. Spannend allemaal he!!!! Pffff

Terug
Bovenaan