5 weken zwanger, onzekerheid na MK

Hoi Le na !
Ik heb geen nieuws. Wel dat ik minder echt gestresst ben in mijn hoofd. Ik zat op de fiets en dacht bloed te voelen maar ik had heel veel afscheiding. 1 moment een paar steekjes in mijn linkerborst. Alsnog denk ik dat het afwachten op is, maar er is wel een sprankje hoop gekomen! Ik heb ook nog een test gedaan vandaag, knal positief en leek of deze toch was opgelopen.. Ik ga dit weekend weer even testen.
Hoe gaat het bij jou ? jij bent evenver toch? Wat zijn jou kwaaltjes ;) ?
 
Fijn dat je al wat minder gestresst bent erover. Heel begrijpelijk maar helpt je niets natuurlijk...

Dat gevoel van “bloedverlies” ken ik ja, heb ik nu al even niet meer gehad. Ik ben nu 9+5 alweer. Klachten zijn echt wisselend (kan ik dan ook weer onzeker van worden soms). Maar vooral heel moe en niet kunnen slapen, mega honger en dan na 4 happen eten genoeg hebben, pijnlijke borsten, obstipatie ook helaas?, voor dat laatste heb ik nu wat van de huisarts wat wel wat helpt gelukkig. 2 juni is de termijn echo, heb jij die al gepland staan? (Of eerst de echo van 3 juni afwachten?) Leef ik echt naartoe nu, en daarna gaan we het in de families vertellen. Verder kan je bij mijn vk vanaf 7 weken zwangerschap op 2 momenten in de week binnenlopen zonder afspraak, ze checken dan de hartslag van de baby en je staat met 3 minuten weer buiten. Vind ik nu nog heel fijn om 1x pw te doen.

Voor jou alleen maar redenen om blij te zijn toch, dat testen heb ik in de eerste weken ook af en toe nog gedaan, vond ik wel rust brengen soms.

 
Ah dus voor jou ook herkenbaar die onzekerheid! Vannacht slecht geslapen. Werd wakker van het weeiige gevoel. Ik kon daarna niet slapen omdat ik me besefte dat ik toch echt zwanger ben. Ook heb ik veel aderen over mijn tepels lopen, dus het zwangere gevoel is weer terug. Iemand reageerde op een bericht van mij, geniet er van want voor je het weet lukt het niet. Dus ik ga gewoon (proberen) te genieten! Jij bent al bijna bij het tweede trimester, fijn!
 
Hallo dames ik heb nu 2 miskramen gehad waarvan een in maart nu een cyclus overgeslagen en had van de week weer een positieve test in de handen maar ik ben zo onzeker nu ben zo bang dat het gewoon weer mis kan gaan
 
ah snap ik Danielle ! Ik heb precies hetzelfde. Ik begon de eerste dagen met ; ik voel me super goed het goed. Eergisteren dacht ik er komt een MK aan ik voel niks en vandaag voel ik me kalm en zen. Iemand zei tegen me; probeer te genieten zolang het kan. Dat ga ik nu toch proberen te doen. Blijft onzeker en hoppen van echo naar echo! Hoe ver ben je en wanneer heb jij je 1e echo ?
 
Hi dames, iedereen die zwanger is, gefeliciteerd! Ik heb een miskraam gehad afgelopen januari met 10 weken (hartje was gestopt bij 7 weken). Ik heb 3 dagen geleden een positieve test in handen gehad! Natuurlijk erg blij maar de onzekerheid begon direct. Tijdens het plassen steeds kijken of ik bloed en heb zelf nog nergens last van qua kwaaltjes. Zelfs geen pijnlijke borsten, terwijl ik dat bij de vorige zwangerschap al meteen mega pijnlijke borsten had.

Dinsdag ga ik de vk bellen. Ben benieuwd of ik een eerdere echo kan krijgen. Vorige was dus pas bij 10 weken en mocht niet eerder.

Het voelt toch allemaal wel heel anders na zo’n miskraam en dat is wel jammer. Durf gewoon nog niet echt blij te zijn.. hoe werkte dat bij jullie precies met het inplannen van de echo? Kreeg je m dan eerder of kreeg je er meerdere? Zoals bij 7 weken en bij 10 weken?
 
Hai cristiana, ik begrijp je ja, het voelt voor mij nu ook anders door de onzekerheid.
Klachten zeggen niet zoveel, probeer je daar niet aan vast te houden. Hoewel dat wel moeilijk is..

Ik had echo bij 6 en 8 weken. Tussendoor nog een x gebeld omdat ik onzeker was en nog een extra echo gehad. Ze zijn daar bij mij heel relaxt over gelukkig. ik vind 10 weken dan ook echt wel lang wachten voor je... misschien kun je eens overleggen wat de mogelijkheden zijn.
En misschien hebben ze zoiets als "hartjesspreekuur" (dat zijn bij mijn vk vaste momenten waarop je binnen mag lopen voor een mega snelle echo, alleen om het hartje te checken... heel fijn ook, al duurt het maar heel kort
 
Terug
Bovenaan