5 weken zwanger, onzekerheid na MK

Hoi, wat fijn dat hier een topic over is! Ik heb in februari een miskraam gehad op 8,5 week en vond de weken erna ontzettend verdrietig en zwaar. Kan nog steeds weleens in een wak schieten. Elke maand die teleurstelling ook weer als ik niet zwanger bleek. Ik ben nu 5,4 en enorm onzeker. Soms praat ik het mezelf ook echt aan als ik even niks voel aan symptomen. ‘Het is al dood’ denk ik dan. Toch durf ik pas met 9 weken naar een echo, als ik de vorige miskraamtermijn voorbij ben... sterkte allemaal! Liefs
 
Hoi,
Ik heb vorig jaar mei een missed abortion gehad, hier kwamen we pas achter met de 1e echo toen ik 10 weken was (door corona waren de echo's later gepland). Met 6 weken was het al gestopt met groeien. Ik heb medicijnen ervoor gekregen om het af te breken, dat deed mijn lichaam dus niet vanzelf. Ik ben er gister achter gekomen dat ik eindelijk weer zwanger ben, ditmaal door icsi. Het was onze 1e terugplaatsing van een cryo. Super blij maar ook super onzeker want een miskraam betekend voor mij dus niet alleen bloedverlies. Ik heb het geluk dat ik met 5 weken al een echo krijg bij de kliniek. Ik probeer het zoveel mogelijk te relativeren: Als het mis gaat dan kun je daar echt helemaal niks tegen doen, dus ik probeer elke dag er van te genieten. Elke dag is er weer een. Ik voel dit keer ook veel meer dan de vorige keer en dat maakt me ook heel blij. Succes allemaal met deze spannende tijden.
 
Hey allemaal,
Ik herken jullie angst. Zelf heb ik een aantal jaar terug een miskraam gehad toen ik per ongeluk zwanger was geraakt door de pil heen. De eerste weken dat ik nu wist dat ik zwanger was, had ik ook angst. Ook inderdaad dusdanig weinig zwangerschapsklachten (bijv. Geen moment misselijk geweest) dat ik het nog spannender begon te vinden. Ik heb gehuild toen ik het hartje zag kloppen op de eerste echo met 8 weken.
Ik moet zeggen dat ik het heel raar vind van je VK, ik weet dat ik het zelf niet had aangegeven omdat ik dacht er niet mee te zitten maar dat als ik dat wel had gedaan ik niet met 8 maar met 6 weken de eerste echo had gekregen.
Nu nog steeds weinig klachten verder en al 19 weken zwanger. Ondanks dat ik het kindje al in week 16 heb gevoeld en dit nu al dagelijks is, blijft het idee oh ik ben idd echt zwanger mij nog steeds overvallen. Super blij mee.
Kortom, het is gewoon spannend, heel begrijpelijk. 
 
Ik kan mij heel goed voorstellen dan jij je onzeker voelt. Ook ik heb met een miskraam gehad met 7,6 weken. Ik werd met de eerste echo al best ver weer terug gezet. Na week daarna had ik een klein beetje bloedverlies en die maandag daarna kreeg ik te horen dat het hartje niet meer klopte. Ik ben nu weer zwanger nu 14 weken heb ondertussen vier echo’s gehad. Nu de symptomen minder zijn, slaat de onzekerheid enorm toe. Morgen weer een afspraak bij de verloskundige per ter controle. Dus ik ben weer in spanning.
 
Terug
Bovenaan