700 leuke berichten

Oh ja Ida, ik wil nog even terug komen op jouw vraag of kerst een christelijk feest is.
Ik ben het gedeeltelijk wel met KT eens, maar het is niet overal zo.
Kyara zit op een katholieke school en daar wordt, gelukkig, nog heel veel aandacht besteedt aan het oorspronkelijke kerstverhaal. En thuis besteed ik hier ook aandacht aan.
Van de week was mijn nichtje hier spelen en toen waren ze heel leuk met z'n tweeën Maria en Jozef aan het spelen, was zo grappig.
(Alleen kwam er ruzie om wie nou Maria mocht zijn)
Sil

Hey Sil,

Leuk dat je weer in beeld bent en ook nog m'n vraag beantwoord hebt.
Ik begrijp uit jouw antwoord dat je het fijn vind dat Kyara nog mee krijgt dat kerst een christelijk feest  is. Ikzelf ga steeds meer balen van kerst omdat het zo commercieel geworden is. En zelf hecht ik sowieso meer waarde aan Pasen (de opstanding) dan aan Kerst (geboorte). Ik ben echt een beetje opstandig want wij hebben dus geen kerstboom in huis en ook geen kerstkaarten gestuurd en ik ga zelfs niet naar de kerk met kerst. Dat puberale gedrag van mij is wel een beetje doorgeslagen hoor; als Thomas wat ouder is komt er wel een kerstboom in huis en gaan we naar de kerstdienst; maar nu even niet. Cadeaus doen we trouwens ook niet met kerst. Saai he. Maar ik vind het wel fijn om morgen het kerstverhaal te lezen (binnen ons gezin). en wat mij betreft zingen we daar ook nog wat liedjes bij.

Groetjes Ida

Meng me even in de kerst anno 2007 discussie; ik vind het echt een beetje jammer. Ik heb echt niets tegen kerstcadeaus en een blingbling kerstboom, maar ik vind het wel zonde dat het hele 'moment van bezinning'-idee totaal overboord is gegooid. Ik was gister even in de stad en het was gewoon schunnig. Zelfs de keukenweegschalen waren totaal uitverkocht...

Het hoeft echt niet een zwaar christelijk feest te zijn, maar een beetje vrede op aarde mag toch wel?

Wat gaan jullie trouwens eten met de kerst? Wij gaan morgen rode kool uit de oven, varkenshaasje en aardappelpuree eten. Tweede kerstdag traditiegetrouw snert.

Groetjes, KT

Ja, inderdaad jammer dat kerst zo commercieel wordt. En dat Sinterklaas een beetje in een vergeethoek komt. Als we dat nou eens weer wat uitbundiger gaan vieren, kunnen we met kerst weer na gaan denken over de kerstboodschap, met eventueel wat lichtjes en lekker eten. Maar als je nu sommige tuinen ziet, is het niet meer gezellig, maar een groot verlichtings markt ofzo. Jammer, ik vond het vroeger altijd zo gezellig, boompje, kaarsje, kerstverhaal. Cadeau had je al gehad met Sinterklaas..... Wij proberen het Erikjan wel zo mee te geven, ook al wonen we in Duitsland waar de kerstman natuurlijk nog meer speelt. Al hebben ze wel vanavond Heilig Abend, er is geen hond op straat, allemaal gezellig bij de lichtjes, cadeautje , en dan naar de kerk.

En wat we eten: Morgen bij mijn schoonouders, ze zeggen uitgebreid, maar wat???? Ik hoop dat Erikjan hetzo lang vol houdt, want daar houden ze geen rekening mee, hij moest  maar in bed, met kerst, gezellig mijn kind in bed! En dan later weer wakker maken, om naar huis te gaan.....
En tweede kerstdag gaan we uit eten, doen we anders nooit, maar gourmetten mer Erikjan? Dus lekker chinesen, Erikjan houdt wel van rijst en soep.

Fijne dagen iedereen!!!

Janine

Terug
Bovenaan