aan anderen verteld?

Bij ons weten onze ouders, broer en zus en een aantal goede vrienden dat ik sinds juni gestopt ben met de pil. Ik vind het wel fijn dat een aantal mensen het weten want dan kun je sommige dingen toch van je afpraten. Zeker met m'n moeder babbelen vind ik leuk, over haar ervaringen enzo. Wij zijn 10 juni jl. getrouwd en sindsdien wordt er (uiteraard) heel vaak aan ons gevraagd of we al bezig zijn.... Nu maar hopen dat het snel lukt (1e kindje, ronde 3, NOD 27 augustus).

Liefs,
Lei

Hoi,

Nou bij ons zijn er ook een aantal mensen die ervan af weten.
Onder andere mijn moeder en haar vriend en onze vrienden mijn schoonfamilie helemaal niemand.
Wij spelen gewoon open kaart als mensen ons vragen wanneer er een tweede komt, maar dan meer in trend van het gaat allemaal niet vanzelf hoor als het aan ons had gelegen was er al een broertje of zusje voor Daan onderweg geweest, maar ik heb 2x een vroege miskraam gehad. Mensen staan dan gelijk met de mond vol tanden, maar ik vind het ook best wel naar als mensen er naar vragen want wij zijn er best verdrietig van.
Dus om te voorkomen dat mesen door blijven vragen vertellen wij gewoon hoe de vork in
de steel zit.

Groeten Saskia

Eerst wilde ik het niemand vertellen,  dat we voor een tweede beeb bezig waren. Maar toen de maanden voorbij gingen en de frustratie groeide (omdat ik maar niet zwanger raakte), heb ik het uiteindelijk toch aan mijn moeder en een aantal goede vriendinnen verteld. Dat luchtte wel op. Kon ik ook mijn twijfels en onzekerheden delen.

Nu ik sinds maandag weet dat ik zwanger ben, probeer ik het weer voor me te houden. Wil iig een aantal weken verder zijn. Ben benieuwd of me dat gaat lukken want volgens mij is het duidelijk van m'n gezicht af te lezen!!

Groet, cee

Bij ons weet niemand er van.
Wel weten ze dat we "ooit" kinderen willen, maar niemand hebben we gezegd wanneer en dat we er nu echt mee bezig zijn. Op de vragen uit de omgeving over wanneer die kinderen dan komen en de bekende "is het al zover?" geef ik steeds als antwoord dat ze in de planning zitten. En dat wij daar een eigen tijdsplan voor hebben.

Hihi is wel wat vaag maar we willen het voor onszelf houden totdat er meer zekerheid is. Ik heb in het verleden een miskraam gehad na 8 weken, dus zelfs na een positieve test willen we zeker 3 maanden wachten met het onze omgeving vertellen.

Overigens vind ik het een super idee van ikky om de echofoto als cadeau in te pakken en te geven. Die ga ik onthouden voor ik hoop binnenkort!

Bij ons weet zo'n beetje iedereen dat wij graag een tweede willen. Ten eerste hebben wij een kind van 3 en dus 'verwacht' de buitenwereld een kind ten ten tweede heb ik altijd aangegeven graag 2 kinderen te wensen.
Nu ik zwanger ben (5 weken) probeer ik het nog wel voor mij te houden muv ouders en een paar goede vrienden.

Ik heb in het verleden miskramen gehad en ik vind niets erger dan aan je ouders en goede vrienden te moeten zeggen: joh ik ben zwanger, maar het gaat weer mis......
Dus om het ook te kunnen delen als het misgaat, deel ik het nu ook als ik zwanger ben.

Stiekem hoop ik nu wel dat niet iedereen gaat vragen, omdat ik dat liever tot na de 1e echo laat......

hoi hoi,

Bij zijn er ongemerkt toch wel aardig wat mensen die het weten. Ik heb het altijd afgehouden met 'eerst trouwen' en dat ben ik nu twee maanden. Mensen die er naar vragen zeg ik het meestal wel, kan bijna niet anders omdat ik een rode kop krijg. Verder vertel ik het niet uit mijzelf.
Heb 1 vriendin die ook probeert zwanger te worden. Met haar heb ik het er veel over en dat vind ik toch wel prettig. Je weet wat je doormaakt. Mijn man is daar toch wat nuchterder in. Zeker omdat we nog maar net bezig zijn en hij heeft gehoord dat een jaar normaal is.

groetjes Rannie

Terug
Bovenaan