aangeboren afwijking

Hi Sandra,

we wisten al van te voren dat we het bij 1 kindje zouden houden, af en toe denk ik wel aan een tweede, maar doe het toch maar niet. Maar dat heeft niet met de reflux te maken. Is jullie 1ste kindje ook zo ziek geweest dan?

Groetjes,
lia
 
hoi lia

alles goed met jullie?
ons eerste zoontje is niet echt heel ziek geweest maar we hebben lang met hem lopen tobben .
mijn vliezen braken met 33 wkn ze hebben het in het zkh een weekje kunnen rekken met weeen remmers (geen pretje) hij werdt geboren precies met 34 wkn hij woog bijna 5 pond,hij hoefde maar anderhalve week in het zkh te blijven daarna mocht hij mee naar huis, en daar begon de ellende hij is gaan huilen en is niet meer gestopt en ik was in die tijd vaak alleen thuis(man lief werkte 's nachts en sliep overdag)
met zes wkn kwamen we erachter dat hij een lies breuk had daar is hij aan geholpen maar het huilen stopte nog steeds niet, toen draaide ik lichterlijk door kreeg medicijnen en mocht niet meer alleen met hem zijn had geen depressie volgens de dokter.
met zeven mnd kwamen ze erachter dat hij bronci hyper reactiviteit weer aan de medicijnen pufje hier pufje daar hij was ook altijd verkouden   hij heeft het eerste jaar wel tien kuurtjes gehad.
na anderhalf jaar kon ik eindelijk 's nacht een paar uurtjes achter elkaar slapen.
en toen hij twee was gingen we verhuizen en kregen we een andere huisarts en die heeft door middel van bloedtest achterhaald dat hij koemelkallergie en kippen eiwit allergie had dus eindelijk na anderhalf jaar tobben   wisten we eindelijk wat er was dat kind heeft twee jaar pijn gahad .
hij is nu 5 en heeft de allergie aardig overgroeid het is wel een heel druk kind maar wel een schat.
dus de keus voor een tweede was niet makkelijk.
groetjes sandra
 
Jeetje, jullie hebben het niet makkelijk gehad. Ik vindt het knap van je, het moet erg moeilijk geweest zijn voor je, de zwangerschap en de onzekerheid, en dan nu ook nog dit. Gelukkig gaat het nu goed met je oudste zoontje. En het blijft genieten toch en nu van allebei je zoontjes. Die reflux komt ook echt goed joh. Ik maak mij daar in elk geval ook geen zorgen meer om.

Met ons is alles goed, komen wat tandjes aan dus een paar slapeloze nachten, maar goed, gelukkig een korte week!

pfff, ga zo maar vast naar bed!

Groetjes
Lia

 
hoi lia

lekker geslapen of heeft die kleine je wakker gehouden nou die van ons wel hij is om 00.30 gaan spoken en om 04.15 viel hij eindelijk in slaap dus ik ga vanavond maar vroeg naar bed.
ik maak me om die reflux ook niet zo druk meer het zal best goed komen.
weet jij nog wat leuke sites waar ik effe rond ken snuffelen?
ik hoor je wel weer   groetjes sandra
 
hee hallo,

jeetje, je hebt ook een slechte nacht gehad, hopelijk was het gister wat beter. Die van ons heeft gister wel doorgeslapen, hopelijk (afkloppen) vannacht weer.  

leuke sites, hmmm, ik kijk meestal alleen hierop, heb jij nog wat leuke site?

groetjes,
lia
 
hoi daar

afgelopen nacht heeft hij weer twee uur liggen janken en als ik hem dan bij me nam ging hij lekker liggen kletsen dus hem maar weer beet gepakt en weer terug in zijn eigen bed gelegd nou weer janken   uit eindelijk gaf hij het maar op en heeft hij geslapen tot 8.00
(kleine draak)
ik weet niet of je wel eens kleertjes voor die kleine op internet koopt anders heb ik nog wel wat leuke sites voor je
www.kleetjes.com
www.puckies.nl
www.oliewood.nl
wat ook wel een leuke site is www.  zappybaby.be (of nl)

groetjes san
 
Hallo beide,

Ik wil me toch ff mengen in jullie gesprek omdat ik ook iets van deze strekking heb meegemaakt.
Met 37wk zwangerschap kreeg ik een echo waar op te zien is dat een van de nierbekken van onze zoon verwijd was, daarom moest er na de bevalling meteen een kinderarts komen kijken (zou zoiezo in het zh bevallen). Die kon natuurlijk niets zien zo van buiten, wel kregen we meteen een recept voor trimethoprim wat hij 1 x per dag moet hebben. Dit uit voorzorg om te voorkomen dat hij ziek kan worden, de dosis is 1/10 van de dosis om blaasontsteking ed te bestrijden. Met 4 dg worden we in het zh verwacht voor een echo van z ´n niertjes en mat 6 dg weer voor de uitslag. Ze konden toen eigenlijk niets zeggen behalve dat het niet iets acuuts was en met ruim 1 mnd moesten we terug komen voor weer en echo en tot die tijd doorgaan met de medicijnen.
De echo met 1 mnd liet zien dat het om een normale variatie gaat (was nu ook ineens het andere niertje) en dat we konden stoppen met de medicijnen en er alleen allert op moeten zijn dat als hij hoge koorts krijgt er meteen urine op kweek wordt gezet. Bij ons is het dus gelukkig goed afgelopen, maar wel veel stres gehad.
Ons is in het begin gezegt dat als het wel wat zou zijn hij ong 1 jr aan de medicijnen zou moeten en dat hij er dan overheen gegroeit zou zijn of dat ze dan zouden ingrijpen.
Over de medicijnen, het is tegenwoordig niet meer zo dat er suiker in de antibiotica zit naar ik weet. Maar in de trimothprim zeker nieten wij hoefden het ook maar 1x per dag te geven.

Veel sterkte, Ineke en Thijn (5,5 mnd)
 
Terug
Bovenaan