aangeboren afwijking

heee,

succes morgen met de buisjes!!

Bij de tandjes doorkomen, wordt het wel rood en opgezwollen maar niet echt bloedblaasje, alhoewel, hij stootte net zijn tand tegen de vensterbank en toen zag ik ook iets roods, maar of dat door het stoten komt of dat het er al was dat weet ik niet. Anders vraag je het morgen, is de kinderarts erbij bij het buisjes zetten of alleen de kno arts?

wij gaan op vakantie, nog 3 1/2 week. Zijn vorig jaar niet geweest, gaan niet ver weg, naar frankrijk, met de auto. hoop dat we een beetje mooi weer hebben.

Sterkte he morgen!!

Groetjes,
lia
 
hoi lia

alles goed met jullie?
we hebben het weer gehad met de buisjes, het viel best mee de narcose is erger dan de hele ingreep.
het is wel lopende band werk ze hadden er 20 vanmorgen en rond 10.00 zouden ze weer klaar zijn.
hij was wel even de weg kwijt maar op dit moment lijkt het als of er niets is gebeurt.
oh lekker jullie gaan naar frankrijk gaan jullie dan in een huisje of met de caravan?
je moet wel een hoop mee nemen voor zo'n kleintjehet is net een volksverhuizing.
ik denk dat wij op het laatste moment iets boeken en dan effe een dag of 10 er op uit gaan.
b uiten land zie ik nog niet zitten met zo'n kleintje,maar om de hele vakantie thuis te zitten met een 5 jarige en 1 van 10 mnd daar heb ik ook niet zo zin in.
en we gaan nog een dag naar de efteling is ook wel leuk voor de oudste.
ik hoorje wel weer   groetjes san
 
heee nou gelukkig is alles goed gegaan met de buisjes. naar is dat he onder narcose brengen, maar goed het moet.  
we hebben weer een fijne week erop zitten, 2 keer al bij de huisarts geweest, hij heeft bronchitis. antibiotica staat in elk geval al aan, hij begint zich weer wat beter te voelen. Morgen nog een zakje urine voor onderzoek brengen, denk niet dat er wat mee is, maar gewoon eventjes checken.

Dagje weg is toch ook leuk. Wij wilden echt weg dit jaar omdat we vorig jaar niet zijn geweest, dit wordt de eerste keer met kind op vakantie. Ben benieuwd. Zijn al is een weekend weg geweest en dat was al een hele auto vol, ohoh.

Groetjes,
Lia
 
Wat een toeval zeg!!! Ik probeer wat te zoeken op het internet over reflux en dacht: eerst even op het forum kijken en ik kom meteen dit onderwerp tegen!!!
Mijn zoon Ruben (8 weken) is afgelopen dinsdag ontslagen uit het ziekenhuis na 9 dagen opname, hij had hele hoge koorts en werd suf, eerst dachten ze aan hersenvliesontsteking, dat was het gelukkig niet!!!
Ze hebben een echo gemaakt van zijn nieren, omdat ze een bacterie in zijn urine hadden gevonden. Ze "verdenken" hem ook van reflux. Over een maand krijgt hij een inwendig onderzoek om de diagnose voor 100% zeker te stellen.
Ze spuiten contrastvloeistof in zijn blaas (via zijn piemeltje) en gaan dan een röntgenfoto maken, is dit hetzelfde onderzoek waar jullie het over hadden??
Ondertussen krijgt hij 1ml trimethoprim per dag, als onderhoudsdosering tegen de blaasontsteking. Hij krijgt er alleen ontzettende darmkrampjes van. Elke keer als ik het gegeven heb, is  het 2 uur later feest, ik vind het echt ontzettend zielig voor hem.
Ze hebben mij verzekerd dat als hij reflux heeft, ze hem er zo snel mogelijk vanaf helpen. Ze wachten niet of het misschien "vanzelf" overgaat. Is wel zo prettig, op zo'n jonge leeftijd al elke dag antibiotica lijkt me ook niet goed.
Ik las net dat 1 van jullie ook een zoontje heeft met een liesbreuk, dat heeft Ruben ook, wat een toeval!!! Zolang hij niet beknelt zit, wachten ze met de operatie totdat hij 1 jaar is.
 
hoi mama van ruben

jullie zoontje was ook erg jong mijn zoontje was al 7 mnd.
het onderzoek wat je zoontje nog moet ondergaan lijkt mij het zelfde als bij onze kindjes
het is geen fijn onderzoek maar het is te doen. het mooie van het onderzoek vondt ik dat je je kinjdje van binnen kan bekijken alles er op en eraan wat een wonder.
kwam er bij die echo niks uit van zijn niertjes want bij mijn zoontje kwam er uit dat hij een verdikte nier had en daarom gaan ze nu verder kijken.
in welk zieken huis heeft je kindje gelegen?en waar komen jullie vandaan?
sterkte met jullie kindje  
groetjes sandra
 
hoi lia
he het zit jullie niet mee.
krijgt hij ook pufjes om hem wat meer lucht te krijgen,of heeft hij het niet benauwd?
en heb je de uitslag van zijn urine al ik hoop dat daar alles goed mee is.
we weten wel dat we kinderen hebben dat getob iedere keer het is zo zielig voor ze.
ik hoor steeds meer om me heen kinderen met blaas en nier problemen , op me werk ook al en nu de moeder van ruben.
ik hoor je gauw weer groetjes sandra

p.s succes met die kleine ik hoop dat hij gauw weer de oude is
 
Hoi Sandra,

Op de echo was inderdaad te zien dat de linkernier vergroot is, vandaar dat vervolgonderzoek. Ze konden ook zien dat de nierkleppen niet helemaal in orde waren.
Ruben lag in het MCL (medisch centrum Leeuwarden) en wij komen uit Franeker.
Ik ben nu begonnen met het geven van venkelwater, het lijkt wel te helpen, want zijn darmkrampjes zijn al een stuk minder geworden.
Hoe oud is jouw zoontje nu?? Misschien stond dat wel ergens maar heb ik er overheen gelezen....

groetjes Daniëlla
 
Hi Sandra en mama van Ruben,

jeetje we kunnen onze eigen site wel gaan maken!!! Je hoort het inderdaad steeds vaker. Nou ja staan we niet alleen!!

met laurens is het weer beter, urine was schoon gelukkig. Omdat het toen ook begon met verkoudheid wilde ik het gewoon toch laten controleren. Hij heeft blijkbaar gewoon een goede verkoudheid/griepje gehad, want ik heb het nu ook. Gelukkig maar dat betekend dat hij geen astma ofzo heeft. Hij is ook niet benauwd geweest maar gigantisch hoesten.

Mama van Ruben, je zoontje krijgt inderdaad hetzelfde onderzoek, is niet leuk maar goed niks aan te doen. Wij hebben binnenkort weer een echo, bij hem is daarop te zien dat zijn linker nier iets vergroot is. hij heeft ook een kijkoperatie gehad, want er was ook iets met de klepjes en daar hebben ze ook het een en ander aan gedaan, maar daar was het hele probleem nog niet bij opgelost.   Vaak wachten ze ook met echt opereren enzo tot ze groter zijn omdat het meestal vanzelf recht trekt, tenminste volgens onze kinderarts zal naar mate hij groter wordt ook de nier en de blaas en de nierleiders volgroeien en dan zal het probleem worden opgelost.

Sandra hebben jullie nou ook trimethoprim?

Groetjes,
Lia

 
Terug
Bovenaan