Abortus omdat hij er nog niet klaar voor is :(?

Sinds gister weet ik dat ik ongepland zwanger ben (ongeveer 5 weken), nog maar twee maanden geleden had ik een gesprek met mijn vriend (we zijn bijna 3 jaar samen) dat hij wel kinderen wil maar pas over 1 a 2 jaar. Ik heb al voor ik hem leerde kennen een echte kinderwens. We zijn allebei 27, ik heb een vaste baan en hij werkt van huis het grooste gedeelte van de week. Ons huis is eigenlijk een 1 persoonshuis dus met z’n 2en al aardig krap. Eerlijk, we gebruikten geen voorbehoedsmiddelen alleen de terugtrek methode, dus natuurljk wisten we wat het risico was. We zijn vast allebei nog in schok maar hij zegt er echt niet klaar voor te zijn, ik wil het natuurljk heel graag maar het idee dat hij er eigenlijk (nog) niet voor wil gaan breekt mijn hart en maakt mij intens verdrietig. Hierdoor overweg ik een abortus maar kan ik dit wel over mijn hart verkrijgen?! En zal hij toch ‘van gedachte’ kunnen veranderen? Ik ben benieuwd naar jullie advies!

Hoi,
Heb je je gedachtes met hem besproken? Je bent 27 en het wordt alleen maar lastiger om zwanger te worden hoe ouder je wordt. 
Toen ik ongepland zwanger raakte een paar jaar geleden, had ik wel abortus gepleegd omdat ik nog op school zat en geen werk had. Me vriend zou me steunen of ik ervoor koos om het te houden of weg te halen. Ik besprak het ook met hem, dus dat lijkt me het beste voor jou om ook te doen. 
Ik zal je wel alvast behoeden voor de spijt gevoelens die erna volgen. Ik werd namelijk erg depressief nadat ik het weg had gehaald.
Succes!

Hoi,
Heb je je gedachtes met hem besproken? Je bent 27 en het wordt alleen maar lastiger om zwanger te worden hoe ouder je wordt. 
Toen ik ongepland zwanger raakte een paar jaar geleden, had ik wel abortus gepleegd omdat ik nog op school zat en geen werk had. Me vriend zou me steunen of ik ervoor koos om het te houden of weg te halen. Ik besprak het ook met hem, dus dat lijkt me het beste voor jou om ook te doen. 
Ik zal je wel alvast behoeden voor de spijt gevoelens die erna volgen. Ik werd namelijk erg depressief nadat ik het weg had gehaald.
Ik hoop dat hij je begrijpt en niet alleen voor zichzelf denkt. 

Bedankt voor je reactie!
ik realiseer mij zeker dat hoe ouder je wordt hoe lastiger het wordt  zwanger te worden. Dit heb ik ook naar hem geuit voor ik überhaupt zwanger raakte maar hij denkt dat als we het later willen het zo ff gaat.
Wat je verteld over je eigen ervaring vind ik erg heftig! Dat lijkt me echt heel moeilijk. 
Ik wil mijn relatie niet stuk maken als hij het echt niet wil en nog niet kan maar mij hele leven spijt hebben lijkt me ook heel verdrietig.

9 jaar geleden ben ik ook ongepland zwanger geraakt en hebben we na heel veel prater gekozen voor een abortus.. we hebben er allebei nooit spijt van gehad omdat het gewoon echt geen goede situatie was. Maar aan jou verhaal zo te lezen ga jij er wel spijt van krijgen denk ik.. denk alstjeblieft goed na voordat je actie onderneemt! Laat het eerst bij hem bezinken en bespreek de situatie goed! 
Een abortus is niet niks!

Hij vindt onze situatie niet ideaal genoeg voor een kleine maar ik ben het niet met hem eens! Hij is alleen altijd zo moeilijk om een ander perspectief te zien. Ik zeg hem ook dat de ideale situatie (bijna) niet bestaat.
ik ben inderdaad bang om spijt te krijgen wat je hele leven zal hebben maar hij zegt dat een kind ook voor het hele leven is en daarin heeft hij ook wel gelijk.

Poeh wat lastig zeg. Ik zou willen zeggen, laat het even bezinken. Maar hoe langer je wacht hoe meer het echt al iets wordt in je buik.. als jullie voor abortus gaan, zou ik het zo snel mogelijk doen anders kan dat je zo verschrikkelijk achtervolgen.. ik hoor ook vaak dat de echo voor de abortus verschrikkelijk is omdat ze dan een hartje zien kloppen en de vrouw het dan echt niet meer wilt. 
Heel veel succes met het maken van je keuze!!

Het is niet niks nee. Het duurde voor mij echt een tijd voor ik de spijt en schuld gevoelens een plaats kon geven. 
Je hebt 100% gelijk met: wanneer is het nou wel de juiste tijd?! Want dat is et namelijk eigenlijk nooit XD. er is altijd wel iets dat je zeg maar 'blokkeert' om voor een kind te gaan. Ik ben nu wel 27 wkn zwanger in een ook niet zo'n goeie situatie voor een kind maar wel veel beter dan toen. 
Misschien moet je hem wat forums laten lezen waar koppels moeite hebben met het krijgen van een kind. Zodat hij het misschien gaat inzien hoe het echt is of kan zijn.
Je kan het niet terug draaien, dus denk er goed over na.

Terug
Bovenaan