Abortus omdat hij er nog niet klaar voor is :(?

Ik heb het laten aborteren omdat ik er niet klaar voor was. Mijn partner destijds wel, die zag het prima zitten. Voor mij was het  totaal niet gepland en niet gewenst. 
Ik heb sindsdien ook altijd gezegd dat ik pas zwanger wilde worden als ik er klaar voor was en als de situatie goed voelde. Dat is nu. Jaaaaren later. Als het niet zou zijn gelukt, ook prima, mijn geluk is niet afhankelijk van het krijgen van een kleine. Het zou niet maken dat ik ineens spijt zou krijgen van de gemaakte keuze destijds. 

Het “mooie” is, iedereen bepaald voor zich of het de juiste tijd en het juiste moment is. Jouw lijf, jouw keuze. 
En als ik je goed lees, ben je er helemaal aan toe. Ik ken genoeg dappere vrouwen die in jouw schoenen hebben gestaan en voor zichzelf hebben gekozen. En ik heb veel respect voor die moeders. En het grote gedeelte is nog steeds samen met de vader van het kind. ;-)

Update!
afgelopen woensdag had ik mijn eerste echo, de vk dacht dat ik dan verder zou zijn dan ikzelf. Ik ben nu 7 weken zwanger maar de uitgerekende datum hebben ze helaas nog niet kunnen berekenen. 
Ik was heel benieuwd hoe mijn vriend dit zou ervaren! Voordat we naar de afspraak gingen voelde ik wel een spanning maar heb die niet benoemt. Tijdens de echo heb ik helaas niet goed kunnen zien hoe hij reageerde omdat ik zelf natuurljk de echo wilde zien en het ging zo snel! Omdat het nog heel vroeg is was er nog niet echt veel te zien, behalve een kloppend hartje! Na de afspraak was ineens de spanning die ik voelde hangen weg en hij leek best vrolijk. Hij vroeg wat ik ervan had gevonden en toen ik hem dat terugvroeg zei hij dat hij er nog steeds hetzelfde over denkt. Dus wat een leuke afspraak moest zijn eindige bij mjj weer met veel tranen. Ik vroeg of hij dacht dat ik het eventuele nog zou laten weghalen of dat hij had geaccepteerd dat het er echt komt. Hij gaf wel aan te weten dat ik het niet kon laten weghalen maat hij het nog niet helemaal heeft geaccepteerd dat het er dan wel komt. Hij zegt echt niet bij me weg te willen/gaan. Maar ik heb hem wel gezegd, Oke je bent er niet klaar voor nu kan je twee dingen doen: er dan ook niks mee te maken willen hebben en je er niet voor interesseren OF wel je best doen er dan het beste van te maken en er samen voor te gaan! Ik hoop zo dat het gewoon alsnog bij hem binnenkort gebeurt om er dan wel voor te willen gaan want anders ben ik bang dat hij later zoveel spijt krijgt!
over 4 weken heb ik een nieuwe termijnecho, dan is er op de echo wel een exht kindje te zien.. wie weet is het dan wel exht voor hem! 

Nja het is goed dat hij weet dat je het niet laat weghalen en de keuze bij hem ligt of hij wilt blijven of niet. 
Nog steeds stom hoe hij reageert maar het is (denk ik) voor iemand anders harder iets te beseffen wanneer het er nog niet op lijkt. Ik heb de kleine niet in een andere vorm gezien dan al wat op een baby lijkt, dat kan je al zien vanaf 10wkn. Mijn vriend was verbaasd hoe erg het al op een baby leek.
Ik hoop voor je dat hij bijdraait wanneer jullie kleine wat verder is gegroeid! Hij heeft misschien veeel meer tijd nodig.

Terug
Bovenaan