Abortus omdat hij er nog niet klaar voor is :(?

Ken iemand die liet het weg halen, is niet precies goed gegaan, kan nooit meer zwanger worden.
Miss als jullie samen een echo hebben gehad draait hij om en ziet hij in dat het zijn DNA is wat hij zojuist zag, word het 'tastbaar'.

Wat ontzettend lastig dat je in zo'n tweestrijd zit.. 
Ik ben wel bijna altijd van mening dat hij er zelf bij is geweest en er lol aan heeft beleefd. Hij stond zelf ook achter jullie 'terugtrek-methode' en heeft zelf dus goed kunnen inschatten dat er wel degelijk risico's aan zouden zitten.
Uit ervarings verhalen van andere heb ik wel begrepen dat wanneer het kindje wordt weggehaald voor de mening van een ander de vrouw vrijwel altijd spijt blijft houden..
Ik vind dat hij jou niet kan dwingen voor een abortus, net zo als jij hem het vaderschap niet kan afdwingen. Het is natuurlijk het beste om er samen uit te komen! 
Als je er zelf 100% achterstaat, voldoende mogelijkheden hebt en het avontuur aandurft wees dan alsjeblieft niet veel langer verdrietig en maak er alsnog een hele mooie tijd van!
Veel sterkte met je keuze! 

Ik heb zojuist een bericht geplaatst op het forum "ik overweeg een vruchtbaarheidsonderzoek".
Helaas is het niet voor iedereen vanzelfsprekend om zwanger te worden. Ook niet als het al een keer is gelukt. Wij zijn inmiddels 1.5 jaar bezig. Ik ben 1 x aangeteld een maand nadat mijn spiraaltje is verwijderd. Dit is uitgelopen op een miskraam en tot op heden heeft het niet meer zo mogen zijn. Niemand kan deze beslissing natuurlijk voor jullie maken maar het is een wondertje dat nu in je buik groeit en als jullie relatie sterk is en jullie uiteindelijk kinderen willen, weet ik zeker dat jullie hier goed uit gaan komen. Heel veel succes met dit moeilijke besluit. Denk er heel goed over na x

Net bij thuiskomst weer een emotioneel gesprek gehad, veel tranen van mij. Eigenlijk wilde ik het gewoon even tijd geven maar ik merkte dat hij er graag over wilde praten. Momenteel kunnen we elkaar niet geven wat we willen. Maar als ik denk aan een zwangerschap zonder steun en liefde van mijn vriend voor mij en de baby en misschien wel ook daarna breekt mijn hart echt en dat laat mij denken aan abortus. Maar zoals Rooslii zegt, als je dan die eerste echo ziet als is het in de abortuskliniek dan kan ik het mij echt niet voorstellen om het echt te doen!

Het lijkt me echt een onmogelijke keuze :(. Ik snap je gevoel helemaal.. beide keuzes zullen niet goed voelen.
Ik vraag me wel af (niet om jullie af te doen) waarom jullie het dan zonder voorbehoedsmiddel hebben gedaan? de kans is heel reeël dat je dan op een dag aantelt.. wat zegt je vriend daarvan dan? Of heeft hij er nooit over nagedacht "wat als het ooit gebeurt"?

Maar mannen staan altijd anders in een zwangerschap, wat verwacht je precies van hem? Mijn vriend hield ook niet constant m’n buik vast om te voelen, hij had er niet zoveel mee, het is voor mannen zo anders ze worden pas papa als het geboren is en wij vrouwen hebben er al een heel ander gevoel bij omdat het in onze buik zit en wij het voelen.. moet je je voorstellen dat je het nu weg haalt en over een jaar er wel voor gaat omdat hij er dan wel klaar voor is??!! Je bent al zowat een jaar verder als de kleine straks geboren wordt.. 

Ik heb hem inderdaad nogmaals gevraagd dat als hij het zo sterk echt niet wilt waarom we dan geen voorbehoedsmiddellen gebruikte. Een echt antwoord kreeg ik niet, alleen dat hij wist dat het zijn eigen schuld is. Ik denk dat hij toch niet echt bewust was van de kans. Ik heb het me wel gerealiseerd maar als het je dan toch echt gebeurt is het wel even schrikken, ook al wil ik het diep van binnen heel graag!
ik kan het mij momenteel heel moeilijk voorstellen hoe het voor de man voelt! Dat je niet die connectie voelt! Of in ieder geval de gedachte aan de kleine, daar wordt ik wel blij van! Onze kleine.

Misschien moet hij even aan het idee wennen? Ik kan me ook voorstellen dat het schrikken is als je het niet verwacht. Wellicht helpt het als je hem even de tijd geeft zonder het erover te hebben? Een paar dagen.. zodat hij aan het idee kan wennen en heb het er dan nog eens goed over.. het is ook geen beslissing die je zomaar kunt maken. Ik hoop echt dat jullie eruit komen! X

Terug
Bovenaan