Abortus omdat hij er nog niet klaar voor is :(?

Ik heb 2 jaar geleden ook een arbortus gepleegd want kwam achter dat ik zwanger was en mijn opa was net overleden dus vertelde het mijn moeder en ze was helemaal in schok mijn vriend en ik hadden op dat moment een knipperlicht relatie dus door wat iedereen zei heb toch maar een arbortus gedaan waar ik op dag van vandaag nog moeite mee had nu ben ik gelukkig zwanger en heb tegen iedereen gezegt als jullie niet willen accepteren dan doe ik het alleen omdat ik best veel verdriet er van heb gehad op begin vond mijn vriend het niks maar nu legt hij zijn hoofd op mijn buik om te horen ben nu inmiddels 25 weken zwanger 
het is een moeilijke keuzen die je moet maken want als je in kamer zit gaan ze je ook alleen vragen is dit wat je echt wilt? 

Kan het niet zo zijn dat zijn omgeving 'advies' geeft over het krijgen van een kind? Zijn er mensen zoals vrienden ofz die kinderen hebben of juist geen kinderen en er tegen zijn om nu kinderen te hebben?
Mijn omgeving (vooral me vriends vrienden) hebben al kinderen of worden binnenkort vader, ze vroegen zich juist af waarom het 8 jaar heeft geduurd voordat we met kinderen beginnen (we waren 17 en 18 toen we pas een relatie hadden, vandaar..) 
Ik kan me goed voorstellen dat er mensen om hem heen zijn die adviezen geven wat helemaal niet klopt. Je leven verandert zeker met een kind maar dat ligt bij iedereen anders. Sommige zijn echt mensen die uitgaan en er niet aan kunnen denken hoe een kind dat laat eindigen.
Ik weet niet hoe jullie zijn natuurlijk maar dat kan 1 van de punten zijn waarom hij het nu niet ziet zitten. 
Succes en doe alsjeblieft niet iets wat jezelf niet wilt puur om een ander te 'pleasen'. Maakt niet uit wie die ander is. Succes

Kan het niet zo zijn dat zijn omgeving 'advies' geeft over het krijgen van een kind? Zijn er mensen zoals vrienden ofz die kinderen hebben of juist geen kinderen en er tegen zijn om nu kinderen te hebben?
Mijn omgeving (vooral me vriends vrienden) hebben al kinderen of worden binnenkort vader, ze vroegen zich juist af waarom het 8 jaar heeft geduurd voordat we met kinderen beginnen (we waren 17 en 18 toen we pas een relatie hadden, vandaar..) 
Ik kan me goed voorstellen dat er mensen om hem heen zijn die adviezen geven wat helemaal niet klopt. Je leven verandert zeker met een kind maar dat ligt bij iedereen anders. Sommige zijn echt mensen die uitgaan en er niet aan kunnen denken hoe een kind dat laat eindigen.
Ik weet niet hoe jullie zijn natuurlijk maar dat kan 1 van de punten zijn waarom hij het nu niet ziet zitten. 
Succes en doe alsjeblieft niet iets wat jezelf niet wilt puur om een ander te 'pleasen'. Maakt niet uit wie die ander is. Succes

Het is juist dat hij er nog met niemand over heeft gepraat! Hij is z’n zwart kijker... ik heb hem al een paar x gezegd dat het goed is er met iemand anders over te praten, die je advies kan geven etc (en hopelijk zegt dat het allemaal goed komt). Dus ik hoop dat hij dat snel doet!

Hoeft niet perse dat het onderwerp van hem komt. Ze kunnen er bijv. al over hebben gehad onder elkaar. Of dat het leven van een vriend van hem drastisch is veranderd zodra er een kind kwam, bijvoorbeeld. Dat hij dat oppikt en dan denkt van: oh nee dat moet niet plotseling gebeuren!
Ik weet het natuurlijk niet maar jij wel en kan het daar over hebben met hem. Mijn vriend werd zowat gepusht om met kinderen te beginnen door zen familie, nja ondanks dat doet hij niet iets wat hij niet wilt. 
Misschien wordt hij ook wel gepusht door mensen zonder dat hij het heeft gemeld aan jou en daarmee zit. 
Laat het misschien voor nu ff inzinken en laten denken. Neem hem wel mee met de echo zodat hij het zelf kan zien. Mannen moeten het soms echt zien om door te laten dringen. 

Hier dan een bericht van iemand die géén spijt heeft van een abortus. Voor mij destijds een heel goede keuze geweest, geen complicaties aan overgehouden en geen depressie. 
Mijn keuze was weloverwogen, niet bepaald door anderen, geen druk, geen emotionele dwang. 
Gek genoeg kwam ik er jaren later achter dat ook mijn moeder een abortus heeft laten plegen, ook zij heeft geen negatieve gevolgen gekend. 

Ik kan niet in je koppie kijken, maar ik heb het idee dat jij niet helemaal achter de keuze staat en dat het vanuit emotie zal gebeuren. “Wat als mijn vriend bij me weggaat of mijn relatie lijdt eronder?”
Als je vriend er wel achter staat, wil je het dan houden? 

Garanties in je relatie heb je nooit. Relaties gaan over en relaties komen. Als jij het kindje wil houden, moet je dat doen. Stel dat je vriend je over anderhalf jaar verlaat. Dan sta je er ook alleen voor.
Maar als je vriend je over anderhalf jaar verlaat en jij hebt abortus laten plegen, zul je dan nog steeds achter die keuze staan, of heb je spijt? 
Geef hem, maar ook jezelf de tijd om te wennen aan het idee. Het is niet niks, met 1 boodschap heb je zijn leven veranderd:”je wordt vader en je leven zal nooit meer hetzelfde zijn.” 

@beckster, mag ik je vragen waarom je er voor hebt gekozen destijds?
Ik ben zeker bang dat mijn relatie gaat lijden, bij beide keuzes. Maar ik snap ook dat zonder deze situatie dat ook kan gebeuren.
we hebben in iedergeval de laatste paar dagen wat tijd genomen, hij heeft het gelukkig met iemand besproken en heb een klein beetje het gevoel dat hij iets minder in schok is.
ik kijk wel ontzettend uit naar de termijnecho! ☺️

Meid, blijf bij je eigen gevoel. Volgens mij wil jij het kindje wel heel graag. Ik denk dat je heel veel spijt gaat krijgen als je het weg laat halen.
Jullie zijn beide onverantwoordelijk bezig geweest door geen voorbehoedsmiddelen te gebruiken en nu zou je dit kindje weg laten halen omdat je vriend er nog niet aan toe is? Dat had hij eerder moeten bedenken. Het is toch een volwassen vent? Sorry, maar ik kan hier altijd een beetje boos om worden omdat er ook zoveel stellen zijn waarbij het stukken moeilijker gaat om zwanger te worden of helaas niet.
Je geeft zelf al aan dat jullie relatie zal veranderen welke keuze je ook maakt. Hopelijk draait je vriend bij (en anders pech voor hem zou ik denken) en kan je ook nog van je zwangerschap genieten. Want het is zo mooi en bijzonder.
Heel veel sterkte!

Terug
Bovenaan