Abortus

Zie op het moment vrij veel topic's staan over ongewenste zwangerschappen en de gedachten om voor een abortus te gaan. Vervelend dat er mensen in deze situatie zitten, maar zou je ook niet eens na kunnen denken over ADOPTIE?????
Als je even verder kijkt tussen de forums zie dat er veel vrouwen zijn die of moeite hebben met zwanger worden of het helemaal niet kunnen worden. Het belachelijke is dat jullie kostenloos een gezond compleet kindje weg kunnen laten halen, terwijl anderen jaren lang moeten wachten en enorm veel kosten moeten maken om eindelijk ouder te kunnen worden. Je kunt dan meer mensen gelukkig maken en je kindje een goede toekomst geven ipv zijn leven bruut te beeindigen omdat het jou niet helemaal uitkomt.

 
Goed dat je ook een andere optie voorstelt. Maar probeer niet te hard te oordelen over de keuze die iemand wel of niet maakt.
Je kan niet vanaf een forum oordelen waarom iemand met de gedachten loopt dit te doen.
Ook zij willen graag advies en gehoord worden, ook zij zitten met vragen en problemen.

Dus een hele goede optie die zeker goed is te vernoemen tegen een ieder die ongewenst zwanger is.
 
Ik denk dat de dames echt wel nadenken over alle opties incl adoptie.

Ik denk zowieso dat je zo`n beslissing niet lichtzinnig neemt.

Waarom dan toch een aanval op mensen die al genoeg moeten verwerken ?

Laat iedereen gewoon lekker in zijn of haar waarde.
 
Ik ben het wel een beetje met je eens supertje, maar ik denk ook dat verkomen beter is dan genezen.
Als je (nog) geen kind wil, dan moet je er gewoon voor zorgen dat je ook niet zwanger kan worden. Dan is een abortus ook niet nodig.
Over adoptie: mij lijkt zoiets toch erg moeilijk, het is toch je eigen vlees en bloed dat strax rondloopt op de wereld. En het is erg knap als je daar geen gevoelens voor hebt/krijgt.
 
Ondanks dat we in een tijd lezen waar we allemaal voor voorbehoudsmiddelen kunnen zorgen, wil het nog niet zeggen dat er iemand niet ongewenst zwanger kan worden. Om dan maar te zeggen, dan had je maar uit moeten kijken vind ik nogal hard. Ook mensen die in een perfecte situatie zitten en voorbehoudsmiddelen gebruiken worden ongewenst zwanger en kiezen voor abortus.

Als je zo boos wordt van deze situaties, reageer er dan niet op, deze mensen zijn echt niet geholpen door ze nog eens aan te vallen over dat ze dat eerder hadden moeten bedenken.

Idd er zijn genoeg mensen die moeilijk zwanger kunnen worden, maar dat heeft niemand in de hand en ook daar is niemand de schuld van.

Ieder mag zijn mening geven, maar iemand die in een situatie zit en hier om tips en adviezen komt vragen, voelt zich bepaald niet gesteund en welkom. Terwijl ze het al moeilijk genoeg hebben.

Je kunt van een forum niet iemand zijn situatie inschatten, dus oordeel niet zo snel en anders reageer gewoon niet, daar heeft niemand wat aan!!!
 
Hoezo aanvallen?? Ik wil alleen duidelijk maken dat er ook andere opties zijn. Ik vind dat er vrij licht over gedacht wordt. En ik ben het niet met abortus eens alleen in hele hoge uitzonderingen. Maar heb je enig idee hoeveel mensen moet doorstaan die wel aangewezen zijn op adoptie. Die zelfs afgewezen worden omdat hun opleiding niet hoog genoeg is? Het was mijn bedoeling om een andere optie aan te dragen waar het kindje niet de dupe van wordt en een ander geholpen kan worden. Lijkt me nog steeds een win -win situatie. En natuurlijk is het niet makkelijk om een kindje af te staan maar je kan altijd later nog wel contact krijgen.
 
Ik ben het volledig eens met supertje.Wij zelf hebben er ook vier jaar over gedaan om zwanger te raken.Er zijn overigens genoeg opties om niet zwanger te raken ongewenst,inderdaad 2x nadenken voordat je haat vrijen en voorbehoedsmiddelen staat wel op nummer 1.
Ik vind dat supertje heel goed beargumenteerd wat haar dwars zit en sta daar zeker achter.
 
Ik vind het ook een beetje grof door de bocht genomen... Ik wil niet zeggen dat ik voor abortus ben, absoluut niet. Maar als ik zou moeten kiezen tussen abortus of adoptie dan zou ik voor abortus kiezen... Ik denk niet dat ik kan leven met het idee dat mijn kind op de wereld loopt en niet weet waar en bij wie.

Natuurlijk zijn er genoeg stellen die een kind willen krijgen en dit niet kunnen, of er heel lang op moeten wachtten, terwijl er zoveel meiden van 16 zijn die zomaar even abortus doen omdat ze een wilde nacht hebben gehad. Maar er zijn ook zat vrouwen die een goede basis hebben en ongewenst zwanger worden...

Het is ieder voor zich en we hoeven het gelukkig niet met iedereen eens te zijn maar ik denk dat je een hoop mensen kwetst die een 'verplichte' abortus achter de rug hebben en dara nog altijd veel verdriet om hebben...
 
Terug
Bovenaan