Op dit forum zijn veel vrouwen met veel verschillende situaties. Of je kiest voor adoptie, of voor een abortus ligt dus denk ik ook geheel aan je situatie. Ook al ben jij iemand die absoluut tegen abortus is, kan het voor iemand een uitkomst zijn.
De mensen die ongewenst zwanger raken, zijn lang niet altijd mensen die er maar op los sexen. Maar daar is dit vooroodeel wel naar gericht. Ik lees vaak dat er staat, je bent volwassen genoeg om sex te hebben dan moet je ook voor de consequenties opdraaien. Ergens klopt dit ook wel, maar er zijn ook genoeg mensen in een onstabiele situatie waar financieel geen ruimte is voor een kindje die bewust kiezen voor een kindje.
Ook hiervan is wat te zeggen. Zulke kinderen worden uiteindelijk uit huis geplaatst.
Het is prima dat je adoptie wil aandragen als optie,maar mensen die ongewenst zwanger zijn, zitten in elk geval niet op zulk soort kritiek te wachten als dan had je maar uit moeten kijken.
Nogmaals iedere situatie is weer anders en daarbij past ook iedere keer een andere oplossing.
Probeer mensen in hun waarde te laten.
Laten we proberen om mensen op dit forum te helpen of iets leuks mee te delen, op deze manier kom ik in elk geval niet graag kijken of iemand iets leuks heeft te vertellen.
Je punt is duidelijk. Laat het hierbij. Het blijft een discussie waarbij er veel meningen zijn!