Abortus

@ Micromuis

GEEN BABY??? Kijk gerust even in de kalender. Aan het eind van de 6e week (dan weet je misschien net dat je zwanger bent) klopt het hartje al hoor. Dan leeft er iets in je. Dus als ik het goed begrijp snap jij ook niet waar vrouwen die een miskraam krijgen ook niet waar ze zich druk over maken omdat dit slechts " een klompje cellen" is?
Dus de aanleg en en alles wat erop zit is niet een klein mensje?? Dan hoef je je er toch ook niet aan te hechten als je er zo over denkt? Denk dat je dan wat aan je biologie moet gaan doen en je eerst eens een beetje moet verdiepen in wat er dan precies in je zit voordat je dingen begint te roepen. Snap daadwerkelijk niet dat je het slechts een klompje cellen durft te noemen. Dit zijn toch echt kleine mensjes die ook recht hebben om te leven, net als jij die kans hebt gekregen. Zeker zoals jij het neer zet is het helemaal egoistisch. En meisjes die zelf nog kind zijn, zijn wel volwassen genoeg om sex te hebben, maar niet om de consequenties te dragen? Het mag er allemaal maar op los neuken en dan effe in een kliniek het weglaten halen omdat het toch niks is? Dus mensen die geen kinderen kunnen krijgen hebben geen recht om moeder te worden en jij dan wel?
 
Ik geloof dat dit een onderwerp is waar je op een forum nooit uit gaat komen. Het is duidelijk dat er (zeker hier en dat lijkt me logisch) voor een hoop mensen veel gevoel bij dit onderwerp komt, maar juist daarom lijkt dit me geen goede plek om dit onderwerp zo provocerend naar voren te brengen. Ik kan me vinden in de argumentatie van iedereen hier en snap ook echt de achterliggende gedachten. Natuurlijk kan adoptie een win-win situatie zijn, maar wil dat ook zeggen dat dit altijd de beter optie is ten opzichte van adoptie? Ik geloof dat iedereen recht heeft op zijn eigen mening, maar ik geloof dat je onbewust ook een hoop mensen kwetst door het zo stellig en misschien iets kort door de bocht te formuleren.
 
@supertje
ik vind aan de ene kant dat het "dapper" is om dit onderwerp aan te kaarten.
aan de andere kant denk ik dat het voldoende was om het onderwerp te laten eindigen na de ??????

Ik las het onderwerp en bedacht dat ik daar ook mijn mening wel even over kon geven.
maar eerlijk gezegt weet ik het niet.
Ik zit niet en heb nooit gezeten in de situatie van danwel ongewenst zwanger danwel niet zwanger kunnen raken.
misschien zit aan elk argument wel een tegen argument.
het punt blijft dat we nooit voor een ander kunnen/mogen beslissen. Met dat ik deze zin type, vraag ik me af wanneer de reactie "je mag dus wel voor t ongeboren kind beslissen' volgt.
daarbij is het erg waarschijnlijk dat wanneer iemand een mening durf te geven (respect voor julie die dat doen) je een tegen mening terug leest. en dat moet kunnen.
misschien is dit een inhoudsloos stukje tekst.
maar voor mij het stuk wat ik kan melden, hopelijk zonder te kwetsen of te oordelen.

liefs smooty
 
@Smooty

Bedankt voor je reactie, maar ik wilde ook even de vrouwen er van bewust maken dat het voor sommige moeilijk of zelfs onmogelijk is om zelf kinderen te krijgen en daarom ben ik na de vraagtekens even doorgegaan met de toelichting daarvoor. Natuurlijk mag iedereen een mening geven, maar om bij de ene topic blij te roepen dat er een klein mensje in je groeit en bij een andere te zeggen dat het allemaal maar kan omdat het slechts een klompje cellen is, schiet bij mij echt helemaal verkeerd. En je vraagt je af wanneer de reactie wordt gegeven van je mag dus wel voor het ongeboren kind beslissen. Ik heb die woorden niet gebruikt maar het zeker wel bedoeld. En er zijn altijd uitzonderingen waarbij ik me het ook voor kan stellen. En als je in een uitzichtloze situatie zit, wat moet je dan? Ik vind het de overweging waard en adoptie onder de aandacht te brengen.
(daar was het ook voor bedoeld)
 
Op dit forum zijn veel vrouwen met veel verschillende situaties. Of je kiest voor adoptie, of voor een abortus ligt dus denk ik ook geheel aan je situatie. Ook al ben jij iemand die absoluut tegen abortus is, kan het voor iemand een uitkomst zijn.

De mensen die ongewenst zwanger raken, zijn lang niet altijd mensen die er maar op los sexen. Maar daar is dit vooroodeel wel naar gericht. Ik lees vaak dat er staat, je bent volwassen genoeg om sex te hebben dan moet je ook voor de consequenties opdraaien. Ergens klopt dit ook wel, maar er zijn ook genoeg mensen in een onstabiele situatie waar financieel geen ruimte is voor een kindje die bewust kiezen voor een kindje.

Ook hiervan is wat te zeggen. Zulke kinderen worden uiteindelijk uit huis geplaatst.

Het is prima dat je adoptie wil aandragen als optie,maar mensen die ongewenst zwanger zijn, zitten in elk geval niet op zulk soort kritiek te wachten als dan had je maar uit moeten kijken.

Nogmaals iedere situatie is weer anders en daarbij past ook iedere keer een andere oplossing.

Probeer mensen in hun waarde te laten.

Laten we proberen om mensen op dit forum te helpen of iets leuks mee te delen, op deze manier kom ik in elk geval niet graag kijken of iemand iets leuks heeft te vertellen.

Je punt is duidelijk. Laat het hierbij. Het blijft een discussie waarbij er veel meningen zijn!
 
Hoi Supertje,

Hier nog zo'n zwangere vrouw die er langer over heeft gedaan om zwanger te worden. Lef, dat je opschrijft wat anderen mogelijk alleen durven denken.

Hoe is het verder met en in je zs?

liefs Ano/Henny
 
Terug
Bovenaan