Abortus

Ik denk dat het wel belangrijk is om een discussie zoals deze te houden. Omdat er mensen zijn die er volgens mij te licht over denken om een abortus te laten doen. Ik vind het persoonlijk erg egoistisch. Wat kan het kleintje er aan doen dat het voor de ouders op dat moment niet uitkomt??
Kan gewoon niet begrijpen dat er nog steeds mensen zijn die denken dat het geen echt kindje zou zijn...
Het lijkt zo gewoon te zijn vaak, o, ik ben zwanger, maar het komt niet uit/past niet in mijn leven, dus: abortus is de oplossing.
 
Ha dames,

Wat een verschillende reacties allemaal. Van sommigen schrik ik toch wel een beetje. Mijn idee van leven begint toch echt al bij de bevruchting. Die 2 cellen smelten samen en gaan delen, dat is het eerste teken. mutatie! En daarna dat deze cellen allemaal een functie krijgen, het hartje gaat kloppen, de cellen gaan utigroeien tot organen en ledematen. Dit proces begint al bij de bevruchting. dus... dan is het al leven!!!

Mijn mening:

Als je beiden vrijt, heb je beiden verantwoording. ook als je door de pil/condoom heen zwanger wordt. Je weet toch dat dit af en toe gebeurd? Ja we vrijen wel en willen de consequenties moeilijk aanvaarden. Sommigen willen het helemaal niet. We gebruiken voorbehoedsmiddelen dus we worden niet zwanger... o.. shit... de pil heeft niet goed gewerkt... en nu??? Ja??? daar denk je toch van tevoren wel aan lijkt me? O, en dan is het ineens niet welkom? Wel de lusten niet te lasten! Wat een omgekeerde wereld is dat!

Vroeger werd er NIET gevreeën of simpelweg de consequenties aanvaard!!! Dat was een stuk simpeler. Nu willen we alles onder controle houden, we willen zwanger worden wanneer we dat zelf willen... (en als dit niet binnen een paar maand is maken we ons al druk!!! Zo is het toch?) En als het aan afwijking heeft dan willen we zelf de keuze om het leven in de baarmoeder te beeindigen! Alles moeten we zelf kunnen bepalen!!! En er moet vooral geen kritiek op komen... want iedereen moet in zijn waarde gelaten worden!!

nee... als de buurman een meisje ontvoerd en haar vervolgens vermoord... dan is het allemaal zijn schuld en hij heeft alles gedaan... hij moet aangepakt worden! Maar als een moeder het leven van haar ongeboren kindje beeindigd dan is dat eigen keuze! dat moet kunnen, dat moeten we vrij laten.

Dus hoe jonger het kind, hoe minder erg??? ik kan die gedachten niet volgen. Leven is leven! Ook 12 weken is leven, ook een ontwikkelend embryo zonder hartslag ontwikkeld en leeft. (een plant heeft ook geen hartslag maar groeit ook!! Dat is toch leven?????) Maar mogen we dat dan wel beeindigen?? Omdat het nog zo teer en broos is en nog geen besef van bestaan heeft?? Mag het daarom wel gedood worden? Omdat we de gevolgen niet willen dragen, omdat een kind een ingrijpende zaak in ons leven is??? Wie niet zwanger wil raken moet simpelweg niet vrijen. met anti-conceptie kun je het uitstellen, maar ja... af en toe is dat ook niet waterdicht... ONZE verantwoording... niet die van de baby... die heeft er niet op gevraagd om toch te ontstaan!

Ook niet als het niet levensvatbaar zou zijn! want in de baarmoeder heeft het het goed. Denk maar niet dat een kindje minder lijdt als je het aborteert. Zolang een kindje niet zelf overlijdt, mag je het leven niet beeindigen. Het leeft toch?? Ja... tuurlijk is dat pijnlijk voor de ouders. Een trappende baby die geen toekomst heeft. Wat moet dat verschrikkelijk zijn. Maar ik heb het leven niet gemaakt en laten ontstaan! Daarom beeindig ik het ook niet! Dit is de reden dat wij geen 20 weken echo doen. We willen alles niet weten. we laten het zo! het kindje is welkom en we wachten af wat ons gegeven is! Ook een gehandicapt kind is welkom en als ons kindje niet levensvatbaar is dan zullen we dat dan zien! Nu leeft het... dan is het goed!

Weet wat je doet als je aborteert, na die tijd krijgt 98% schuldgevoelens.... adoptie lijkt me dan ook een veel betere optie, als je weet dat je er niet voor kunt zorgen en een ander er heel erg blij mee is. Of gun je dat een ander niet?

En ja.... zwanger worden na een verkrachting... ik snap de noodsprong... ik snap de angst... ik snap dat je het kwijt wilt... er is je al zo verschrikkelijk leed aangedaan en dan ook nog een kind van hem... ik snap dat je dat niet wilt... ik zal die vrouwen nooit kwalijk nemen dat ze toevlucht tot een abortus nemen!! Nooit! Ik kan dat heel goed begrijpen. Toch ben ik er van overtuigd dat het ook anders had gekund... hoe moeilijk en hoe pijnlijk ook... het kindje is er al... het is al leven... mijn mening is dan dat je zelf dan geen recht meer hebt om het te doden.

Wanneer mag je in mijn ogen wel aborteren?
Alleen als het leven van de moeder in gevaar is. als beiden zullen sterven door niet in te grijpen, dan is het het beste om de moeder te sparen.

Nou ook een heel verhaal... maar ik moest het toch even kwijt!
 
Even een laatste reactie. Het is hier vrij duidelijk dat vrouwen die makkelijk zwanger raken hier veel makkelijker denken dan de namen die ik ken van het als het langer duurt forum. Waarschijnlijk kennen wij de wanhoop, het verdriet en de gedachte dat je misschien nooit een kindje kunt krijgen een stuk beter en zien wij veel meer het wonder in het feit dat bij ons nu wel leven in ons groeit. Daarom kunnen wij ons bij een abortus weinig voorstellen.

@ano

Gaat geweldig hier en met jou? Gaat al opschieten he? Hoop dat je er ook zo van geniet.

 
hoi,

ik ben het allemaal een beetje aan het volgen over dit onderwerp, ik wilde mijn reactie ook zetten maar ik wist even niet zo goed hoe ik het moest verwoorden...maar goed.
Als je zo`n topic opend zet je je eigen gevoel/mening er in, dit is goed!! tuulijk heeft iedereen zijn eigen visie op "Abortus".
Zelf weet ik eigenlijk niet wat ik er van moet vinden, ik heb jouwn reactie`s gelezen Micromuis84, en vind je het allemaal erg goed verwoord!! Het is aan de ene kant goed dat het er is, maar dan bedoel ik meer als vrouwen/soms jonge meisje worden verkracht en zwanger raken... dan is een abortus een goede optie...
Je kunt lang en breed praten over voorbehoedsmiddelen,gewoon rond sexen ect ect... er is altijd een kans dat je zwanger kunt raken, en dan??? voor de 1 ligt abortus voor de hand en voor de ander moet er niet aan denken.
ik denk dat het aan ieder zijn eigen is om hier een mening over te hebben, en om zijn keuze over te maken. Maar wat vooral belangrijk is, is dat, mochten hier mensen zijn die een abortus hebben gehad, ook hun verhaal kwijd kunnen. Ze zullen hun redenen er echt wel voor hebben, je kunt, door je eigen gevoelens mee te laten spelen, iemand enorm kwetsen. Vooral op zo`n forum kun je soms niet alles vertellen en krijg je de helft van het verhaal soms maar mee...
Ik vind dat we de mensen die ook een abortus willen/hebben gepleegt hun verhaal hier kwijd kunnen en niet bang hoeven te zijn dat wij ze veroordelen. Tuurlijk heb je frustraties, vooral voor de toekomstige mama`s en die graag zwanger willen worden maar dit niet lukt. maar goed LIFE is not always that easy!.... meiden ik hoop, mocht er weer zo`n "gevoelige"topic komen dat we leuk kunnen blijven reageren!!

pfff nou hoop dat ik niets verkeerd heb gezegd!! ;)

liefs

mij
 
@ supertje,
Ja, het is heerlijk om leven in me te voelen. Wie had dat gedacht..... soms is het nog wel heel onwerkelijk en kan ik het me niet voorstellen dat er straks echt een babytje in het wiegje ligt. Ik heb pas het 1e rompertje gekocht maar blijf het eng vinden.
liefs x
 
Ik heb een paar jaar geleden ook een abortus ondergaan en het valt me op hoe snel mensen met hun oordelen en conclusies klaarstaan zonder zelf in zo'n situatie te hebben gestaan.
Ik was aan de pil maar ben door de pil heen zwanger geraakt.
Ik zat in een situatie waarin ik het kindje niet kon geven wat het verdiend & het is een hele moeilijke beslissing geweest maar voor mij op dat moment de juiste.
Het is niet iets wat je zomaar even doet en het blijft je hele leven bij je.
Ik moet er nog elke dag mee leven.
Dus ik kan me er gewoon kwaad om maken dat er mensen zijn die net doen alsof het iets is dat je zomaar ff doet en dat het dan klaar is.
Zo werkt het niet!
Dus denk eerst na voordat je oordeelt & heb respect voor ieders beslissing, hoe deze beslissing ook mag zijn.
 
Terug
Bovenaan