Advies over RRR, slaap- en waakritmes voor iedereen. Mij heeft het heel erg geholpen destijds.

Wat fijn dat je dit erop hebt gezet!Wij zijn het nu ook aan het proberen!
Onze dochter is nu 6 wkn oud ook en die sliep hoogstens 6 uur op een dag.
S'avonds was ze altijd klaar wakker en lag dan ook in de box.De laatste
tijd begon ze ook altijdte huilen, alleen als je der vast hield was ze stil.
Maar hallo ik ben geen kermis attractie, maar ik wist dus niet wat wijsheid
was.Ik ben er gister mee begonnen, en met kleine stapjes merk je al dat het  
helpt.Eerst als ze huilde ging ik er heen en dan nam ik er mee naar
beneden.En lag ze lkkr in de box klaar wakker!Het enige nadeel aan deze
methode is dat je niet naar buiten mag/kan met der.Net als wat jij zei ze
vinden het heerlijk in de wagen ze valleen dan lkkr in slaap.Maar aan de andere
kant is het natuurlijk ook wel druk, ze horen het toch.Maar goed ik kan nu geen
boodschappen doen, want ik laat haar echt niet alleen thuis!Hoe doen jullie dat?

in ider geval bedankt voor je advies hier op het forum, ik heb er vertrouwen in dat
het bij ons ook gaat werken!

groetjes duckie(mijn naam is ook Daphne trouwens wel grappig!)

Hallo ,

Ik heb het volgende met mijn zoon en ik twijfel zo.

Sem is nu 10,5 week en nu gaat het zo.

Om 7.00 fles en dan even spelen en dan gaat hij naar bed dit vind hij prima , dan gaat hij huilen en ik ga er na 10 minuten heen en dan geef ik zijn speen en dan slaapt hij heerlijk maar na een half uur is meneer er weer en als ik dan zij speen geef hem laat huilen niks helpt echt als ik hem dan er uit haal is hij best gezellig maar na een uur is hij het zat en dan moet hij eigenlijk nog een uur wachten op zijn eten dus vaak geef ik hem dan zijn eten en hij eet alles op krijgt 5 flessen van 180 met nutrilon standaard en forte gemixt.Dan is hij al heel snel moe want hij is al lang wakker dan leg ik hem in bed en vaak slaapt hij dan zo zonder te huilen alleen na een half uur en soms een uur is meneer er weer en dan laat ik hem weer wat huilen maar hij valt niet meer in slaap is verder wel gezellig dan wel weer eerder zijn fles dus ongeveer 3 uur er tussen inplaats van 4 uur dan gaat hij weer naar bed en slaapt hij maar weer een half uur en dan is hij het behoorlijk zat vaak doe ik hem dan in badje om wat tijd te rekken en dan om 18.00 al zijn fles i.p.v 19.00 dan gaat hij vaak direct naar bed en slaapt als een blok wij moeten hem dan echt wakker maken voor zijn laatste voeding en die geef ik om 23.00 dus daar zit 5 uur tussen en dan gaat hij weer heerlijk zijn bedje in en komt dan pas om zo 5 a 6 uur dan geven we nog even zijn speen en om 7 uur krijgt hij zijn fles.

Hij gaapt de hele dag dus ik zie dat hij echt wel moe is maar hoe laat je hem langer slapen want een half uurtje is toch echt niet genoeg.

Ik heb dus die 30 minuten niet nodig voor dat hij gaat slapen maar als hij wakker wordt maar is dat goed om te doen.

Ik vind het behoorlijk lastig en voor me zoontje het ergst want op het eind van de dag kan je hem echt op vegen en dat huilen vind ik ook zo lastig.

Ik lees hier dat veel mensen het gedaan hebben en dat het werkte , wie kan mij vertellen hoe ik het dan moet doen.

Alvast bedankt , Jessica !!

Wat een uitkomst zeg, we zitten nu op de 4de dag en het gaat steeds beter. Vanochtend heeft Olivier zelfs 3 uur achter elkaar geslapen terwijl hij eerst na 20 min/ 10 min/ 50 min wakker werd. Wist van gekkigheid niet wat ik met die rust aanmoest, zeker nu mijn dochter naar het KDV is.
Ja het is onhandig dat je even niet de deur uit kan voor een week en ben ook benieuwd hoe het gaat als ik volgende week weer rustig aan weer wat ga doen. Hoe heb jij dat ervaren Daphne??
Wel zit ik nog een beetje met de hoeveelheid voedingen. De eerste dagen heb ik 2x 'troost-voeding' gegeven maar nu hoeft dat niet meer. Maar hij krijgt wel 6 flessen van 150 ml. De nachtvoeding zijn we aan het afbouwen. Hebben jullie nog tips en trucs hiervoor. Ik weet dat een tijdje iets meer voeding niet erg is maar zou toch wel naar die 5 voedingen willen.
Groetjes Anne

Hallo dames!

Ik ben zelf ook een groot voorstander van de r's, brengt rust voor iedereen in het gezin!
Het staat ook heel duidelijk beschreven in het boek van Ria Blom; 'Regelmaat en Inbakeren' (oa te bestellen via bol.com), handig als je een naslagwerk wil dat je er altijd bij kunt pakken, ik vond het destijds een gouden tip!

Ja moeder Anne, Met die vraag liep ik ookal!Als je straks weer een beetje je normale leven gaat oppakken....is het dan niet allemaal voor niets geweest?Kijk ik snap dat je die richtlijnen aan moet houden van 50 minuten uit bed 30 min flesje geven 30 min in de box enz enz, maar kan je dan wel gewoon ook even boodschappen doen nadat ze de fles heeft gehad?Maar moeder Anne hoe doe jij dat dan met je boodschappen?Ik vind het echt een beetje vervelend!Mijn dochtertje heeft net ook  3 uur achter elkaar door geslapen heerlijk is dat!Anders was ze ook na een uur al uitgekeken in bed!En wij zijn pas vanaf gister ermee bezig!Gaat wel goed zo!Ik heb er net in bed gelegt en ik hoor er nog steeds niet!WOW!Nou ben benieuwd over de antwoorden!

Groetjes

eindelijjk ishet gelukt om je verhaal uit de printer te krijgen!
zoals ik al eerder zij, passen wij het RRR vanaf week 6 ongeveer toe, Bente is nu 14 weken....doordat ze weet dat ze mag slapen als ze aangeeft dat ze moe is, gaat ze meestal wel slapen als ze in bed gelegd wordt....ik las een vraag over hoe het nu gaat met RRR als je naar buiten wilt voor bijv. boodschappen doen....nu Bente moet nogal es naar het ziekenhuis, voor kinderfysio, en dat probeer ik altijd zo te plannen dat we de deur uit kunnen direct nadat ze haar flesje heeft gehad,bijv. half 3 flesje, is half 4 klaar, dan kom kwart voor 4 in het ziekenhuis zijn. daar loop ik dan heen,(is dichtbij) en vaak slaapt ze dan in de wandelwagen heen en ook op de terugweg...dan laat ik haar liggen in de wandelwagen tot ze zelf wakker wordt...geeft ze aan dat ze nog moe is, dan leg ik haar in bed..ik ga ook wel eens met haar wandelen buiten als het mooi weer is, bijv. een uurtje...dan haal ik haar uit bed(ook al slaapt ze nog) een uurtje voordat ze haar flesje krijgt en dan slaapt ze in de wandelwagen verder, zolang die beweegt..komen we weer thuis, krijgt ze direct haar flesje...
ze gaat nu ook 3 dagen in de week naar KDV en daar doet ze het natuurlijk wel weer een beetje anders dan thuis...ze slaapt minder op het KDV, niet dat ze haar eerder uit bed halen hoor..maar ze is gewoon meer wakker, van alle indrukken denk ik. ze halen haar dan uit bed, en leggen haar in de box, zodra ze slaapsignalen geeft proberen ze of ze wil slapen in bed...dit lukt meestal voor een uurtje..daarna gaat ze erg huilen...dan leggen ze haar in de box en soms valt ze daar dan wel in slaap...ze leggen haar ook nog wel in de wandelwagen, dan slaapt ze ook wel eventjes...Het belangrijkste is denk ik dat ze de mogelijkheid krijgt om te gaan slapen als ze dat aangeeft. ze is wel heel erg moe als ze terug komt van het KDV, en slaapt prima snachts...ze is ook heel vrolijk en enthousiast, dus ik denk dat ze het prima doet zo op het KDV.
het voelt in ieder geval goed, en dat komt voornamelijk omdat ze haar snappen op het KDV!

Hoi meiden,

Wat fijn om te lezen dat het allemaal super gaat. Even over jullie vraagjes over die ene week thuis blijven.

Probeer echt thuis te blijven die ene week. Maar nood breekt wet zeg ik maar. Als je niet anders kan dan is het zo, maar probeer zo veel mogelijk thuis te blijven. Na die week ging ik langzaamaan opbouwen. 1x per 2 dagen de deur uit. Of de ochtend of middag. Als het heel druk was geweest dan bleef ik de dag erna thuis om snel weer het ritme op te pakken. Dat voel je zelf het beste aan.

Wat betreft het huilen op het KDV. Zoals ik het lees word je kindje ongeveer na een uur slapen 'wakker'? Zo ja, dan is dat waarschijnlijk het 50-minuten huiltje. Ieder kindje heeft een slaapcyclus van ongeveer 50 minuten. Ze worden soms half wakker en kunnen dan zelfs tot 10 minuutjes huilen, maar als je je kind dan laat liggen zal je zien dat ze na die tijd gewoon weer doorslapen. Dus ik zou zeggen tegen het KDV dat ze je kind even moeten laten liggen en niet oppakken oid voor 10 minuten. Huilt je kind dan nog dan kan je het oppakken. Maar als je je kind gewoon laat liggen blijft het in die sluimertoestand en slaapt het gewoon weer verder. Volwassenen hebben ook een slaapcyclus en hebben om de zoveel tijd dat we licht slapen en diep slapen. En dat hebben babies dus ook alleen wij worden meestal niet wakker en babies kunnen wel 'wakker' worden.

Rian: Ik heb het boek van Ria Blom ook gekocht en is idd een aanrader. Heel veel info hiervan komt ook gedeeltelijk uit haar boek.

Jessica: Een fv kindje mag na 3 uur voeding, maar ook na 4 uur. Dus daartussen mag hij voeding. Er moet wel echt minimaal 3 uur tussen de voeding zitten. Misschien geeft je dat wat rek? En mss heeft hij ook wel last van z'n slaapcyclus? Mss een tut geven waar z'n speen aanzit zodat hij z'n speen makkelijker kan vinden?

Groetjes Daphne

Hoi Daphne

Ik had nog een vraagje over die voeding!Onze dochter laat ontzettend veel winden, als ze uit bed is hoor je alleen maar scheetjes!En ze heeft ook vreselijk dunne ontlasting, het is net water het loopt zo van der kontje af!Maar krampjes heeft ze al 2 weken niet meer.Toen jij overgestapt bent naar omneo geloof ik, heb je dat toen in overleg gedaan met het cb?En heeft het geholpen andere voeding?Kijk ik vind het niet hinderend hoor die winden en die dunne ontlasting het maakt voor mij niet uit!Maar ik weet niet of het wel goed voor der is, en of het wel normaal is!Nou kwacht op je reactie!!

Groetjess

Terug
Bovenaan