Advies over RRR, slaap- en waakritmes voor iedereen. Mij heeft het heel erg geholpen destijds.

quote: jessicabosmans reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-02-2007 15:42:18'));

Hallo allemaal ,

Tot nu to werkt het nog niet echt , net heeft hij een uurtje geslapen en toen heb ik hem nog even in zijn bed gelaten maar hij ging heel hrd huilen toen heb ik hem verschoont en heeft hij even in d box gelegen want hij mog pas over 1,5 uur eten en vanochtend heeft hij zo veel gehad na een half uurtje ging hij weer huilen toen toch maar weer in bed gedaan na 20 minuten heb ik even zijn speen gegeven en nu slaapt hij en nu zit er 4 uur tussen maar ik laat hem natuurlijk nu lekker slapen ik ben benieuwd voor hoe lang is dit goed om te doen , ik ben al lang blij dat hij weer even slappt.

Groetjes Jessica !!

Hartstikke goed joh dat hij toch zo lang heeft geslapen. Maar wat ik toch zou proberen is m dan toch wakker te maken na 4 uur. Probeer het ritme op te bouwen. Moeilijk hoor. Wat is wijsheid. Ik heb het via de e-mail contact gezocht met de consulent. Kostte wel geld, maar ze kan ook thuis langskomen. Kost wel meer geld. Maar kijk maar eens op haar site. Zie link in mijn verhaal boven.

hi
ik heb het hele verhaal net zitten lezen en ben ook wel voorstander van rust en regelmaat
althans het werkte heel goe toen m'n kleintje nog borstvoeding kreeg, want toen voedde ik nog zo'n 8 keer per dag
nu krijgt hij sinds een week 5 x 180 (200) en dit gaat helemaal op, dus hij sit aan z'n max
maar hij is elke keer ruim een uur tot anderhalf voor de voeding wakker en dan lukt het me dus niet meer op het ritme, van wakker, voeden, spelen, box, moe, bed aan t ehouden
bijvoorbeeld hij komt om 6:30 's ochtends, dan leg ik hem het liefst gelijk nog even terug, zodat ik m'n peutertje rond 7 uur kan wassen en aankleden en mezelf klaar kan maken
dan wordt hij rond 9 uur wakker, maar het is pas etenstijd om 10:30, dat kan ik op zich wel rekken, door wandelen, boodschapjes, badje, of spelen, maar dan geef ik hem om 10:30 voeding en daarna wil hij wel graag naar bed (kort na elf uur) dan slaapt hij wel 2 uur achter elkaar, maar wordt dan dus weer te vroeg wakker, 14:30 zou weer etenstijd zijn, maar hij is dan vaak rond 13:00 al erg huilerig, huilt hard en lang, als ik hem dan bij me houdt en wieg dan wordt hij wel rustig, maar tot 14:30 volhouden is lastig, dit patroon gaat zo de hele dag door.......
heb je hier misschien ook een tip voor?
bvd
groetjes mel

quote: mel reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-02-2007 20:42:37'));

hi
ik heb het hele verhaal net zitten lezen en ben ook wel voorstander van rust en regelmaat
althans het werkte heel goe toen m'n kleintje nog borstvoeding kreeg, want toen voedde ik nog zo'n 8 keer per dag
nu krijgt hij sinds een week 5 x 180 (200) en dit gaat helemaal op, dus hij sit aan z'n max
maar hij is elke keer ruim een uur tot anderhalf voor de voeding wakker en dan lukt het me dus niet meer op het ritme, van wakker, voeden, spelen, box, moe, bed aan t ehouden
bijvoorbeeld hij komt om 6:30 's ochtends, dan leg ik hem het liefst gelijk nog even terug, zodat ik m'n peutertje rond 7 uur kan wassen en aankleden en mezelf klaar kan maken
dan wordt hij rond 9 uur wakker, maar het is pas etenstijd om 10:30, dat kan ik op zich wel rekken, door wandelen, boodschapjes, badje, of spelen, maar dan geef ik hem om 10:30 voeding en daarna wil hij wel graag naar bed (kort na elf uur) dan slaapt hij wel 2 uur achter elkaar, maar wordt dan dus weer te vroeg wakker, 14:30 zou weer etenstijd zijn, maar hij is dan vaak rond 13:00 al erg huilerig, huilt hard en lang, als ik hem dan bij me houdt en wieg dan wordt hij wel rustig, maar tot 14:30 volhouden is lastig, dit patroon gaat zo de hele dag door.......
heb je hier misschien ook een tip voor?
bvd
groetjes mel

Ik zou het niet precies weten, alleen mag je ook na 3 uur al voeding geven hoor, tussen de 3 à 4 uur mag je weer een nieuwe voeding geven, dus ik zou dat gewoon proberen

Ja dat heb ik ook, mel. Ik heb vanaf week 5 dit ritme erin gekregen, door  ons twee weken op te sluiten in huis. Het heeft mij ook erg veel rust gegeven, maar toch is het af en toe rekken geblazen. Ze slaapt nl maar een half uur.... Soms 45 min.
Ik bepaal 's cohtends, als ze wakker is, hoeveel voedingen ik ga geven. Als ze vroeg wakker is, geef ik 6 keer 165 cc en als ze laat wakker is, doe ik het in 5 keer 200 cc. Zo hebben we het allebei makkelijker. Misschien iets voor jou. Ik doe er wel johannesbroodpitmeel in de fles, zodat ze wel steeds 20 min over de fles doet, om het verzadigde gevoel te krijgen.

D

hee diane
dat is ook nog een idee, eventueel een fles extra dan maar
ik doe nu als hij 's nachts komt wel een klein flesje van 100 ml, maar meer spreiding is misschien ook wel een oplossing
hoe oud is jouw kleintje?
het gaat nu soms wel beter (laatste paar dagen)
maar gewoon eten geven als hij wakker is leek me geen optie omdat je dan al snel boven de 1000 ml per dag uitkomt
groetjes mel

Hallo allemaal ik heb nog een enorme goede tip. Olivier sliep wel redelijk na de drie R's en inbakeren maar elke keer maar hazeslaapjes. Ik heb toen met zo'n babyconsulente contact gehad en zij adviseerde mij het volgende.

Bij tekenen van vermoeidheid in bed en in de bakerzak. Als hij dan huilt na 10 minuten gaan troosten maar proberen je kind in bed te laten liggen. En zodra hij stil is dan weer weg. Dit blijven herhalen totdat hij slaapt.
Wordt hij dan na bv 20 minuten wakker, liefst al doen als je hem hoort pruttelen. Dan weer troosten en weer weggaan.
Voeden om de 2,5 - 3 uur als het nodig is ander om de vier uur.
Op deze manier wordt je kindje geholpen om dieper in slaap te komen en dus wel langer te gaan slapen.
Wij hebben ook een spugdoekje over zijn hoofd gelegd zodat zijn 'wereld'' wat kleiner wordt en minder prikkelend.
Dit adviseerde zij om drie dagen uit te proberen. Bij dag een in de middag sliep hij al meteen 2 uur achter elkaar. Wist niet wat me overkwam.
En nu 4 dagen later slaapt hij tussen de voedingen gewoon door!! Een heel ander kind hebben we er voor terug gekregen.
Dus ons advies als je kindje niet doorslaapt. Proberen gewoon!!

Succes Groetjes Anne

Terug
Bovenaan