Advies over RRR, slaap- en waakritmes voor iedereen. Mij heeft het heel erg geholpen destijds.

Hoi Daphne ,

Ik had nog een vraagje , vaak als hij wakker word ga ik inderdaad niet gelijk naar hem toe maar vaak zit hij wat te brabbelen en naar zijn handjes te kijken dit kan hij wel een half uur vol houden en dan pas gaat hij huilen  moet ik hem daarna 30 minuten laten huilen want hij heeft dan pas een half uurtje geslapen , ik vind het best moeilijk allemaal want hij valt zo vredig in slaap maar hij is zo weer wakker en moet ik dan als hij weer wakker is gelijk weer eten geven , ik heb het nu gedaan en ik ga hem zo op bed doen ik ben erg benieuwd hoe lang hij blijft slapen .

Gaf jij borstvoeding of flesvoeding en hoe zag jou dagindeling eruit wanneer deed jij je kindje in bad.

Groetjes Jessica.

Hallo dar ben ik weer ,

Ik heb Sem lekker op bed gelegt   en viel na 10 minuten heerlijk in slaap en ja hoor na een half uur hoorde ik hem weer en zat hij wat te brabbelen dit ging na 10 minuten over in huilen ik heb een half uur gewacht en toen ben ik naar hem toe gegaan maar nu zit er pas 2 uur tussen zijn fles kan toch niet nu alweer een fles gaan geven maar dat houd in dat hij nu wakker is en ik weer ga wachten met eten geven en daarna nog even spelen en dan weer naar bed maar dat is eigenlijk niet de goeie volgorde.

Ik weet niet meer zo goed wat ik moet doen en dat half uur laten huilen nadat hij een half uur geslapen heeft vind ik ook behoorlijk zwaar , wie kan mij helpen wat te doen !!

Groetjes Jessica.

Hoi Jessica,

Ik heb geen borstvoeding gegeven omdat het niet lukte. Ik heb dus FV gegeven. Dat 30 minuten laten huilen is alleen voor als hij gaat slapen niet voor als hij wakker wordt. Ik weet niet waarom hij elke keer wakker wordt.  Mss is zijn voeding ook te 'slap' voor hem. Je zou kunnen proberen om wat johannesbroodpitmeel in zijn voeding toe te voegen waardoor de melk wat dikker wordt en hij meer voldaan is en daardoor wat langer slaapt.  Of overstappen naar voeding voor hongerige babies. (overleg dit wel even met het cb wat betreft voeding voor hongerige babies) Daarbij zou ik ook overstappen op een dentalspeen. Dat is een speen met het gaatje bovenin. Dat zit dan tegen het gehemelte aan en moet hij harder zuigen om de voeding eruit te krijgen en daardoor wordt hij ook moeier. Het lijkt gewoon dat hij honger heeft en daardoor wakker wordt. Ik zou het zo gaan proberen:

Wakker
verschonen
voeden (met dikkere voeding en dentalspeen gebruiken)
knuffelen
in de box en zelf laten spelen totdat hij moe wordt
slapen

Hoi Duckie

Windjes laten en dunnere ontlasting is in principe niet zo erg hoor. De ontlasting moet ongeveer de dikte hebben van vanillevla ;-) Als je net bent overgestapt om Omneo kan het idd zo zijn dat je baby even moet wennen, dit wennen duurt ongeveer 2 weken. Zolang ze er geen last van heeft en genoeg drinkt en elke keer een plasluier heeft zou ik het gewoon even afwachten totdat de ontlasting wat dikker wordt.
Ik heb het wel gezegd tegen het cb en die was het met me eens. En bij Daan zag ik gelijk verschil. Hij was meer voldaan geen kramp meer. Het was gewoon een ander ventje.

Groetjes van Daphne

Hoi daphne ,

Ik gebruik al voeding voor hongerige baby`s en s`avonds en s`nachts slaapt hij wel goed want hij krijgt meestal om zo 18.00 zijn 4e fles en dan gaat hij 19.00 zijn bed in en moet ik hem echt om 23.00 wakker maken en dan gaat zijn 5de fles erin en dan komt hij zo half zes.

Nu heeft hij al 3 flessen op omdat ik hem na het wakker worden ga voeden dus vandaag zal hij wel wat extra krijgen maar dat vind ik niet erg als hij maar wat langer ging slapen.

Hoe heb jij contact gezocht met zo`n consulent alleen via mail of is ze ook bij je thuis geweest.

Ik moet ook maandag weer beginnen met werken en dan gaat sem naar de opa`s en oma`s 2 dagen en papa is ook 1 dag thuis aan de ene kant wel zin aan de andere kant ook weer niet want hoe zullen hun het doen en ik ben al 11 weken met hem maar denk dat het ook wel goed voor me is even wat anders.

Hoe oud is jouw zoontje nu en hoe ziet jouw dagindeling eruit.

Vanavond hebben we ook een verjaardag van een vriend van ons en dan twijfel ik alweer om daar heen te gaan maar s`avonds slaapt sem altijd goed en ik zorg altijd dat ik voor zijn laatste voeding weer thuis ben , erg lastig allemaal van alleen maar thuis zitten word je ook gek.

Bedankt voor al je tips een kleintje is niet altijd even makkelijk hihi.

Groetjes Jessica !!

Hoi Jessica,

Ik herken je probleem wel hoor. Af en toe is Olivier snel wakker na het slapen. Meestal laat ik hem dan even morrelen en hoor je vanzelf wel of hij morrelt en weer in slaap valt of dat hij morrelt en steeds harder gaat huilen. Als hij het laatste doet ga ik even naar boven, troost hem even en leg hem dan weer terug. Hij valt dan wel na een paar minuten weer in slaap. Maar ik zou graag willen dat hij ook lekker doorslaapt. Ga zeker die dental speen gebruiken. Had hem al in huis gehaalt want we hebben nu een speen voor prematuren (kleinste gat wat er is) maar dan kan hij zijn fles in 5 minuten leeg drinken. Niet echt heel handig en dan halen we wel tussendoor zijn fles even eruit zodat hij kan rusten maar al met al blijft het toch iets van vijf minuten. Ben benieuwd hoe dat gaat.
GRoetjes Anne

Hallo allemaal ,

Tot nu to werkt het nog niet echt , net heeft hij een uurtje geslapen en toen heb ik hem nog even in zijn bed gelaten maar hij ging heel hrd huilen toen heb ik hem verschoont en heeft hij even in d box gelegen want hij mog pas over 1,5 uur eten en vanochtend heeft hij zo veel gehad na een half uurtje ging hij weer huilen toen toch maar weer in bed gedaan na 20 minuten heb ik even zijn speen gegeven en nu slaapt hij en nu zit er 4 uur tussen maar ik laat hem natuurlijk nu lekker slapen ik ben benieuwd voor hoe lang is dit goed om te doen , ik ben al lang blij dat hij weer even slappt.

Groetjes Jessica !!

hai....

even reageren op het huilen op KDV....ze proberen wel het aan te kijken, maar na 10min halen ze haar eruit, omdat ze anders alle andere kindertjes wakker maken...het feit dat ze haar dan in haar wippertje, of in de box leggen, lijkt me wel oké omdat ze dan niet onder de babygym ofzo ligt..ze hebben 1kant leeg enzo....vandaag bijv. viel zein haar wippertje in slaap...en hebben ze haar met wippertje en al in haar bedje gezet, heeft ze zo 3uur geslapen!

quote: ventolin reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-02-2007 17:26:56'));

hai....

even reageren op het huilen op KDV....ze proberen wel het aan te kijken, maar na 10min halen ze haar eruit, omdat ze anders alle andere kindertjes wakker maken...het feit dat ze haar dan in haar wippertje, of in de box leggen, lijkt me wel oké omdat ze dan niet onder de babygym ofzo ligt..ze hebben 1kant leeg enzo....vandaag bijv. viel zein haar wippertje in slaap...en hebben ze haar met wippertje en al in haar bedje gezet, heeft ze zo 3uur geslapen!

Hoi,

Idd is het zo dat ze haar er uit moeten halen omdat dan de andere kindjes wakker worden. Niet bij nagedacht. Maar ze laten haar wel 10 minuutjes huilen. Dus dan zal ze idd wel echt wakker zijn. Maar wat ik altijd van heel veel mensen gehoord heb is dat je je baby niet zo lang in de wipper mag laten omdat dit slecht is voor het ruggetje. Dan kunnen ze d'r beter gewoon in bed leggen en uit de wipper halen. Maar ja, ik snap dat ze niet alleen maar aandacht aan haar kunnen geven. Moeilijk is dat hè.

Groetjes

Terug
Bovenaan