al nagedacht over de kraamtijd?

hebben jullie er al over nagedacht hoe je het wilt??
ikke wel vooral na de ervaring van de eerste...

dit kindje gaat niet van hand tot hand(eerste wel en toen had ik na een week een overstreste baby...)
mijn schoonmoeder is niet 3 maal daags welkom zoals ze wel deed bij de eerste.... zo kon ik niemand anders uitnodigen..(lag in het zkh)
kaartjes gaan er na een week pas de deur uit...
wij willen een rustige kraamweek ivm de oudste die toch ook moet wennen
mijn moeder heeft mij ontzettend geholpen de eerste keer dus die is natuurlijk wel welkom schoonmoeder nam allerlei familie mee en liep met ONS kind te showen alsof het de hare was...(en zei ook steeds kom maar bij mama ipv oma grrr)
na de bevalling willen wij eerst met zn 4tjes zijn ons zoontje wordt gebracht of mijn man haalt hem op en dan even genieten met zn 4en voor de rest erbij mag....

ik leg deze keer al bij voorbaad kraamverband in de vriezer voor de zwelling na de bevalling... vorige keer moest ik wachten tot de kraamverbanden bevroren waren en duurde me te lang hahaha

ook wil ik deze keer rust tijdens de borstvoedingen bij de eerste liepen mensen in en uit en liep de voeding niet echt lekker in het begin.

wij "eisen" dat mensen wel bellen van te voren en niet onverwachts voor de deur staan.... viel me erg tegen bijd e eerste dat mensen ineens opdoken en juist degene die je nooit zag of sprak terwijl het op het kaartje wel stond....

zo dit waren mijn dingetjes ben benieuwd of jullie er al over nagedacht hebben hihi (en het zal vast niet allemaal lukken maar toch ik probeer het wel...)

Dat van dat kraamverband is een goeie!

Verder heb ik deze keer minimaal drie dagen etagerust voorgeschreven gekregen van de vk ivm mijn bekken, dus dat wordt geen eten koken die avond terwijl ik afgelopen nacht bevallen was. Maar goed, ik ben nou eenmaal niet zo'n ziekbedtiepetje als het niet echt nodig is...

En ik heb geen zin in dat gedoe rondom de borstvoeding; kraamverzorgsters, wijkverpleegkundige en lactatiedeskundigen die elkaar tegenspraken en iedereen zat maar aan mijn borsten alsof het appels bij de AH waren.

Een andere no-go zijn neefjes en nichtjes; van harte welkom maar in de kraamkamer wordt NIET gespeeld. In ieder geval geen tikkertje ;-s.

Het van hand-tot-hand gaan viel in de kraamtijd wel mee, en ik verwacht dan ook geen problemen, maar we hebben deze keer ook weer een

(sorry, te vroeg gedrukt)

...etentje met de schoonfamilie ongeveer een maand na de bevalling. En dat was de vorige keer ook zo, en wat een drama. Iedereen wilde dat arme kindje vasthouden met als hoogte- danwel dieptepunt mijn schoonzus. Dochterlief moest erg huilen (was totaal overprikkeld)... wat doet ze, ze loopt langs míj heen, langs mijn vriend heen, om het meisje naar haar man te brengen... 'Want die was zo goed met huilende babies'.
Ik heb dus de rest van het etentje op een stoel in de toiletten gezeten zodat dat arme babietje én de rest van het restaurant wat rust had.
Deze keer heb ik al gezegd; 'als we gaan, gaat de frummel in de buikdrager en ze blijft óf bij mij, óf bij jou!'
(Kortom; wat bezielt schoonfamilie?!?)

ja en weet je wat het ergste is... ze zegt het nog steeds.... dus ik ben al 5,5 jaar aan het verbeteren toevallig vandaag ook al 3 keer gedaan in het uur ddat we er waren grrrrrrrrrrrrrrrrrrr

ja en weet je wat het ergste is... ze zegt het nog steeds.... dus ik ben al 5,5 jaar aan het verbeteren toevallig vandaag ook al 3 keer gedaan in het uur ddat we er waren grrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Kom maar bij mama? WTF?!
Ik zou ook door het lint gaan... Heel knap van je dat je dat na 5,5 jaar nog steeds niet compleet door het lint bent gegaan ;)
Wat zegt je man daar trouwens van?

Oh, ik vond dat gedoe rondom de borstvoeding toen ook zooo vreselijk! Idd, appelen van de AH worden door minder mensenhanden aangeraakt.
Iedere voeding heb ik me toen afgezonderd, ik heb niet gevoed waar kraamvisite bij was. Dus als het voedingstijd was werden mensen vriendelijk doch dringend verzocht om weer richting huis te gaan, tot ik me ritme erin zou hebben.

Over schoonfamilie laat ik me maar niet meer uit ;)

Ik ga mijn kraamtijd denk ik niet veel anders doen als de vorige. Mijn gezicht stond toen op oorlog als ze dat kind van mij over wilde pakken, dus iedereen wachtte braaf af tot ik vroeg of ze misschien mijn dochter vast wilde houden :D.
Mensen die onverwacht op de stoep stonden en geen naaste familie was heb ik door de kraamhulp weg laten sturen met de mededeling : Bel en maak maar een afspraak, zoals op het geboortekaartje aangegeven is.
Ik ben een behoorlijke bitch geloof ik geweest tijdens mijn kraamtijd, máár alles is wel verlopen zoals ik dat wilde. En zo hoort het toch ook?

Liefs, Nicole 37+2

Terug
Bovenaan