Wij hadden een plan in gedachten en is deels toch uitgekomen. we wilden alleen mn schoonouders bellen als het begonnen zou zijn, ze wonen ong 600 m van ons vandaan, en ze zouden de hondjes moeten opvangen. Ook gelukkig kan ik heel erg goed met hun omgaan, totaal niet het prototiepe schoonouders!!!!
Mijn vader mocht niet gebeldt worden want daar heb ik de gehele zwangerschap een apathie tegen gehad, hij had eens tijdens een telefoongesprek gezegd dat ik die en die dag thuis moest zijn want hij en zn vriendin moesten hun hand op mijn buik leggen. Nou alleen daarvoor had ik een buikband gekocht met " don;t tough without permission" ze hebben ook nooit de kans gehad om hun hand neer te leggen, wilde ik per definitie niet. oh voor degenen die zich het afvragen ja ik accepteer zijn vriendin, maar zal nooit mijn vriendin worden, zij is al oma en was toen ook al "doorgeslagen" dus ik wist wat me komen zou. En over mijn eigen moeder die is ong 13.5 jaar geleden overleden, en is onze dochter in haar 2e naam naar vernoemd.
Wij hebben na de bevalling eerst mn schoonouders gebeld, en daarna mn vader, nou die was compleet geshokkeerd!! Haha wat wil je met 35+1
Daarna mn werk gebeld dat mn verlof per direct in zou gaan, uuuuhhhhh zit je ik ben een uurtje geleden bevallen, erg stil maar alles zou geregeld worden, daarna mn beste vriendin en verder niemand.
De kaartjes hebben wij na een week verstuurd omdat ze nog niet klaar waren, ik had de afspraak op de middag dat ze werd geboren.
Onze planning was opa en oma mogen haar vasthouden en iedereen waar we op dat moment een goed gevoel bij zouden hebben, geeft zij aan van niet, nou zo zij het.
Maar merk omdat ze nog in ziekenhuis ligt dat mn schoonouders mij netjes bellen en vragen zouden wij misschien die dag mee kunnen of komt een andere dag beter uit. Mijn vader belt dan kom ik!!! En toevallig afgelopen weekend had iemand anders al eerder die dag gevraagd. nou zonder dat hij vroeg wie of ik die afspraak niet ff kon verszetten, NOU NEE!!!!!
Als iemand netjes belt en vraagt om te mogen cq kijken naar de kleine en een afspraak maakt zal die in mijn ogen altijd voorgaan op iemand die geen afspraak maakt en en gewoon van uitgaat dat het gehele weekend voor hun is. Had het ook in de kaart staan + extra kaartje ivm ziekenhuis.
Bijna niemand durft te bellen op dit moment, ze hebben een eigen tel cirkel gemaakt in de verschillende families, om ons te ontlasten, zo ook een aantal vrienden, wat eht super is, en ik ook iedreen aanraad!!!
Maar zodra ze thuis komt is de 1e week voor ons, ok schoonouders en ouders zijn welkom tenzij ook op afspraak of uitnodiging, staan ze onaangekondigd voor de deur, ben ik heel gemakkelijk, DOEI!!
En het arm op arm, het hangt van Rebecca af, wat zij wilt, want dat is het belangrijkste!!!!!
Het aller belangrijkste is geniet van je tijd samen met je man en de kleine, en dat jullie zo comfertabel mogelijk door alles heen komen, en doe wat je gevoel je ingeeft, als het niet kan dan niet, als het wel kan ok. Maar JIJ bent de baas en niemand anders!!!!!
En ja je kan altijd nog ff lekker tekeergaan iig tegen ouders, schoonouders, want die hormonen die zijn er nog, en die kan je altijd nog de schuld geven.
Maar voor alles en iedereen het ik JOUW kind JOUW regels, punt!!!