al nagedacht over de kraamtijd?

Nou idd! "kom maar bij mama" laat haar maar eens bij mama komen!!! pfff!

Mooi hoe je alles hebt uitbedacht voor je kraamtijd, ik hoop dat het je gaat lukken zo, dat je nu meer kan gaan genieten zo.
Ik heb een rustige kraamtijd gehad en verwacht dat het nu nog rustiger gaat worden want alle vrienden en fam aan mijn kant wonen lekker in NL (ikke dus in BE), die staan iig niet onverwacht op de stoep!

@ danielle, ja meid ik weet hoe erg schoonloeders kunnen zijn meid. Heb je er al vaak over gehoord, maar vind het nog steeds knap van je dat je nog steeds niet helemaal geflipt bent.

Yordi is toen ook veel van hand tot hand geweest, de eerste dagen totdat ik merkte dat hij vreselijk onrustig werd. Dus toen ben ik dat al minder gaan doen en dat ben ik nu ook niet van plan. Ze wachten mar gewoon totdat ik zeg dat het mag. Ook als de visite komt en de kleine slaapt, dan hebben ze gewoon lekker pech, want ik maak de kleine man dan niet wakker. Hoe vaak ik die opmerking bij yordi toen wel niet heb gehad!!!! Nooit gedaan hoor!!!!! Gelukkig belden mensen wel voor een afspraak en dat kunnen ze dit keer ook gewoon weer doen. Anders worden ze indd gewoon zonder pardon weg gestuurd.
Het belangrijkste vind ik gewoon dat yordi straks eerst aan de kleine went, zonder dat de rest van de familie er al bij is. Gelukkig snappen de meesten dat ook.

Liefs marielle 36w

Zeker nagedacht over de kraamtijd! Ik heb eerder een topic geopend over de intake, omdat ik de vorige keer zo'n vreselijke kraamverzorgster had. Ik heb nu ook al een lijst geschreven met wat wensen erop, omdat ik bang ben dat ik het na de bevalling toch weer over me heen laat komen. Ben dan niet gelijk weer helemaal in normale doen.
* Alleen bezoek na afspraak, anders voor de deur laten staan.
*Geen kinderen op mijn bed.
*maximaal een half uur bezoek, daarna:tot ziens
*Borstvoeding is prive, borsten aanraken alleen na toestemming.
*ik of mijn man bepaalt wie de kleine mag vasthouden. Vind het in die eerste week niet nodig eigenlijk.
Danielle, bedankt voor de verbandtip!
MAMMAW, ik mag ook fijn een weekje bovenblijven en de eerste 48 uur mijn bed niet uit ivm bi. Balen, maar HOU JE ER ALSJEBLIEFT AAN! Ook als je denkt dat je het allemaal kan. Die eerste week kan je niet over doen door later gas terug te nemen. Gun jezelf het herstel. Laat het ook de kraamverzorgster duidelijk weten. Mijn vorige wilde me de hele week uit bed hebben terwijl het echt niet mocht... Heel frustrerend omdat ik van mezelf veel te actief ben. Hoop dat je snel herstelt!
x Taraneh

Ik vond de kraamtijd bij de eerste keer eigenlijk wel goed gaan. We hadden de eerste week bewaard voor onszelf met alleen ouders/broer/zus, verder geen kraamvisite. Daarna wel maar wel goed verdeeld over de week. Als ik Vera bv moest geven, ging ik even naar boven met haar en verder lag ze erbij in de box of bij ons totdat ze aangaf moe te zijn en dan ging ze weer lekker naar bed. Ze hoefde er echt niet de hele tijd bij te blijven. Bij ons is ze ook niet van hand tot hand gegaan, maar dat was meer omdat het bezoek dat uit zichzelf ook al niet deed.
En verder hebben we niemand gehad die zonder te bellen voor de deur stond, terwijl we dit niet op het kaartje hadden vermeld (we hadden al het idee dat dit niet zo gebeuren). Iedereen heeft netjes gebeld of gemaild en dat hebben we zeker gewaardeerd.
Ik heb zelf weinig in bed gelegen tijdens de kraamtijd, alleen af en toe tussen de middag even om bij te slapen. Verder gewoon rustig aan gedaan. Maar ik moet er niet aan denken om bezoek in mijn slaapkamer te hebben hoor!

Ook ben ik net als de vorige keer van plan om de baby gewoon in haar eigen kamer te laten slapen en niet bij ons op de kamer. De kraamzorg begint er wel elke keer over omdat dat hun beleid is, maar het is onze beslissing.

Maarre...wat een verhaal dat je schoonmoeder zichzelf mama noemt bij je kind. Echt belachelijk! Vooral dat ze dat nu alsnog doet. Als je het al 5,5 jaar aangeeft, dan vind ik het toch een kwestie van weinig respect van je schoonmoeder!!

Dit is voor ons de eerste dus ik heb geen idee hoe het gaat. Maar onverwachts visiste vind ik zowiezo geen optie.
En eerste week alleen voor ouders, broer, en zus met kids. En onze beste vrienden. Zien we daarna wel weer eens.

Maarre even over je schoonmoeder die haarzelf mama noemt? Wat ben jij een vredelievend mens dat je dat al 5 jaar keurig blijft corrigeren zonder te ontploffen. Ik was na 2 x al ontploft volgens mij. Heb ook nog nooit zoiets gehoord dat oma vind dat ze eigenlijk best wel mama genoemd mag worden.
Maarre wat zegt je man ervan??

oww ik heb er ook al heeel goed over nagedacht!

ik wil ook eerst mijn zoontje bij de baby laten,aangezien mijn moeder en hoogwaarschijnlijk mijn zusje al bij de bevalling zijn gaan hun gewoon in het ziekenhuis wat beneden drinken met mijn schoonouders (die komen jari brengen)
ik wil eerst even Jari aan zijn nieuwe broertje laten wennen met ons 2.
daarna mogen mijn ouders en schoonouders en mijn zusjjes en broertje erbij komen,verder wil ik niemand in het ziekenhuis zien! was de vorige keer wel zo namelijk..stond mijn tante al op de verloskamer terwijl ik nog gehecht moest worden :-S ik ging helemaal door het lint toen!!!!
heb ook duidelijk aan mijn moeder en schoonmoeder gezegd,dat ik zelf wel(of mijn vriend) de telefoontjes pleeg en hun dat niet hoeven te doen..want zo krijg je die onverwachte gasten!
ik doe de geboortekaartjes na 2dagen de deur uit..en wens ook echt niemand dan te zien bij ons thuis behalve mijn moeder! die heeft me de vorige keer onwijs geholpen met de BV (dat scheelde mij het appel gedrag ;-) )
natuurlijk wil iedereen de baby vasthouden en knuffelen,maar de vorige keer had mijn tante dus Jari vast en gooide mijn nichtje perongeluk een pop tegen MIJN KINDJE aan ..ik ging helemaal over de rooie en huilde alles bij elkaar.ik kon dat rotkind wel vermoorden.(een kind van 8 moet weten dat je voorzichtig met een baby moet doen!!)
daar heb ik dus echt trauma's aan overgehouden..ook heb ik liever dat de kinderen niet bij mij tikkertje gaan spelen nee! dan wordt ik ook een mega-bitch!!

vrienden en dergelijke komen mooi maar na eenpaar dagen als ik eraan toe ben.heb nu duidelijk op het kaartje gezet dat er gebeld van te voren wordt! en anders stuur ik ze gewoon weer weg!

pfff het is wat.. hahahaha mar voor onze eigen bestwil natuurlijk!

Wij hebben er ook al over nagedacht. Ik ben meestal wel van de visite maar mijn vriend niet zo.
Ik weet natuurlijk niet hoe ik er dan over denk.
Wij hebben besloten om onze ouders in ziekenhuis te bellen als de kleine er is. Niet meteeen maar als we met z´n drieeen rustig zitten.
En dat als we rustig thuis zijn onze ouders gaan bellen en dat ze langs mogen komen.
Wij hebben geen rusttijd op het geboortekaartje gezet omdat ik graag zelf wil bepalen wanneer ik wil rusten. Wel dat mensen van te voren moeten bellen. Gelukkig kunnen de telefoons ook uit.
We gaan het gewoon goed plannen en als het te druk is gewoon zeggen.
Mijn vriend zegt nu al dat hij niet wil dat de kleine van hand tot hand gaat. Dit heeft hij gezien bij vrienden. Maar naaste familie kan je niet echt weigeren die hebben ook naar het grote moment toe geleefd.
Onze familie is heel rustig en er zijn geen kleine kinderen ofzo.
Een tip die ze in het ziekenhuis gaven was lekker op je slaapkamer blijven dan is kraambezoek het snel zat.
Met borstvoeding heb ik ook wel zo iets van dat is prive. Vooral in het begin als het nog erg wennen zal zijn.
Maar zo willen wij het graag. Of het ook zo gaat lopen is de vraag!
Ik ga wel gelijk wat kraamverbanden in de vriezer stoppen. Bedankt voor de tip.
Groetjes Peet

Wat een verhalen allemaal...

Mijn kraamweek was onwijs leuk en heel relaxed. Ik ben ongeveer 5 dagen op mijn bedje, mijn eiland :), gebleven met mijn zoontje om goed aan elkaar te wennen en de BV goed op gang te laten komen. Door die rust ging dat heel goed, dus niemand heeft er aangezeten alsof het appels waren. Gewoon samen met de KV ermee geoefend en zij was juist heel respectvol.

Iedereen belde keurig of en wanneer ze langs mochten komen, kwamen dan even boven kijken en een beschuitje eten en ging dan weer. Er was niemand opdringerig naar de baby als hij sliep, iedereen was juist vol verwondering en vond ook dat we hem vooral moesten laten liggen.
Ik heb het per keer aangekeken of en wie ik hem in de armen gaf, maar ook daarbij hem ik niemand als opdringerig ervaren.

Ik merkte wel dat mijn zoontje heel onrustig werd als er meer dan een uur mensen om hem heen aan het praten waren. Dat hebben dus ook meteen aangepast.

Ik vond de combi bezoek + baby pas echt zwaar na een week of 4. Mijn zoontje huilde toen heel veel en juist toen kwamen de verderweg familie en kennissen op bezoek, die even beleeft gewacht hadden.

Ik wens iedereen in ieder geval een hele relaxte kraamtijd toe. Denk dat het heel goed is om duidelijk te zijn in wat je wel en niet prettig vind. Denk ook dat mensen het vaak niet zo rot bedoelen als het overkomt, maar gewoon ook heel blij en enthousiast zijn met de nieuwe baby en daarbij de mama even vergeten :)

Groetjes, Marijne

Terug
Bovenaan