alcohol tijdens de zwangerschap?

Hoi,
Even reageren op Dayennes. Alcohol in eten mag wel hoor. Zodra het verwarmt wordt, vervliegt namelijk de alcohol en alleen de smaak van de drank die je gebruikt blijft achter. Dit geldt overigens alleen voor voedsel wat na toevoeging nog verwarmd wordt, dus niet voor koude toetjes/taart met alcohol. Dus jij lekker kaasfondue eten hoor, niks mis mee.
Ivy

hi

ik drink in elk geval geen alcohol, heb er gelukkig ook geen zin in, maar zelfs als ik dat wel zou hebben doe ik het liever niet, je weet maar nooit, 9 maanden is zo voorbij, ik haal de schade wel weer in.

groetjes
lia

Eeh Marieke....dat een ander vreetbuien heeft of flesvoeding geeft zorgt er niet voor dat de alcahol als een wonder uit jouw wijntje verdwijnt hoor. Het is gewoon niet verstandig maar als je het toch doet haal er dan niet van alles bij en neem je verantwoordelijkheid! Iedereen weet dat nicotine en alcahol niet goed zijn en zelfs 1 glas wordt afgeraden. Ik heb met dit weer echt vreselijke zin in rose maar dan denk ik ach..luxeprobleem. Ik haal het wel weer in.
gr.Ing

Mijn idee, waarom het risico nemen als je het ook kunt laten. Ik mis met dit warme weer vooral dat koele biertje. Maar neem genoegen met een alcoholvrij biertje. Ook lekker verfrissend. Van mijn vk begreep ik dat een alcoholvrij biertje echt geen kwaad kan.

Ik hou ook van een wijntje of biertje, maar ik táál er nu niet naar! Mijn man doet solidair mee en wij genieten van gezond eten en leuke dingen doen.

Ik vind ook dat de lijst van "mag niet" steeds langer wordt, ik lees elke dag wel weer iets. Dit is ook het "nadeel" van internet, info everywhere!

Maar ja, ik neem liever geen enkel risico, maar weet het wel te plaatsen en schiet dus niet in de stress bij weer een nieuwe mag niet. Want inderdaad STRESS is zeker ook niet goed.
(Hebben jullie dat ook een op dit moment van nature kalmerend middel in je lijf? Moet zeggen dat ik bij de grootste afvragingen nog niet in de stress schiet?!?)

In elk geval is mijn mening: geen alcohol, geen nicotine (deed ik al niet), geen koffie, e.a.

Koffie neem ik wel, al is het niet elke dag. Maar vind het heerlijk om de dag te beginnen met een bakje koffie en in de middag ook eentje. Dat kan geen kwaad en daar ga ik echt niet mee stoppen. Heb het filmpje trouwens ook gezien en ging er al  wat  over stressen tegen mijn vriend. Die vind het allemaal flauwekul en zegt dat ik best af en toe een wijntje mag nemen. Dat deed ik dus ook al.

Liefs Suus

Mij lijkt dat je het belang van je kindje in wording boven dat van jezelf stelt. Bovendien blijkt uit studies dat aanstaande moeders die zo nu en dan een glaasje hebben gedronken tijdens de zwangerschap een veel grotere kans lopen op kindjes met aangezichtsproblemen, met name de ogen. Ik weet niet of dat ene glaasje wijn per dag dan nog zo lekker smaakt als je dat weet! Iedereen moet het voor zich weten, dat geldt ook voor roken, je kent de risico's, het is ieders eigen verantwoording, maar ik denk dat ik het mezelf nooit zou kunnen  vergeven als mijn kindje iets zou mankeren omdat ik risico wil lopen uit eigen belang.

Ik snap niet dat dat ene wijntje zo belangrijk is. Vind het erg veel risico, voor wat?

Als er de minste twijfel bestaat is mijn devies: laten! Wat is nu belangrijker?

Het doet mij nu al goed om goed voor ons kindje te zorgen en dat houdt voor mij in: alles mijden wat eventueel schadelijk zou kunnen zijn. En van mijn man verwacht ik dezelfde betrokkenheid en verantwoording!

Ik snap er eerlijk gezegd helemaal niets van. En ook het feit dat "onze moeders toendertijd". Nou, van mijn moeder weet ik dat zij nog niet een paracetamolletje nam bij hevige migraine, laat staan alcohol of iets dergelijks. Iedereen die toen en nu logisch kan nadenken weet dat alcohol  een gif is en dat dit nooit goed kán zijn voor een ongeboren bb.

Zo, dat lucht op! Ik schrijf dit met respect voor iedereen! Iedereen heeft recht op eigen mening, dit is de mijne ;-)

Terug
Bovenaan