alcohol tijdens de zwangerschap?

Hallo dames,

Zelf ben ik er toch ook wel van overtuigd dat je beter niets kunt drinken tijdens de zwangerschap. Waarom risico's nemen? Een enkel glaasje zal geen kwaad kunnen maar toch...
Ik heb een super lekker alternatief gevonden. Alcoholvrije wijn!! Niet zoals wij die nagemaakte druivensap kennen maar ECHTE lekkere!! Het is gemaak van echte wijn. Ik heb net een bestelling (mijn zoveelste!!) gedaan bij www.la-source.nl en het bevalt me prima. Ik kan het iedereen aanbevelen.

groetjes,
Juul

En toch blijf ik het vreemd vinden dat vrouwen vroeger wél gewoon alcohol dronken (ook eeuwen geleden was het net zo normaal als frisdrank drinken, zelfs voor kinderen) en over het algemeen gezonde kinderen kregen. En zelfs een alcoholverslaafde kan een gezond kind op de wereld zetten...Dus als je in je zwangerschap een paar keer alcohol drinkt...lijkt het mij geen kwaad te kunnen.
En toch.....dat ene slokje, of dat ene halve glaasje wat je dan een keer hebt gedronken, daar voel ik me dan ook weer niet helemaal happy bij, en dat is maar goed ook. Want het normaal vinden om af en toe te drinken gaat nu ook weer te ver.

En trouwens, een paracetamol kan helemaal geen kwaad hoor! Ik slik regelmatig een per dag of soms meerdere malen. Een paar keer in de week in iedergeval voor het slapen gaan, dan slaap ik tenminste weer eens een beetje!

Terug
Bovenaan