alcohol

A

Anoniem

Guest
Hoi,
Ik heb even een vraagje, hoe slecht is alcohol eigenlijk??
Ik heb het dan niet over een hele fles wijn maar een paar
glaasjes..
Het is nl. carnaval dit weekend en vroeg me af of ik gezellig
toch een paar glaasjes witte wijn met ijs mee kon doen...
Maar ik durf eigenlijk niet... wat kan de schade zijn?

Dankje..

tja moeilijlke vraag...stel je hebt 1 glaasje gedronken en het gaat slecht met je kindje dan is het heel slecht maar een ander zal regelmatig ee glaasje nemen en een gezond kindje op d wereld zetten, net als met roken en rauw vlees, het is maar wat je ervoro over hebt en hoe j emet een schuldgevoel kan omgaan als het misgaat...

concreet: gedragsstornissen op latere leeftijd, groeiachterstand ook in organen leer en spreekproblemen, etc etc

maar zoasl ik al zei de een drink soms wat en er gebeurd nix, de ander 1 en het kid is niet goed, ik zou er niet mee kunnen leven dat ik me dan niet had kunnen inhouden die 9 maanden, maar dat is persoonlijk

de richtlijn nu is: 1 glaasje op een byzondere gelegenheid kan, maar als je het kunt laten zeker doen

gr brenda

hey

ik zou het zeker niet doen
deze carnaval moet ik het doen met jus d orange ook lekker
drink toch eigenlijk nooit dus ik mis het totaal niet

groet

Niet doen!

Van alcohol is het meerdere malen bewezen dat het schadelijk is voor de foetus, niet alleen in de baarmoeder, maar er zijn ook effecten op lange termijn gevonden (leerproblemen, gedragsproblemen etc). Ik ben van mening dat op een heel bijzondere gelegenheid (zoals trouwen) een klein glaasje vast niet veel kwaad kan, maar carnaval???? Daar komt bij dat de verleiding naar een glaasje groter wordt naar nog een glaasje. Ik kan me voorstellen dat carnaval zonder alcohol minder leuk is (want eigenlijk is iedereen dronken), maar het is voor een goed doel...
Succes, Jelte

Hoi Gitty,

Zo nu en dan een glaasje kan geen kwaad hoor. Het is bewezen dat het pas echt schadelijk is als je iedere dag 2 of meer glaasjes alcohol drinkt.
Ik weet niet hoe ver je precies bent. Ik heb de eerste 3 maanden niet of nauwlijks alcohol gedronken. Maar na die tijd heb ik 1 breezer in het weekend gedronken. Volgens de vk kon dat ook  geen kwaad. Ze zei wel dat ik langzaam moest drinken en niet in 1 x achter overslaan.
Ik heb genoten van iedere breezer. En ik heb een kern gezonde 8 ponder op de wereld gezet.
Ik zou zeggen, geniet, maar drink met mate.

Groetjes, Ris

Ris,

Tegenwoordig is het advies om  in de maanden voor de bevruchting (ook de man) en tijdens de zwangerschap geen enkele keer alcohol tot je te nemen.

Voor de vragenstelster (ben effies je naam kwijt):
zelf zou ik het niet doen, maar neem je eigen verantwoording, want een ander kan dit niet voor je beslissen.

Miep

Oja Ris,

dat die van jou een gezonde 8 ponder is (lange termijn effect is nog niet bekend bij jouw kind) wil niet zeggen dat het in zijn algemeen niet schadelijk is. Misschien heeft jouw kindje gewoon geluk gehad?

Miep

hi Gitty,
alcohol : vergif.
het wordt aan alle kanten sterk afgeraden.
t is jouw verantwoordelijkheid natuurlijk, maar je kunt na je borstvoedingsperiode je weer helemaal te goed doen aan een lekker wijntje, een kaasje of een broodje filet americain.

je kunt beter een extra dikke buik maken en lekker laten zien: IK BEN ZWANGER!!!
en een bordje om:  ....  d u s   i k   d r i n k   n i e t

ik lust zelf ook een beste borrel maar sinds ik wist dat er een kleine aan boord was, heb ik de fles ver weg gezet. water is ook niet alles o.k. maar ik weet waar ik het voor laat.

doei Miep36

Terug
Bovenaan