alcohol

Hoi!!

Tja daar zijn de meningen nogal over verdeeld!!
Ik zou zeggen 1 of 2 glaasjes kan echt geen kwaad,
ik heb er ook wel eens op een feestje een glaasje gedronken!
Mijn vlk zegt dat  af en toe een glaasje geen kwaad kan.
Dus doe wat je zelf het beste lijkt en dan wens ik
je een fijne carnaval!!!

Groetjes Maaike 27wk 4dg

Hai,

Ik zou zeggen NIET doen......maar dat is mijn mening. :)

Nephele,

Ik heb eens iets gezien over de effecten van alcohol op de foetus en zelfs een glaasje is slecht. Op de echo begint het kindje helemaal samen te treken en rare bewegingen te maken. Bedenk het zo: Je geeft je baby ook geen glaasje wijn, je peuter niet, en je kind van 10 ook niet. Die zijn allemaal groter en sterker dan een foetus in je lijf. En ook voor die leeftijden is het schadelijk. Er is niet voor niets zo'n ophef momenteel over drankgebruik onder jongeren.
De richtlijnen van 10 jaar geleden dat een glaasje geen kwaad kan zijn achterhaald. Er wordt nu duidelijk gesteld: Zwanger? Dan moet je absoluut niet drinken. Ook de vk zal je dit melden, tenminste als ze op de hoogte is van de recente onderzoeksresultaten. Alcohol en zwangerschap combineren niet.

Ik wist dit eerst ook niet en heb aan het begin nog wel eens een half glaasje gedronken omdat vrouwen om me heen zeiden dat heel af en toe een glaasje echt geen kwaad kan. Maar na het zien van die informatie heb ik geen druppel meer gedronken. En ik hoop echt van harte dat mijn kindje van die paar eerder glaasjes geen schade heeft ondevonden.

Het is maar een jaartje zonder alcohol met carnaval, dat moet echt wel te doen zijn.

groetjes,
Wietske

Even de knuppel in het hoenderhok gooien hoor: als een klein glaasje geen kwaad kan, dan kun je dat kleine glaasje toch ook laten staan? Waarom dan niet gewoon helemaal geen alcohol?
(dit komt trouwens van iemand die nauwelijks alcohol drinkt hoor)

Ik vind het nogal moeilijk tegenwoordig.. Toen ik zwanger was van de eerste was een glaasje wijn geen probleem! dat is 3 jaar geleden.. Alles wordt steeds strenger. Hoe kan het zijn dat vroeger je alles kon eten en drinken en de mensen rookten bij het leven? Wij zijn toch ook normaal op de wereld gekomen? Dat wil niet zeggen dat het goed wil praten als iemand rookt of drinkt in de zwangerschap. Ik ben gestopt met roken, en een glaasje wijn vond ik ook erg lekker, maar laat het nu wel. Ik vind dat ieder het voor zich moet bepalen en dat je met je vk of gyn moet bepalen wat wel of niet kan!

Groetjes Marja!

Marja,

wij zijn inderdaad ook op de wereld gekomen, maar hoeveel mensen en kinderen hebben geen afwijkingen (gedragsstoornissen, allergieën etc.) die mogelijkwijs zijn ontstaan door het gebruik van alcohol of tabak tijdens de zwangerschap. En hoeveel kinderen overleden er eerder niet tijdens en na de zwangerschap.

Ok dat gebeurt nu nog steeds, maar onderzoek wijst uit dat bepaalde dingen nou eenmaal het risico verhogfen.
Tuurlijk is het aan ons (a.s. moeders en vaders) om af te wegen of we het risico willen nemen. Zelf neem ik het risico niet, en zal iemand er niet om veroordelen. Maar ooow wat zal je je zelf veroordelen als blijkt dat het niet goed gaat, en je had het kunnen voorkomen. Dat veel kinderen van rokende en drinkende moeders toch gezond op de wereld komen is geluk en daar mag je heel blij om zijn. Helaas worden die gelukkigen als norm genomen door sommige mensen en wordt niet gekeken naar al die kidneren waarbijhet wel mis ging.

In ieder geval ik drink geen druppel, rook niet en laat bepalde dingen gewoon staan. Ik neem liever het zekre voor het onzekere en nog ben ik er niet zeker van dat mijn kind gezond op de wereld komt. Maar ik zal in ieder geval niet denken, had ik maar....

ik ben van mening dat je geen alcohol nodig heb om een gezelige carnaval/ of wat dan ook  tehebben.
ik ben niet echt een drinker maar bij soms kon ik hem best raken. de laatse keer dat ik gedronken heb was het weekeind dat die kleine gemaakt is. als of ik wist dat ik zwanger zou raken heb ik heel bewust (tijdelijk)afscheid van de drank genomen.
zelfs met oud en nieuw en de trouwdag van helegoede vrienden heb ik geen drank aan geraakt. alleen 20 april neem ik een nipte champange (de dag we gaan trouwen)
voor de rest heb ik geen drank nodig. ook je lichaam vind het wel eens fijn om geen alcohol te hoeven zuiveren. niet dat ik iemand hier mee voor  alcoholist wil uit maken!
maar je moet het zelf weten. hoe zeggen ze dat ook al weer? bezingt eer gebegint?
groetjes wouja

Hoi Gitty,

Waarom zou je alcohol nodig hebben om carnaval te vieren....?????
Gewoon niet doen.......
Er is genoeg bewezen dat schadelijke stoffen in je lichaam niet goed voor je zijn, en dan sta je ook nog eens de hele avond in een rokerige ruimte.
Is het dan zo moeilijk om een paar maandan eens niet aan jezelf te denken maar aan de kleine hummel die je bij draagt???????
Misschien zijn er mensen die vinden dat ik te heftig reageer maar het is mijn mening en ieder zijn mening anders.

Ik zou zeggen heel veel plezier met carnaval en laat de alcohol een jaartje staan en feest volgend jaar weer lekker met een wijntje of wat.

Groetjes, Angel  

Terug
Bovenaan