alcohol

Hoi,
Het wordt echt afgeraden. Toen ik  met oud en nieuw een paar slokken champagne dronk stond ik gelijk op m'n kop dus ik wil niet eens meer.
Mar

Waar zijn die onderzoeken te vinden dan die bewijzen dat één glaasje al schadelijk is voor de baby? Daar ben ik dan weer benieuwd naar. Bovendien, wie drinkt er nooit een kopje koffie te veel of thee? Dat schijnt net zo schadelijk te zijn! Of mayo in een restaurant dat gemaakt blijkt van rauwe eieren. Het onderzoek dat ik ken (grootschalig medisch onderzoek onder jeugd) concludeert dat zelfs 1 glaasje per dag geen schadelijke gevolgen heeft aangetoond, 2 per dag wel. Al lijkt me beide een beetje = behoorlijk te veel gedurende de hele zwangerschap. Ik denk soms wel eens dat de medische wetenschap zich niet nogmaals wil branden aan een uitspraak die onjuist bleek, zoals de DES. Dus dan is ontraden het veiligst. Maar ook helemaal waar?
En hoe zit het met Frankrijk en Italië? Daar worden al eeuwen lang kinderen geboren (inclusief wijn én rauwmelkse kaas!) en het geboortegewicht of gedragsstoornissen zijn daar niet significant hoger.
En ik denk dat - ik las dat ergens in deze discussie - allergieën en gedragsstoornissen iets is van voornamelijk déze tijd, beide komen veel meer voor dan vroeger. Is dat dan te wijten aan een glaasje wijn?
Mijn ouders komen uit de tijd dat baby's en kinderen nog een (halve) theelepel jenever kregen iedere morgen, daar zijn professoren uit gekomen...

Gewoon een paar dingen om eens over te filosoferen.
Voor de duidelijkheid, ik keur het absoluut niet goed dat iemand iedere dag alcohol drinkt maar één glaasje tijdens carnaval.... Tenzij de onderzoeken ook echt bestaan, en die moeten dan eenvoudig te vinden te zijn en wetenschappelijk juist onderbouwd. Dus als iemand mij kan helpen aan die wetenschappelijke onderzoeken, graag!

Neel

typ in zwangerschap en alcohol op google en voila alle adviesgevende organen aan overheid en internationale organisaties vertellen je dat het een fabeltje is dat er een zogenaamde veilige dosis voor Alcohol is. In veel van de sites staan citaten uit wetenschappelijke tijdschriften en verwijzingen naar krantenartikelen. Er is dus wel degelijk wetenschappelijk onderzoek naar gedaan.
 En inderdaad koffie en thee zijn ook schadelijk evenals teveel cola en energiedrinks, hier met met dus ook erg voorzichtig mee zijn. Wellicht dat ze hierover ook wel zullen gaan zeggen binnenkort dat ook 1 kopje schadelijke gevolgen kan hebben. Ik laat beiden dus ook staan, ik slaap er toch maar slechter van en mijn hartslag gaat er veel te veel van omhoog. Ik drink eigenlijk alleen nog maar appelsap en melk.

Maar ik zu dus zeggen google er maar op los en gij zult vinden!

groetjes,
Wietske

quote: gitty reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-02-2006 15:20:13'));

Hoi dames,

Dank voor jullie reacties.
Ik heb besloten, omdat ik nog maar 9 weken zwanger ben, helemaal niet te drinken.
Ik ben van mening dat je heus wel een wijntje kunt drinken...op een zomerse..of winterse avond, maar ik vind dat ik nu nog te kort zwanger ben om het te "verpesten".
Ik zou het me dan ook nooit vergeven mocht er iets fout gaan.

Dus ik zet mijn feestmuts op, doe mijn lolbroek aan, verstand op nul en ga
zo wel plezier maken. En inderdaad... volgend jaar weer een jaar....en hopelijk
nog veeeeele jaren veel carnavalplezier.

Voor de zwangere carvavalvierders onder ons Alaaaafffff [en ook niet zwangere]
en veul leut war!!

Groetjes Gitty

Hoi Gitty,

Goed van je en heeeeel veeeeel carnavalsplezier he meis.......

Groetjes, Angel

Het ligt er een beetje aan in welk land je woont.
Hoe zuiderlijker hoe meer je mag drinken tijdens de zwangerschap.
In Frankrijk zeggen ze niet meer dan 2 glazen per week bijvoorbeeld en in Spanje zijn dat er weer 3.
In Frankrijk lachen de a.s. moeder ons trouwens heel hard uit met het niet eten van Franse kaasjes. Daar doen ze niet zo moeilijk.

Ook ik ben een groot Carnaval-liefhebber, maar ik ga toch niet drinken. Ten eerste vind ik het geen gezicht, een zwangere met een pilsje of wat dan ook, en ik ben bang dat als ik er aan één begin het hek helemaal van de dam is.

Ik ben van mening dat één glasje op een avond geen kwaad kan hoor. Zolang je 'm niet in een paar tellen opslokt natuurlijk. Maar wat is nou één glaasje... dan drink ik die liever es bij een etentje ofzo.

Fijne carnaval!

Tessie

Nou ik ben het met de meeste eens. Je bent verantwoordelijk voor je kindje. Je gaat toch ook je kindje van een paar maanden uit een flesje met wijn geven!!! Als de moeder drinkt komt de alcohol voor 100% door de navelstreng bij de baby terecht. Ooit een tijdje niet gedronken en dan voor het eerst weer een glaasje alcohol gehad. Rot gevoel he!!!! Gelijk aangeschoten.
Sorry hoor maar dat je het nog moet vragen. De meeste mensen hier zijn bewust zwanger geworden. Dus dan kies je bewust dat je je aan de adviezen van de VK houdt.
Mensen zullen het berichtje wel niet leuk vinden, maar ik ben hier erg fel in. (hormonen).

Ik vind het trouwens ook geen gezicht als een zwangere vrouw rookt of drinkt. Ik denk dan gelijk. Kijk daar die TOKKIE.

GR Amber

ps dit is mijn mening en ik wil niemand kwetsen.

Terug
Bovenaan